Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2010, 19:13   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Het cafe waar ik zat bij nieuwjaar (in gent damppoort) heeft praktisch een heuse "raid" ondergaan door een tiental jongeren die een gast zat in elkaar te slaan waarbij z'n meiske zat te krijsen om hulp en dat ze moesten stoppen.

Geen haan kraaide ernaar (kijken wel natuurlijk). Al een wonder dat de ambulance tien minuten later is gekomen.

Om maar even tot m'n punt te komen: "Every man for himself"
Oud 3 januari 2010, 19:26   #22
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En velen van dat soort weten dat ze moeten beschikken over kinderen of er zo vlug mogelijk een stel maken - ze hebben toch niets anders te doen- want dan zijn ze voor jaren ongenaakbaar! En ons kindergeld moet maar rondgegooid worden dat het een lieve lust is...
Ze begrijpen waarschijnlijk zelf niet hoe een land als het onze dergelijke stommiteiten organiseert! We vragen er om om bedrogen en bestolen te worden aan de lopende band!
Awel, dat vind ik nu niet se...
Wel zijn er culturele verschillen die niet besproken mogen worden. En zoalng we dit niet doen, begrijpen die mensen niet hoe de samenleving hier draait en waar grenzen liggen. We voeren een ontzettend slecht activeringsbeleid, gebaseerd op situaties van voor massale immigratie. Dat geeft ontzettend veel mogelijkheid tot misbruik; Ik kan u een voorbeeld geven. Zo wordt kindergeld betaald aan alle erkende kinderen van vader die rechthebbend zijn in Belgie, ook aan kinderen in het buitenland. Voetnoot; er wordt betaald aan de moeder. Toen men die wet maakte had men de arbeiders voor ogen die vaak werden uitbetaald in kroegen waarvan hun broodheer eigenaar was; dat geld werd direct opgezopen en kwam weer in de zakken van de bazen terecht. Daarom werd aan moeder betaald! Die traditie bleef en is ook goed. Maar wie niet in beeld was; de Mo! Die neemt een tweede mevrouw in Marokko wat perfect kan, en verwekt zo snel mogelijk kinderen conform de koran trouwens aanraadt. Hij brengt in Belgie het kindergeld in orde, hij erkent de kinderen wat kan hier, ookal zijn ze niet bij mevrouw 1 maar 2.
Dat bedrag is veel hoger dan wat Achmed die zijn bruid ook op het oog had maar met drie geiten in het Rifgebergte woont, ooit zal verdienen. Dus gaat vader heen en weer tussen Marokko en Belgie, zo leuk! Wij betalen dus ongewild een tweede bruid voor de Mo die het hier geweldig vindt! En zo ken ik er nog wel een paar!
Dat betekent dus niet dat wij domme kloten zijn en:of we nu dus maar moeten kappen op die mensen, wij erkennen die verschillen amper want we zijn toch zo gelijk! Ja en nee....maar die nuance is een politieke strijdbijl waarmee ook hier koppen worden gesneld en het jaar is nog maar net begonnen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 19:35   #23
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Het cafe waar ik zat bij nieuwjaar (in gent damppoort) heeft praktisch een heuse "raid" ondergaan door een tiental jongeren die een gast zat in elkaar te slaan waarbij z'n meiske zat te krijsen om hulp en dat ze moesten stoppen.

Geen haan kraaide ernaar (kijken wel natuurlijk). Al een wonder dat de ambulance tien minuten later is gekomen.

Om maar even tot m'n punt te komen: "Every man for himself"
Tja... Meeste mensen gaan kans op een koek op hun oog uit de weg he...

Laatst gewijzigd door Dajjal : 3 januari 2010 om 19:36.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 23:12   #24
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Corrupt, dat weet ik niet. Liever lui dan moe, dat is een feit. En dan komen sommige grote lichten hier nog een grote mond opzetten dat de burger zelf maar moet ingrijpen. Welnu, ik heb een voorstel: geef mij elke maand 1500 euro, een pistool, een matrak, een pepperspray en de toelating ze te gebruiken, dan zal ik zelf ingrijpen. Anders verwacht ik dat de flikken ingrijpen als dat nodig is. We betalen daar immers genoeg voor. Tot dusver heb ik slechte ervaringen met zowel zelf ingrijpen als met de flikken bellen.
Volgens mij is hij daar gewoon zelf proberen in te geraken, maar is het niet gelukt en sindsdien frustraties, frustraties, frustraties.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 13:51   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Corrupt, dat weet ik niet. Liever lui dan moe, dat is een feit. En dan komen sommige grote lichten hier nog een grote mond opzetten dat de burger zelf maar moet ingrijpen. Welnu, ik heb een voorstel: geef mij elke maand 1500 euro, een pistool, een matrak, een pepperspray en de toelating ze te gebruiken, dan zal ik zelf ingrijpen. Anders verwacht ik dat de flikken ingrijpen als dat nodig is. We betalen daar immers genoeg voor. Tot dusver heb ik slechte ervaringen met zowel zelf ingrijpen als met de flikken bellen.

