Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: bent u nuttig op het werk ?
neen natuurlijk niet, mijn werk zou evengoed door een computer, een machine, een werkloze of een dier kunnen gedaan worden 1 3,23%
ja, ik denk van wel 23 74,19%
ik weet het niet, maar ik verdien geld en stel me dus geen vragen 7 22,58%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2009, 08:59   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik heb gewoon een verkeerde job. Met jouw vaardigheden kan je gerust met ieder pompend jaar meer gaan eisen. Bedienden worden massaal op straat gezet met het oog op "Vlaanderens kenniseconomie". Een handig persoon kan hier meer verdienen dan een ingenieur. Ik misgun dat die mensen niet, maar het beleid is belachelijk geworden.
Wet van vraag en aanbod, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 16:37   #22
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Ik ben wel degelijk nuttig op het werk, alleen is er slechts een kleine groep van op de hoogte. Als er besparingen vallen en er gewoon personeel uitgegooid wordt, zou ik daarbij kunnen zijn, omdat het management niet echt op de hoogte is van mijn rol.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 17:06   #23
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Ik ben wel degelijk nuttig op het werk, alleen is er slechts een kleine groep van op de hoogte. Als er besparingen vallen en er gewoon personeel uitgegooid wordt, zou ik daarbij kunnen zijn, omdat het management niet echt op de hoogte is van mijn rol.
Ze zullen wel anders piepen als ze merken dat de toiletten niet meer gekuist zijn.
Oud 18 december 2009, 16:06   #24
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
best spannend...
Omdat ik geen tekening heb van dit spel ga ik proberen te onthouden hoe het in elkaar zat.

We beginnen met dit plaatje los te vijzen. PLOINK!
Mooi zo, hier zat dus een veertje onder.
Oud 18 december 2009, 16:10   #25
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ze zullen wel anders piepen als ze merken dat de toiletten niet meer gekuist zijn.
en het wc-papier op is...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 19:31   #26
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik ben filiaalverantwoordelijke en als één iemand van mijn personeelsleden zich minachtend uitlaat t.a.v. werklozen kan die eerstdaags zijn ontslagbrief komen tekenen ! Ik vind wel een reden om ze te ontslaan.
De capo, de patrouilleleider, de korporaal, de stadswacht, de filiaalhouder: geef hem een klak en een titel en hij meent zich 'verantwoordelijk' en vooral 'machtig'. Je ooit al gerealiseerd dat filiaalhouders veel vervangbaarder zijn dan goeie arbeiders? Denk daaraan voor je hen ontslaat...

Citaat:
Mensen moeten eens leren om hun kwaliteiten naar waarde te schatten, dan zouden ze rapper beseffen dat deze relatief zijn en dat er honderd in een dozijn mensen rondlopen met dezelfde kwaliteiten.
Van die honderd in een dozijn: volledig akkoord. Zijn er dan zovelen die dat niet snappen?
Citaat:
Ik zou graag eens de motieven van het werklozengebash kennen ?

Mijns inziens wil 'de werkmens' zich, door af te geven op werklozen, nuttiger laten lijken. Vooral omdat men beseft dat men feitelijk nutteloos is.
De werkmens is net zo nuttig als het werk dat hij verzet. Hij moet zijn waarde aan niets anders ontlenen dan aan de uren dat hij werkt. Er hoeft geen meerwaarde, geen initiatief, geen persoonlijke stempel te zijn. Gewoon: uurkes presteren. Uurkes die werklozen NIET presteren, al zijn ze misschien even capabel of getalenteerd.
Oud 18 december 2009, 20:14   #27
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat hangt er van af over welke van mijn verantwoordelijkheden we het hebben.
Koffie zetten?
Oud 18 december 2009, 23:00   #28
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Koffie zetten?
Mijn jobbeschrijving is toevallig vandaag goedgekeurd.

Ze luidt "archiviste".

Oud 18 december 2009, 23:24   #29
Ambiorix

Standaard

Citaat:

Ze luidt "archiviste".

minus de e, of zijt ge van geslacht veranderd?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 23:27   #30
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
minus de e, of zijt ge van geslacht veranderd?
Alles in het Frans, mon cher...

In het Nederlands is het trouwens "archivaris", zonder geslachtsduiding.

Laatst gewijzigd door lombas : 18 december 2009 om 23:28.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 23:28   #31
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Alles in het Frans, mon cher...

In het Nederlands is het trouwens "archivaris", zonder geslachtsduiding.
ok!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 23:34   #32
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze luidt "archiviste".

Mooi zo!

Denk ik toch, het zou niets voor mij zijn geloof ik.
Oud 18 december 2009, 23:39   #33
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi zo!

Denk ik toch, het zou niets voor mij zijn geloof ik.
An archivist is a professional who assesses, collects, organizes, preserves, maintains control over, and provides access to information determined to have long-term value. The information maintained by an archivist can be any form of media (photographs, video or sound recordings, letters, documents, electronic records, etc.). As Richard Pearce-Moses wrote, "Archivists keep records that have enduring value as reliable memories of the past, and they help people find and understand the information they need in those records."

Determining what records have enduring value can be challenging. Archivists must also select records valuable enough to justify the costs of storage and preservation, plus the labor intensive expenses of arrangement, description, and reference service. The theory and scholarly work underpinning archives practices is called archival science.

Ik ben er wég van.

Soit.
Oud 19 december 2009, 01:38   #34
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben filiaalverantwoordelijke en als één iemand van mijn personeelsleden zich minachtend uitlaat t.a.v. werklozen kan die eerstdaags zijn ontslagbrief komen tekenen !
Als U iemand zoekt voor een weekendjob, contacteert U mij dan aub.

