![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga er helemaal niet van uit dat de rellen veroorzaakt zijn "door het migrant zijn". Leg me geen woorden in de mond, driewerf. Dat het uitsluitend migranten waren die de rellen veroorzaakten, staat - zoals ik al zei - te lezen in HLN. Op de voorpagina nog wel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel. Voorpagina van HLN.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De minimalisering- en afleidingsmachine draait weer op volle toeren. Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 18 september 2009 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Laten we elk 'incident' in dezelfde draad plaatsen, zo lijkt het alsof er ontzettend weinig 'incidenten' zijn en kan de politiek correcte gelukzalig verderleven in ontkenning, minimalisering en laksheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is daar geen logisch gevolg van.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn punt is: er is een structureel probleem, daarom plaats ik dit topic ook onder de titel: "en weer rellen ....." Het gaat er mij niet om om elk klein feit uit de kranten hier te plaatsen. Het gaat er mij om dat het een blijvend, steeds erger wordend probleem is, waar niemand iets aan doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ge krijgt gelijk. Tevreden? Dan kunnen we nu weer terzake (tweede poging):
Het wordt misschien vervelend, die rellendraden, maar er zit toch blijkbaar een structureel probleem achter. Iemand mispeutert iets, al dagenlang, wordt dan opgepakt en dat leidt tot zware rellen. Het samenhorigheidsgevoel bij de Molenbekenaars is blijkbaar groot. Kan er daar eens niet met die mensen gepraat worden? "Als iemand opgepakt wordt, hoeven jullie niet het kot af te breken" Als dat al gebeurd is, waarom kan er niet krachtdadiger opgetreden worden tegen die amokmakers? Het gaat van kwaad naar erger. Het zal zover komen dat er doden gaan vallen. (En neen, dit is geen hellend vlak). We mogen niet veralgemenen. Ik heb altijd gehoord dat het om een kleine minderheid van jonge Marokkanen gaat: de meerderheid zijn immers fatsoenlijke mensen. Maar hoe komt het dan dat ganse families zich laten meeslepen in dat geweld? Waarom hebben de politici niet meer ballen en maken zij niet dat er eens echt opgetreden kan worden tegen die relschoppers? Want zij zijn het die dat onmogelijk gemaakt hebben. Gelieve er geen schelddraad van te maken. Ook met gewone woorden kan men zijn punt duidelijk maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien schuiven politiediensten vaak te lang problemen en zaken door,jongeren krijgen door het gebrekkig optreden een gevoel van straffeloosheid, drugshandel neemt toe,straatcriminaliteit en wanneer er dan vanuit politie uiteindelijk 'actie' komt is het kot te klein! Dat zie je dus nu gebeuren in Molenbeek, bovendien worden die jongeren ook nog eens aangezet hiertoe in moskees, en dragen ouders vaak ene zeer negatief beeld over de samenleving op aan jongeren waardoor alles de schuld is van anderen! Gisteren nog voorbeeld van gezien, een Marokkaan werd geinformeerd dat in Nederlands Roosendaal en Bergen op Zoom nu de coffeeshops gesloten zijn, zijn reactie? "Jullie hebben me verslaafd gemaakt dus waar moet ik nu kopen??" En ook " jullie hebben mijn werk afgepakt, hij werkte blijkbaar in een van die shops! "Jullie" zijn er dus verantwoordelijk voor dat meneer blowt en in een coffeeshop werkt, zelden nog zo gelachen!Want zelf kan hij daar niets aan doen hoor! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() Geen reden om er in de pers zoveel aandacht en sensatie aan te besteden. Dat lokt alleen maar meer van dergelijke toestanden uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() 60 man? "zware" rellen. Die flikken zijn echt niks gewoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Negeer Raf gewoon, het is zijn hobby om het irritant flikkertje uit te hangen en mensen op de zenuwen te werken.
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Jij noemt dat een relleke als bijvoorbeeld een politieman een gasbidon tegen zijn rug krijgt gesmeten vanop de tweede verdieping van een woning ? Die man had in een rolstoel kunnen belanden. Proficiat met jouw minimaliseringsvermogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dit topic kan hier perfect, er was op moment van posten geen enkele indicatie dat de daders immigranten zouden zijn of niet geïntegreerd. Als het topic daar zou staan, zou daarop weer reactie komen. Het staat hier goed zolang er geen duidelijkheid bestaat over welke herrieschoppers het gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |