![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je klinkt als zo'n manneke van klein links, dat me vraagt of hij me het verschil moet uitleggen tussen echt kommunisme en al die andere niet-echte kommunistische regimes die er al geweest zijn, en die allemaal mislukt zijn omdat ze geen echte kommunistische regimes waren, maar toch blijft zijn kommunisme heiligmakend.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kweekers die het spul leveren aan de coffeeshop zijn strafbaar. De uitbater van de coffeeshop mag dan wel drugs verkopen maar als hij stock inkoopt is hij strafbaar, begrijpe wie kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gedogen of legaal maken maakt geen verschil uit voor de gevolgen.
Men wil in Nederland dat gedoogbeleid of noem het de legale verkoop afschaffen voorrnamelijk om deze redenen. 1-Dat de handel in handen van zware criminelen is gekomen. 2-Dat softdrugs leiden tot veel zware verslavingen aan harddrugs. Iets waarvan men vroeger dacht dat het niet zou gebeuren. 3-Aantrekken van (zware) criminaliteit in de buurt van die coffeeshops. Ps In onze grensgemeenten gaat er geen week voorbij zonder dat er wel ergens een illegale drugskwekerij ontdekt wordt. M.a.w. de Hollanders gooien hunne mesthoop de grens over. Laatst gewijzigd door pajoske : 17 december 2009 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
edit: en uw puntje 2 ![]() ![]() ![]()
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 17 december 2009 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet alles lezen filo. Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 17 december 2009 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die problemen rond drugs in Antwerpen Noord zijn er allang.
Ik heb ooit eens gebeld omdat een dealer zijn "bureau" had geinstalleerd in een openbare telefooncel waar hij open en bloot dealde en wie wilde telefoneren wegsnauwde. Ondertussen "chineeste" hij zelf tussen de klanten door; toen ik dit bij de politie meldde vroeg de agent" wablief madam is da ne Chinees?" wat chinezen betekende wist hij blijkbaar niet! Dealen van drugs is in andere wijken ook een probleem; in Oud Berchem bijvoorbeeld zijn ook veel dealers actief. Ik denk niet dat de Antwerpse burgemeester hier zoveel aan kan doen, eenmaal die problemen er echt zijn, en ik meen uit de persberichten begrepen te hebben dat de overlast wel mindert nu. Laatst gewijzigd door alice : 17 december 2009 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
wie vandaag een glas bier drinkt zal vanaf morgen alle dagen twee flessen Jack daniel's leegdrinken. Het kan gerust zijn dat er zo'n onnozelaars bestaan maar die ga jij niet redden van hun eigen destructieve gedrag door de bierdrinkers te straffen. Als je dat denkt dan heb je er niets van begrepen en dan ben je eigenlijk wereldvreemd. Citaat:
Citaat:
Het is nu eenmaal zo dat de vraag groter is dan het aanbod. En die vraag ga je niet wegnemen door het te verbieden, integendeel. Als je dat denkt heb je er niets van begrepen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je daar zo verbaasd over bent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Persoonlijk lig ik er niet van wakker of men drugs uit onze samenleving kan bannen of niet. Dan interesseert regelmatige drugconsumptie me veel meer, te beginnen bij alcoholicme. En belief it or not, maar zulk systematische druggebruik wordt in de discussies over drugs al te weinig aangekaart. Er zijn dan ook significante economische belangen mee gemoeid: cafébazen, uitbaters van nachtwinkels en kleinere winkeliers halen elk voor een deel hun inkomen uit de liefst regelmatige verkoop van alcoholische dranken. In mijn persoonlijke omgeving zijn het net die regelmatige drinkers die de meest groteske idiotiën over andere drugs staan te verkondigen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 17 december 2009 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Tegen misdaad vechten houd risicos in. Denk niet dat veel van de flikken hier zich daar echt mee wil bezighouden. Zelfs een kleine garnaal, dealende junkie kan u neersteken bvb. Wat levert het op, pakt da ze nog 1ne oppakken, dag erna neemt ene zen plek ik. Hebt ge uw leven voor niks geriskeerd. Drugs zal nooit verdwijnen overigens. Toch niet zoals het er nu aan toe gaat en dan nog kan het slechts beperkter worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Minister-President
|
![]() Ik ben aangenaam verrast uw antwoord te lezen.
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 17 december 2009 om 15:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dagelijks is men wel bezig met op een of andere containerterminal containers te scannen maar meer dan 50 zijn dat er niet. 50 containers scannen is al rap een halve dag werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Ik heb geen behoefte om iemand als Janssens te verdedigen.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht het allemaal via containers gaan, t zou gemakkelijk zijn, maar de smokkelaars weten dat ook... Er worden zelf bulkgoederen gebruikt om dope te smokkelen, uitgeholde houtblokken, noem maar op Paketjes die onder de romp worden aangebracht, Paketten die via rubberboten of visserschepen worden aan land gebracht. Paketjes die via vlees of vis worden gesmokkeld allemaal in de hoop controle en vooral drughonden te misleiden... en ik vergeet er hier nog een hoop ook overigens wordt er ook veel van hieruit gesmokkeld naar afrika / zuid-amerika etc... oude auto`s zijn heel populair ge kunt daar van alles in kwijt, van electronica tot wapens en wapenonderdelen... Ouden bazaar die wordt verscheept met munitie in, of spitstechnologie die niet mag gexporteerd worden, het zou mij allemaal niet verwonderen... van alle trafiek die er gebeurd is er een flink deel illigaal of grijs. |
|
![]() |
![]() |