Los van dat: ja ik ben uiterst nuttig op mijn werk. Ik voel ook dat ik een groei maak binnenin het bedrijf (op korte tijd). Er komt veel kennis en zorgzaamheid bij kijken. Constant in opleiding want het werk evolueert en de arbeider evolueert daarin mee.
Ik ben eigenlijk wel fier op mijn werk. Ik doe dat echt graag en voel mij uiterst nuttig.
Al mag het een ongezonde tewerkstelling zijn, ik heb nog nooit ergens zo graag gewerkt.
Oud 19 december 2009, 07:08   #35
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
An archivist is a professional who assesses, collects, organizes, preserves, maintains control over, and provides access to information determined to have long-term value. The information maintained by an archivist can be any form of media (photographs, video or sound recordings, letters, documents, electronic records, etc.). As Richard Pearce-Moses wrote, "Archivists keep records that have enduring value as reliable memories of the past, and they help people find and understand the information they need in those records."

Determining what records have enduring value can be challenging. Archivists must also select records valuable enough to justify the costs of storage and preservation, plus the labor intensive expenses of arrangement, description, and reference service. The theory and scholarly work underpinning archives practices is called archival science.

Ik ben er wég van.

Soit.
Zozo. Ook 'soit' als stopwoordje of wat? Alleszins, hetgeen je hier neerschrijft lijkt me nog saaier dan wat ik in gedachten had.

Soit.

Laatst gewijzigd door Pølle : 19 december 2009 om 07:12.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 07:12   #36
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

En potdikke nom de dieu, het is héérlijk om verantwoordelijke te zijn voor *iets*, je verantwoordelijkheid te delegeren aan mensen die er weinig mee te maken hebben, maar achteraf wel met je handje open te kunnen staan omdat er van alles misging en je daarvoor een (correcte) compensatie gaat eisen. 't Zal hen fucking leren: die verantwoordelijkheid ligt (ondanks de schijn ervan) absoluut niet voor de hand.

Soit.

Laatst gewijzigd door Pølle : 19 december 2009 om 07:13.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 07:42   #37
skaldis
Banneling

Standaard

Ik ben nuttig op het werk maar evengoed vervangbaar.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 08:10   #38
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben filiaalverantwoordelijke en als één iemand van mijn personeelsleden zich minachtend uitlaat t.a.v. werklozen kan die eerstdaags zijn ontslagbrief komen tekenen ! Ik vind wel een reden om ze te ontslaan.

Mensen moeten eens leren om hun kwaliteiten naar waarde te schatten, dan zouden ze rapper beseffen dat deze relatief zijn en dat er honderd in een dozijn mensen rondlopen met dezelfde kwaliteiten.

Mijns inziens wil 'de werkmens' zich, door af te geven op werklozen, nuttiger laten lijken. Vooral omdat men beseft dat men feitelijk nutteloos is.
Ik denk dat elke mens recht heeft op een eigen mening, dit is een recht wat de westerse wereld juist zo fijn en vredig maakt. dus als jij een reden gaat zoeken om mensen te ontslaan die van mening zijn dat werklozen bijvoorbeeld luierikken zijn dan ben je eigenlijk net zo erg als die mensen die je ontslaat.

Dat werklozen onze sociale zekerheid niet bedreigen lijkt me logisch. stel dat je een 20000 echt beroepsdoppers hebt in dit land zoals ze zeggen, dus echte profiteurs. pak dat die jaarlijks 20000 euro dop krijgen dan komt dit neer op 400 miljoen euro. plus nog eens 2 tot 3 miljard voor de normale werklozen van dat jaar. laat ons dus zeggen 3,4 miljard euro per jaar onkosten aan dopgeld.
Hoeveel mensen werken er in belgië? laat ons zeggen dat er van de 11 miljoen inwoners er 4 miljoen effectief full time werken en een gemiddeld brutoloon van 2000 euro per maand hebben hebben. hiervan verdwijnt dus al gauw 800 euro per maand voor de staat. dit is op jaar basis 800x12=9600 euro en dit X 4 miljoen werkende mensen = 3,84 miljard.

Dus enkel met de voorheffing word de sociale zekerheid betaalt. hoeveel inkomsten krijgt de staat nog van de gewone belastingen, BTW en vele andere manieren van inkomsten?

Wat ik wil zeggen is dat de sociale zekerheid onbetaalbaar word door fiscale faude en cadeautjes voor bedrijven, rijkere mensen en politiekes zowel legaal en illegaal

Het is natuurlijk veel interessanter als de massa's denkt dat er bijna geen geld meer is voor sociale zekerheid door de werklozen. de media speelt hier natuurlijk een belangrijke rol in mee. Stel je maar eens voor als de media zou zeggen dat we zoveel van ons loon moeten afgeven om politiekers, rijkere mensen en bedrijven cadeautjes te kunnen geven. zouden we dan niet massaal voor een loonsverhoging gaan?
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 11:00   #39
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zozo. Ook 'soit' als stopwoordje of wat? Alleszins, hetgeen je hier neerschrijft lijkt me nog saaier dan wat ik in gedachten had.

Soit.
Dat het niét saai is, heb ik niet gezegd.

Enfin, soit.

()
Oud 19 december 2009, 14:08   #40
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als hoofdfiliaalverantwoordelijke eis ik dat je maandag in mijn kantoor verschijnt.
Je C4 zal klaar liggen.
De reden verzin ik wel terplaatse
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be