Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: bent u arm?
Ja 7 22,58%
neen 15 48,39%
Tussen hangen en wurgen 9 29,03%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2009, 13:28   #21
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zelfs de rijkere studenten die ik ken hadden niet zoveel geld. Toen ik op kot zat kreeg ik wekelijks 50 euro mee om te overleven en mijn kot kostte maandelijks 240 euro ... Met 952 euro had ik kunnen zwemmen in het geld
maak eens een budgetplanning op met 952€
ge zult verschieten weinig het is.

Als ge ermee rond komt, zijt ge waarschijnlijk uitgaveposten vergeten...
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 13:28   #22
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Met mijn €380 werkloosheid de maand behoor ik volgens meer dan de helft al zeker tot de groep profiteurs.
Hangt er van af. Kan je werken, maar wil je niet, of wil je werken maar kan je niet ?

Als die 380 te weinig is (duh...) waarom neem je dan geen job - eender welke job - desnoods tegen het minimumloon ? Da's meer dan 380 euro.
Oud 30 december 2009, 13:29   #23
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht

Net daarom dat men iets uitgevonden heeft dat WERK noemt, en dat je meer dan 950 euro oplevert...
Oud 30 december 2009, 13:30   #24
kameleon
Minister

Standaard

Ik weet het niet. Het valt op dat ouderen, allochtonen, arbeidsgehandicapten....moeilijk aan een job geraken. Bij de allochtonen is het opvallend dat zelfs hoger opgeleiden moeilijk een job vinden. Iemand die me helpt het verband te zien ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 13:50   #25
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet. Het valt op dat ouderen, allochtonen, arbeidsgehandicapten....moeilijk aan een job geraken. Bij de allochtonen is het opvallend dat zelfs hoger opgeleiden moeilijk een job vinden. Iemand die me helpt het verband te zien ?
Dan zijn we weer terug op *willen* werken... Ze kunnen veelal weinig maar verwachten wel dat ze een goedbetaalde stressvrije job krijgen.

Als je niet veel kan, is je keuze ook beperkt en moet je maar nemen wat er is voor je eigen niveau ofwel zelfstandig beginnen. En dan bedoel ik niet drugs gaan dealen op het pleintje.
Oud 30 december 2009, 13:55   #26
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Net daarom dat men iets uitgevonden heeft dat WERK noemt, en dat je meer dan 950 euro oplevert...
ik ben van mening dat iemand met een vervangingsinkomen wel voldoende moet krijgen om rond te komen
Oud 30 december 2009, 13:59   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben van mening dat iemand met een vervangingsinkomen wel voldoende moet krijgen om rond te komen
en wie, of hoe, of waar, of .. wordt verhinderd dat de vervangingsinkomens voldoende hoog zijn ... ??? ... Juist !

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 14:16   #28
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Valt te zien waarom men erom vraagt.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 15:31   #29
kameleon
Minister

Standaard

Ik zag daarnet een manager die natuurlijk niet zonder dikke Mercedes kan. Hij kan zich toch niet laten belachelijk maken op een onderhoud ? Ik vroeg me af hoeveel die sukkelaar zou tekortkomen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 15:54   #30
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...277644-438.art

Zoals dit krapuul dat zich gratis laat uitbuiten. Hier kon makkelijk een nieuwe werknemer aangeschaft worden.
Ik voel mij aangesproken. Maar ik zie mijn job als meer dan enkel en alleen een manier om geld te verdienen.

En dat is wat veel van jullie niet begrijpen. En daarom dat onbetaalde "overuren" geen probleem zijn. Ik haat vaste uren. Ik werk wanneer het mij uitkomt. En het is nu eenmaal zo dat ik savonds beter werk als overdag, dus als ik tegen een uur of 5 opeens een vlaag van inspiratie heb om weer wat te schrijven, ga ik gewoon door, met eventueel een break voor te gaan eten.

Ik zet gewoon de trend verder van tijdens mijn studie....en dat bevalt me juist prima.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 15:55   #31
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Met mijn €380 werkloosheid de maand behoor ik volgens meer dan de helft al zeker tot de groep profiteurs.
Ofwel hebt gij nog nooit een dag gewerkt (wachtuitkering) ofwel zijt ge al zo lang werkloos dat uw uitkering tot het minimum gezakt is.

Tijd om te gaan werken, en vooral niet te kieskeurig zijn. Als ge eenmaal een tijdje bezig zijt en de economie wat aantrekt kunt ge steeds overstappen naar betere jobs.
Oud 30 december 2009, 15:56   #32
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitvluchtkultuur. Wie echt wilt werken, vindt werk.
Oud 30 december 2009, 15:58   #33
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik voel mij aangesproken. Maar ik zie mijn job als meer dan enkel en alleen een manier om geld te verdienen.

En dat is wat veel van jullie niet begrijpen. En daarom dat onbetaalde "overuren" geen probleem zijn. Ik haat vaste uren. Ik werk wanneer het mij uitkomt. En het is nu eenmaal zo dat ik savonds beter werk als overdag, dus als ik tegen een uur of 5 opeens een vlaag van inspiratie heb om weer wat te schrijven, ga ik gewoon door, met eventueel een break voor te gaan eten.

Ik zet gewoon de trend verder van tijdens mijn studie....en dat bevalt me juist prima.
Tavek
Oud 30 december 2009, 16:06   #34
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik zag daarnet een manager die natuurlijk niet zonder dikke Mercedes kan. Hij kan zich toch niet laten belachelijk maken op een onderhoud ? Ik vroeg me af hoeveel die sukkelaar zou tekortkomen.
Managers mogen vaak zelf geen andere auto hebben. En wat hebt u ertegen dat sommige mensen hard werken en met hun geld iets mooi kopen? En zeg nu niet dat managers niet hard werken.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 17:05   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik verdiende tijdens mijn proefperiode ongeveer 1250 netto, waarvan 250 naar een studio maandelijks en dan nog eens een 50 euro aan vaste kosten en kon maandelijks gemakkelijk 800 a 900 euro sparen. Mijn uitgavenposten liggen nu niet eens zoveel hoger (heb wel een bedrijfswagen, wat wel een paar honderd euro scheelt).
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 17:07   #36
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...277644-438.art

Zoals dit krapuul dat zich gratis laat uitbuiten. Hier kon makkelijk een nieuwe werknemer aangeschaft worden.
Ik heb nog gewerkt voor een multinational waar bijna iedereen onbetaalde overuren klopte (gaande van secretaresses tot ingenieurs tot economen tot informatici). Niemand maakte daar een probleem van.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 17:20   #37
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik verdiende tijdens mijn proefperiode ongeveer 1250 netto, waarvan 250 naar een studio maandelijks en dan nog eens een 50 euro aan vaste kosten en kon maandelijks gemakkelijk 800 a 900 euro sparen. Mijn uitgavenposten liggen nu niet eens zoveel hoger (heb wel een bedrijfswagen, wat wel een paar honderd euro scheelt).
even tellen :

1250 € inkomsten

300€ kosten huur
800€ over

=> uitgegeven op één maand :

150€ / maand

en met 150€ betaal jij volgens jouw je brandverzekering, mutualiteit, eten, kledij, afvalophaling, afschrijving aanschaf electro (tv, pc, ...) betaal jij de was, de afvalophaling, dokterskosten, kapper, kuismiddelen, shampoo, provinciebelasting, etc

beetje ernstig blijven ...

Laatst gewijzigd door Jedd : 30 december 2009 om 17:21.
Oud 30 december 2009, 17:36   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
even tellen :

1250 € inkomsten

300€ kosten huur
800€ over

=> uitgegeven op één maand :

150€ / maand

en met 150€ betaal jij volgens jouw je brandverzekering, mutualiteit, eten, kledij, afvalophaling, afschrijving aanschaf electro (tv, pc, ...) betaal jij de was, de afvalophaling, dokterskosten, kapper, kuismiddelen, shampoo, provinciebelasting, etc

beetje ernstig blijven ...
Ik denk dat hij gewoon als student verderleefde.
Oud 30 december 2009, 17:44   #39
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat hij gewoon als student verderleefde.
als de mama alles meegeeft in Tupperware-pottekes is't niet moeilijk
Oud 30 december 2009, 17:49   #40
Tavek
Banneling

Standaard

Ik doe 600 euro op per maand exclusief vaste lasten. Daar bovenop kan ik nog 600 sparen. Ik huur een appartement en heb een eigen (omnium) verzekerde wagen.

Tis cava, alleen zou ik graag nog wat meer verdienen, zodat ik straks wat meer kan voorschieten als ik vastgoed ga kopen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be