![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: bent u arm? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 22,58% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 48,39% |
Tussen hangen en wurgen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 29,03% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ge zult verschieten weinig het is. Als ge ermee rond komt, zijt ge waarschijnlijk uitgaveposten vergeten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als die 380 te weinig is (duh...) waarom neem je dan geen job - eender welke job - desnoods tegen het minimumloon ? Da's meer dan 380 euro.
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Net daarom dat men iets uitgevonden heeft dat WERK noemt, en dat je meer dan 950 euro oplevert...
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Ik weet het niet. Het valt op dat ouderen, allochtonen, arbeidsgehandicapten....moeilijk aan een job geraken. Bij de allochtonen is het opvallend dat zelfs hoger opgeleiden moeilijk een job vinden. Iemand die me helpt het verband te zien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je niet veel kan, is je keuze ook beperkt en moet je maar nemen wat er is voor je eigen niveau ofwel zelfstandig beginnen. En dan bedoel ik niet drugs gaan dealen op het pleintje.
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wie, of hoe, of waar, of .. wordt verhinderd dat de vervangingsinkomens voldoende hoog zijn ... ??? ... Juist !
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Ik zag daarnet een manager die natuurlijk niet zonder dikke Mercedes kan. Hij kan zich toch niet laten belachelijk maken op een onderhoud ? Ik vroeg me af hoeveel die sukkelaar zou tekortkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is wat veel van jullie niet begrijpen. En daarom dat onbetaalde "overuren" geen probleem zijn. Ik haat vaste uren. Ik werk wanneer het mij uitkomt. En het is nu eenmaal zo dat ik savonds beter werk als overdag, dus als ik tegen een uur of 5 opeens een vlaag van inspiratie heb om weer wat te schrijven, ga ik gewoon door, met eventueel een break voor te gaan eten. Ik zet gewoon de trend verder van tijdens mijn studie....en dat bevalt me juist prima. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tijd om te gaan werken, en vooral niet te kieskeurig zijn. Als ge eenmaal een tijdje bezig zijt en de economie wat aantrekt kunt ge steeds overstappen naar betere jobs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Uitvluchtkultuur. Wie echt wilt werken, vindt werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Managers mogen vaak zelf geen andere auto hebben. En wat hebt u ertegen dat sommige mensen hard werken en met hun geld iets mooi kopen? En zeg nu niet dat managers niet hard werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verdiende tijdens mijn proefperiode ongeveer 1250 netto, waarvan 250 naar een studio maandelijks en dan nog eens een 50 euro aan vaste kosten en kon maandelijks gemakkelijk 800 a 900 euro sparen. Mijn uitgavenposten liggen nu niet eens zoveel hoger (heb wel een bedrijfswagen, wat wel een paar honderd euro scheelt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1250 € inkomsten 300€ kosten huur 800€ over => uitgegeven op één maand : 150€ / maand en met 150€ betaal jij volgens jouw je brandverzekering, mutualiteit, eten, kledij, afvalophaling, afschrijving aanschaf electro (tv, pc, ...) betaal jij de was, de afvalophaling, dokterskosten, kapper, kuismiddelen, shampoo, provinciebelasting, etc beetje ernstig blijven ... Laatst gewijzigd door Jedd : 30 december 2009 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Ik doe 600 euro op per maand exclusief vaste lasten. Daar bovenop kan ik nog 600 sparen. Ik huur een appartement en heb een eigen (omnium) verzekerde wagen.
Tis cava, alleen zou ik graag nog wat meer verdienen, zodat ik straks wat meer kan voorschieten als ik vastgoed ga kopen ![]() |
![]() |
![]() |