![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het cafe waar ik zat bij nieuwjaar (in gent damppoort) heeft praktisch een heuse "raid" ondergaan door een tiental jongeren die een gast zat in elkaar te slaan waarbij z'n meiske zat te krijsen om hulp en dat ze moesten stoppen.
Geen haan kraaide ernaar (kijken wel natuurlijk). Al een wonder dat de ambulance tien minuten later is gekomen. Om maar even tot m'n punt te komen: "Every man for himself"
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel zijn er culturele verschillen die niet besproken mogen worden. En zoalng we dit niet doen, begrijpen die mensen niet hoe de samenleving hier draait en waar grenzen liggen. We voeren een ontzettend slecht activeringsbeleid, gebaseerd op situaties van voor massale immigratie. Dat geeft ontzettend veel mogelijkheid tot misbruik; Ik kan u een voorbeeld geven. Zo wordt kindergeld betaald aan alle erkende kinderen van vader die rechthebbend zijn in Belgie, ook aan kinderen in het buitenland. Voetnoot; er wordt betaald aan de moeder. Toen men die wet maakte had men de arbeiders voor ogen die vaak werden uitbetaald in kroegen waarvan hun broodheer eigenaar was; dat geld werd direct opgezopen en kwam weer in de zakken van de bazen terecht. Daarom werd aan moeder betaald! Die traditie bleef en is ook goed. Maar wie niet in beeld was; de Mo! Die neemt een tweede mevrouw in Marokko wat perfect kan, en verwekt zo snel mogelijk kinderen conform de koran trouwens aanraadt. Hij brengt in Belgie het kindergeld in orde, hij erkent de kinderen wat kan hier, ookal zijn ze niet bij mevrouw 1 maar 2. Dat bedrag is veel hoger dan wat Achmed die zijn bruid ook op het oog had maar met drie geiten in het Rifgebergte woont, ooit zal verdienen. Dus gaat vader heen en weer tussen Marokko en Belgie, zo leuk! Wij betalen dus ongewild een tweede bruid voor de Mo die het hier geweldig vindt! En zo ken ik er nog wel een paar! Dat betekent dus niet dat wij domme kloten zijn en:of we nu dus maar moeten kappen op die mensen, wij erkennen die verschillen amper want we zijn toch zo gelijk! Ja en nee....maar die nuance is een politieke strijdbijl waarmee ook hier koppen worden gesneld en het jaar is nog maar net begonnen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dajjal : 3 januari 2010 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hehehe dat lijkt me ook wel, wat, zeker als ge er nog 1500 euro voor krijgt, schoon bijjob. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Goeie poging, maar driewerf helaas ... ik heb niets met het hele politieapparaat of de rechterlijke macht te maken. Als belastingbetalende burger mag ik verwachten dat de politie hun werk doet. Dat hebben ze tot dusver nagelaten, en ik heb mijn burgerlijke plicht al meer dan eens vervuld. Dus zwijg maar stilletjes over zaken waar je duidelijk niks van weet. Als jouw papa zijn job doet, zoveel te beter, maar dan ben ik die witte raaf nog niet tegengekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onlangs zag ik (in man bijt hond?/ op het "serieuze" nieuws ?) enkele van onze politieke BV's zich vrijwillig onder sneeuwvuur laten nemen in het warandepark vanBrussel net voor het parlement, mits de betaling van 1 euro kon je een sneeuwbal werpen, vooral het blozende gezichtje van Tommelein kreeg rake sneeuwballen te verduren. Zouden die vandaaltjes te veel TV gekeken hebben ?
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Twee, in een aantal van de gevallen die ik zelf heb mogen meemaken, moest de politie niet meer doen dan tussenbeide komen om te vermijden dat er slachtoffers vielen. Dat deden ze niet. Drie, als je niets probeert, dan kan er ook niemand opgepakt worden. Een voorbeeldje: vorig jaar werd er kort na het overlijden van mijn vader ingebroken in zijn appartement. Naast dat gebouw staat een ander appartementsgebouw, m.a.w. zo'n twaalf appartementen hebben onbelemmerd zicht op het appartement. Bovendien waren er tal van metalen koffertjes opengebroken. De agenten deden een minimale inspanning: invullen op hun p.v. dat ik was aangekomen en had gezien dat de deur geforceerd was, "kom maar eens langs met een lijstje van wat er gestolen is". Sporenonderzoek, "daar hemmen wa genen taad veur menier", eens horen bij de buren of zij niets gezien of gehoord hebben, "oek gienen taad veur" en "oep out ziede toch gin vingerafdrukke". Ze moesten dan overigens dringend uitrukken, want een andere patrouille had een minderjarige met een hoeveelheid cannabis opgepakt en zijn drie kompanen deden moeilijk (kon ik vernemen over de walkie-talkie). In het voorbije jaar zijn er dan nog vier inbraken in hetzelfde gebouw geweest en er is een auto gestolen, iets wat in de jaren ervoor nooit gebeurd is. D�*t bedoel ik met liever lui dan moe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Toen wij naar Centerparks vossemeren geweest zijn is er ingebroken in onze chalet.
Resultaat 2 mountainbikes gestolen van toch wel wat waarde. De dieven hadden een raam ingeslagen van de badkamer en zijn zo binnengeraakt. Toen is de politie langsgeweest en hebben ze wel degelijk een sporenonderzoek gedaan. Het hangt er ook vanaf met welke agenten je te maken krijgt enz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |