Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2010, 16:43   #21
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Er stond een vraagteken=? achter mijn zin = dus een vraag, geen veronderstelling.

Het gaat er niet om of ik tevreden ben, dat is van geen belang voor U dacht ik, het verbaast me wél (telkens weer), dat er ergens een link wordt geplaatst - en het oeverloze gezwam begint - zónder ook maar de moeite te nemen om op de link te drukken en de feiten te verifiëren, U zélf schreef nl. in een andere draad dat 'feiten' voor de meesten van geen belang zijn, hier dus blijkbaar ook niet, daar niemand op je link geklikt had en er gewoon vanuit ging dat het wel zo zou zijn, soit, in elk geval zie ik U hier enkel draden openen over de misdaden van de ene groep, maar niet zozeer over die andere - die U, zoals u zegt - nét zo hard minacht.
Wie houd u tegen? Of valt er gewoon niets te melden? Anders zou je evenveel draden er over zien. Simpel
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 16:48   #22
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Wie houd u tegen?
Of valt er gewoon niets te melden? Anders zou je evenveel draden er over zien. Simpel
Hoezo, 'valt er gewoon niets te melden'?, de oorspronkelijke link van agit verwees al naar 'iets te melden'.

Overigens bemoei ik me niet met buitenlandse affaires, in eigen land is er al genoeg dat 'opgekuist' dient te worden. Dáárover zijn er trouwens al draden genoeg met 'iets te melden'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 16:57   #23
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:

Overigens bemoei ik me niet met buitenlandse affaires, in eigen land is er al genoeg dat 'opgekuist' dient te worden.
Ah, dan ben je zowaar verdwaald.
Oud 22 februari 2010, 17:01   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, dan ben je zowaar verdwaald.
Dat komt misschien omdat ik niet weet wat ik vandaag (of morgen) moet aantrekken Zeik, heb jij misschien wat suggesties voor me?

Anywayzz; klik jij steeds de gegeven links aan om te verifiëren of verdwaal je ook hopeloos in iets waarvan je niet eens weet of het waar is?
Oud 22 februari 2010, 17:05   #25
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat komt misschien omdat ik niet weet wat ik vandaag (of morgen) moet aantrekken Zeik, heb jij misschien wat suggesties voor me?

Anywayzz; klik jij steeds de gegeven links aan om te verifiëren of verdwaal je ook hopeloos in iets waarvan je niet eens weet of het waar is?
Wat heb je aan vandaag?

Wat dit betreft, is het waar
Oud 22 februari 2010, 17:12   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heb je aan vandaag?

Wat dit betreft, is het waar
Het ging niet over; 'of het waar is of niet', het ging over de link die agit oorspronkelijk plaatste, over zelfmoordontploffers, onze agit 'schoot' zn doel letterlijk voorbij!

Ik denk dat ik maar eens ga shoppen, de winterkleren in de kast, tijd voor lentejurkjes! De zon schijnt, er is geen regen...
Oud 22 februari 2010, 17:14   #27
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ging niet over; 'of het waar is of niet', het ging over de link die agit oorspronkelijk plaatste, over zelfmoordontploffers, onze agit 'schoot' zn doel letterlijk voorbij!

Ik denk dat ik maar eens ga shoppen, de winterkleren in de kast, tijd voor lentejurkjes! De zon schijnt, er is geen regen...
Achzo. Kom maar eens paraderen met je boerka.
Oud 22 februari 2010, 17:30   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Achzo. Kom maar eens paraderen met je boerka.
Spannend als je niet weet wat daaronder zit huh Zeik, het zou zomaar eens iets met een snor kunnen zijn ... en daar sta je dan met je goed gedrag & zeden...
Oud 22 februari 2010, 17:31   #29
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
bron

Wraakroepend. Absoluut wraakroepend is het. De NATO doodt vrouwen en kinderen aan een hoger tempo en in grotere aantallen dan de Taliban ooit gedaan heeft. Wraakroepend is het.
De militaire en politiek verantwoordelijken voor de rechtbank. Onmiddellijk!
Doe toch niet alsof je 1 moer geeft om deze mensen. De terroristen doden al 8 jaar burgers in Irak en Afghanistan...geen enkele topic heb je ervoor geopend, enkel omdat het nu om een fout van Nato gaat begin je erover.

Hypocriet!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 17:38   #30
Antman
Partijlid

Antman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Doe toch niet alsof je 1 moer geeft om deze mensen. De terroristen doden al 8 jaar burgers in Irak en Afghanistan...geen enkele topic heb je ervoor geopend, enkel omdat het nu om een fout van Nato gaat begin je erover.

Hypocriet!
Wel, heeft het op zich niet meer nut de VS te bekritiseren? Aangezien zij diegenen zijn die 'vrijheid' en 'democratie' naar Afghanistan willen brengen, en dus grandioos aan het liegen zijn, mag die misleidende balon wel doorprikt worden.
Antman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 17:47   #31
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antman Bekijk bericht
Wel, heeft het op zich niet meer nut de VS te bekritiseren? Aangezien zij diegenen zijn die 'vrijheid' en 'democratie' naar Afghanistan willen brengen, en dus grandioos aan het liegen zijn, mag die misleidende balon wel doorprikt worden.
Waar zeg ik dat de VS niet bekritiseerd mag worden?

Waarover zijn de VS aan het liegen dan? Welke misleidende ballon?
Oud 22 februari 2010, 18:05   #32
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u ergens bewondering leest in mijn woorden, mag u ze citeren.

Voor zover het relevant is: ik keur alle aanslagen af die gericht zijn op onschuldigen of waarbij onschuldigen het slachtoffer zijn. En ik heb al helemaal geen bewondering voor de taliban die via terreur op meisjes en vrouwen hun patriarchale machtsstructuren willen bestendigen. Tevreden?
wat gaje dan doen, met een bloemetje vragen of ze willen stoppen met hun aanslagen...
ik weet zelfs niet wat ik moet antwoorden... er zijn al genoeg discussies over...
Geef eens een oplossing in plaats van altijd anderen te bekritiseren...
Oud 22 februari 2010, 18:19   #33
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
wat gaje dan doen, met een bloemetje vragen of ze willen stoppen met hun aanslagen...
ik weet zelfs niet wat ik moet antwoorden... er zijn al genoeg discussies over...
Geef eens een oplossing in plaats van altijd anderen te bekritiseren...
Ik kan natuurlijk niet in naam van de minister spreken, maar een oplossing zou volgens mij zeker moeten bestaan uit:
- het opzeggen van onze steun aan die bezetting, en andere landen ertoe aanzetten hetzelfde te doen. Op die manier worden de regeringen van die landen die Afghanistan nog verder willen bezetten sowieso onder druk gezet, daar zij hun bezetting en zichzelf zullen moeten legitimeren. Hopelijk leidt dat tot het einde van die oorlog.
- het opzeggen van onze steun en samenwerkingsverbanden met terreurbewegingen en staten die die terreurbewegingen direct ondersteunen. Dus: geen steun voor pakweg de Taliban (gesteld dat er Belgisch geld naar hen gaat), en evenmin geen steun voor pakweg de VS of het VK. Ofwel zij in de Navo, ofwel wij.
- Je kan plaatselijk in Afghanistan of elders bewegingen ondersteunen die mensenrechten en democratie wel genegen zijn. Ik denk dan aan bewegingen voor vrouwenrechten of onderwijs, het verwijderen van niet ontplofte munitie,...
- Een laatste punt betreft het corrigeren het aangedane historische onrecht, alsook het vermijden van herhalingen van deze misdaden. Dat kan bestaan uit het voor een rechtbank brengen van zij die zich schuldig maakten aan de inval, aan de bezetting of aan overige oorlogsmisdaden, maar ook uit het aanbieden van verontschuldigingen en herstelbetalingen. Zoiets verzekert je samenleving ervan dat geschiedenisboekjes de onzin over een 'bevrijding' van Irak of Afghanistan niet zullen overnemen. Een laatste preventieve maatregel behelst een serieus onderzoek naar de oorzaken van onze plotse deelname aan de Navo-missie, het onvermogen van media en politici om te zeggen wat ze weten, en het onvermogen van onze zogenaamde bondgenoten om open kaart met ons te spelen (cijfers over burgerdoden werden achtergehouden, er zijn de geheime gevangenissen, de hitsquads van de cia, de onmogelijkheid om deze oorlog te winnen, het ontbreken van een serieuze strategie,...).

Enfin, 't zijn maar enkele van de ideetjes die hier wel meer geopperd worden.
Oud 22 februari 2010, 18:22   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik kan natuurlijk niet in naam van de minister spreken, maar een oplossing zou volgens mij zeker moeten bestaan uit:
- het opzeggen van onze steun aan die bezetting, en andere landen ertoe aanzetten hetzelfde te doen. Op die manier worden de regeringen van die landen die Afghanistan nog verder willen bezetten sowieso onder druk gezet, daar zij hun bezetting en zichzelf zullen moeten legitimeren. Hopelijk leidt dat tot het einde van die oorlog.
- het opzeggen van onze steun en samenwerkingsverbanden met terreurbewegingen en staten die die terreurbewegingen direct ondersteunen. Dus: geen steun voor pakweg de Taliban (gesteld dat er Belgisch geld naar hen gaat), en evenmin geen steun voor pakweg de VS of het VK. Ofwel zij in de Navo, ofwel wij.
- Je kan plaatselijk in Afghanistan of elders bewegingen ondersteunen die mensenrechten en democratie wel genegen zijn. Ik denk dan aan bewegingen voor vrouwenrechten of onderwijs, het verwijderen van niet ontplofte munitie,...
- Een laatste punt betreft het corrigeren het aangedane historische onrecht, alsook het vermijden van herhalingen van deze misdaden. Dat kan bestaan uit het voor een rechtbank brengen van zij die zich schuldig maakten aan de inval, aan de bezetting of aan overige oorlogsmisdaden, maar ook uit het aanbieden van verontschuldigingen en herstelbetalingen. Zoiets verzekert je samenleving ervan dat geschiedenisboekjes de onzin over een 'bevrijding' van Irak of Afghanistan niet zullen overnemen. Een laatste preventieve maatregel behelst een serieus onderzoek naar de oorzaken van onze plotse deelname aan de Navo-missie, het onvermogen van media en politici om te zeggen wat ze weten, en het onvermogen van onze zogenaamde bondgenoten om open kaart met ons te spelen (cijfers over burgerdoden werden achtergehouden, er zijn de geheime gevangenissen, de hitsquads van de cia, de onmogelijkheid om deze oorlog te winnen, het ontbreken van een serieuze strategie,...).

Dat is een prima idee...als je wil dat de taliban terug de macht krijgt in Afghanistan waarna alles weer word zoals vroeger...enigste hoe je dat dan oplost is ook heel simpel en is een puur Belgische manier...kop in het zand. Wat wij niet zien gebeurt niet.
Oud 22 februari 2010, 18:24   #35
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht

schitterende ideetjes voor Irak ofzo, niet voor afghanistan -->

euh Pakistan heeft kernwapens...

soms vraag ik mij af of de mensen hier wel weten wat er gebeurt
het is correct dat het om olie te doen was
maar er is een ander groter probleem ondertussen...

Laatst gewijzigd door BladeToke : 22 februari 2010 om 18:25.
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 18:24   #36
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
agitprop, Uw link zegt dit;
Zou die 'suicide bomber' ook onschuldige vrouwen en kinderen mee de dood ingesleurd hebben?
Doet de NATO ook aan 'suicide bombing'?
Dus...jij verdedigt de moord op onschuldige burgers door het feit dat één van hen (ze kennen elkaar niet eens) ook wreedheden begaat? Beiden zijn verwerpelijk.
Oud 22 februari 2010, 18:26   #37
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een apart subforum voor dergelijke onzin.
Oud 22 februari 2010, 18:26   #38
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bron

Wraakroepend. Absoluut wraakroepend is het. De NATO doodt vrouwen en kinderen aan een hoger tempo en in grotere aantallen dan de Taliban ooit gedaan heeft. Wraakroepend is het.
De militaire en politiek verantwoordelijken voor de rechtbank. Onmiddellijk!
Jij moet echt je bek houden. Dit is gewoon een vuile leugen waarvoor u strafpunten zou moeten krijgen. Schandelig gewoon.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 18:26   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Dus...jij verdedigt de moord op onschuldige burgers door het feit dat één van hen (ze kennen elkaar niet eens) ook wreedheden begaat? Beiden zijn verwerpelijk.
Dat er onschuldigen zijn gedood is een FOUT!!!!!!!!!!!
Dit is iets anders dan MOORD!!!!!!!!!
Oud 22 februari 2010, 18:26   #40
BladeToke
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
het gaat hem op de zelfmoordterrorist zelf.
waarom is het een ongeluk, omdat de dader in questie het nooit gewild had
porbeer maar eens een zelfmoord terrorist dat uit te leggen
gans de wereld draait om zelfbehoud (werken, sporten, slapen, kledij, bla bla bla)
en die mensen willen dat niet. Dus ge kunt er ook niet mee redeneren...

Laatst gewijzigd door BladeToke : 22 februari 2010 om 18:27.
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be