hehehe dat lijkt me ook wel, wat, zeker als ge er nog 1500 euro voor krijgt, schoon bijjob.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2010, 18:23   #26
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
Volgens mij is hij daar gewoon zelf proberen in te geraken, maar is het niet gelukt en sindsdien frustraties, frustraties, frustraties.
Goeie poging, maar driewerf helaas ... ik heb niets met het hele politieapparaat of de rechterlijke macht te maken. Als belastingbetalende burger mag ik verwachten dat de politie hun werk doet. Dat hebben ze tot dusver nagelaten, en ik heb mijn burgerlijke plicht al meer dan eens vervuld. Dus zwijg maar stilletjes over zaken waar je duidelijk niks van weet. Als jouw papa zijn job doet, zoveel te beter, maar dan ben ik die witte raaf nog niet tegengekomen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:21   #27
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Goeie poging, maar driewerf helaas ... ik heb niets met het hele politieapparaat of de rechterlijke macht te maken. Als belastingbetalende burger mag ik verwachten dat de politie hun werk doet. Dat hebben ze tot dusver nagelaten, en ik heb mijn burgerlijke plicht al meer dan eens vervuld. Dus zwijg maar stilletjes over zaken waar je duidelijk niks van weet. Als jouw papa zijn job doet, zoveel te beter, maar dan ben ik die witte raaf nog niet tegengekomen.
de politie zal zen werk wel doen, maar kdenk dat je het moe wordt dat als je iemand voor zo'n zaken oppakt ze sneller terug op straat staan dan dat jij je papierwinkel hebt ingevuld
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:34   #28
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Onlangs zag ik (in man bijt hond?/ op het "serieuze" nieuws ?) enkele van onze politieke BV's zich vrijwillig onder sneeuwvuur laten nemen in het warandepark vanBrussel net voor het parlement, mits de betaling van 1 euro kon je een sneeuwbal werpen, vooral het blozende gezichtje van Tommelein kreeg rake sneeuwballen te verduren. Zouden die vandaaltjes te veel TV gekeken hebben ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 17:11   #29
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
de politie zal zen werk wel doen, maar kdenk dat je het moe wordt dat als je iemand voor zo'n zaken oppakt ze sneller terug op straat staan dan dat jij je papierwinkel hebt ingevuld
Drie dingen: een, dan heb je de verkeerde job gekozen. Het is nl. niet aan de politionele macht om misdrijven toe te laten omdat de rechterlijke macht faalt. Ik begrijp die mensen hun frustratie, maar als ze daarom hun job weigeren te doen, dan gaan ze maar iets anders doen.

Twee, in een aantal van de gevallen die ik zelf heb mogen meemaken, moest de politie niet meer doen dan tussenbeide komen om te vermijden dat er slachtoffers vielen. Dat deden ze niet.

Drie, als je niets probeert, dan kan er ook niemand opgepakt worden. Een voorbeeldje: vorig jaar werd er kort na het overlijden van mijn vader ingebroken in zijn appartement. Naast dat gebouw staat een ander appartementsgebouw, m.a.w. zo'n twaalf appartementen hebben onbelemmerd zicht op het appartement. Bovendien waren er tal van metalen koffertjes opengebroken. De agenten deden een minimale inspanning: invullen op hun p.v. dat ik was aangekomen en had gezien dat de deur geforceerd was, "kom maar eens langs met een lijstje van wat er gestolen is". Sporenonderzoek, "daar hemmen wa genen taad veur menier", eens horen bij de buren of zij niets gezien of gehoord hebben, "oek gienen taad veur" en "oep out ziede toch gin vingerafdrukke". Ze moesten dan overigens dringend uitrukken, want een andere patrouille had een minderjarige met een hoeveelheid cannabis opgepakt en zijn drie kompanen deden moeilijk (kon ik vernemen over de walkie-talkie). In het voorbije jaar zijn er dan nog vier inbraken in hetzelfde gebouw geweest en er is een auto gestolen, iets wat in de jaren ervoor nooit gebeurd is. D�*t bedoel ik met liever lui dan moe.
Oud 5 januari 2010, 18:52   #30
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Toen wij naar Centerparks vossemeren geweest zijn is er ingebroken in onze chalet.
Resultaat 2 mountainbikes gestolen van toch wel wat waarde.

De dieven hadden een raam ingeslagen van de badkamer en zijn zo binnengeraakt.
Toen is de politie langsgeweest en hebben ze wel degelijk een sporenonderzoek gedaan.

Het hangt er ook vanaf met welke agenten je te maken krijgt enz.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 18:55   #31
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Toen wij naar Centerparks vossemeren geweest zijn is er ingebroken in onze chalet.
Resultaat 2 mountainbikes gestolen van toch wel wat waarde.

De dieven hadden een raam ingeslagen van de badkamer en zijn zo binnengeraakt.
Toen is de politie langsgeweest en hebben ze wel degelijk een sporenonderzoek gedaan.

Het hangt er ook vanaf met welke agenten je te maken krijgt enz.
Ik heb in mijn eerste post in deze draad duidelijk gemaakt dat ik het specifiek had over agenten in Deurne, aangezien de draad ging over de verrotte situatie in die gemeente. Mijn ervaringen in Antwerpen-stad zijn echter gelijklopend.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be