Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2010, 14:30   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Slavenmentaliteit, nietwaar?
idd maar bij sommigen ook gewoon de onwil om na te denken over acties en consequenties
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 14:31   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Misschien moet Reynders zich eerst eens bezig houden met zijn ministerportefeuille. Op die manier kan hij dan zelf de nodige financiering verzorgen voor het federale niveau.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 14:56   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Misschien moet Reynders zich eerst eens bezig houden met zijn ministerportefeuille. Op die manier kan hij dan zelf de nodige financiering verzorgen voor het federale niveau.
t gaat over zijn portefeuille : hij is gepikeerd over t feit dat wanneer hij federaal 500 mio extra ophaalt, daar 340 mio van naar de gemeenschappen gaat ...
Oud 22 maart 2010, 15:02   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
t gaat over zijn portefeuille : hij is gepikeerd over t feit dat wanneer hij federaal 500 mio extra ophaalt, daar 340 mio van naar de gemeenschappen gaat ...
Misschien moet hij zijn prioriteiten leren stellen en gepikeerd zijn over zijn fiscale achterstand.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 15:04   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Misschien moet hij zijn prioriteiten leren stellen en gepikeerd zijn over zijn fiscale achterstand.
zolang de laffe Vlamingen pikken, verandert daar niks aan ... da's een communautair gegeven ...
Oud 22 maart 2010, 15:44   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat is toch wat NVA in praktijk doet. Warm en koud blazen rond die "staatshervorming" balancerend tussen hun kleinburgerlijk conservatisme en vadsig nationalisme.
Jouw gezegdes berusten evenveel op de waarheid als mijn volgende zin aan jou, als repliek:

seffens een sjot in uw kloten, dan zult ge het wel snappen.

(en kom nu niet af met 'dat zijn geen argumenten, want ik zeg juist dat gij ook geen argumenten aanhaalt, alleen maar jouw interpretaties)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 15:52   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De bochten die Leteme en Tijssen maken, of de toverformules van dikken Dehaene (14 dagen na Pasen is nog altijd vòòr Pasen ...), ik blijf me afvragen wie de strafste is.

Klein Kroo'tje en Matjaske Klerkse, ik wil hun bakkessens eens zien, zodra de frankofonen hen eens goed in hun gezicht gespuwd hebben.

Over de sossen wil ik niets zeggen. Broekske superminister en nu Smetje die niet eens zagen aankomen dat zoveel duizenden kinderen niet naar het schoolke vlakbij kunnen gaan, zodat ze moeten in auto's gevoerd worden enz. Amai mijn teelballen.

Als ze nu, na Pasen, maar dus nog voor Pasen, niet gaan beginnen met hun lente-schoonmaak, en dat start met het afstoffen en stemmen van bhv, dan gaan we (nva, blok en ldd) pas superrezultaten boeken bij de verkiezingen !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 maart 2010, 16:04   #28
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Den Yves loopt alvast enkele maanden met de zijne op zijn hoofd.
Wat er ook uit de bus komt, u zult het altijd afkraken. Zoals uw kompanen van een vroegere generatie dat deden met het Egmont-pakt. Verwerpen om te verwerpen. Hadden we het Egmont-pakt maar aanvaard, dan zaten we nu niet met BHV!
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 16:09   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben ze dat gezegd. Ik heb verschillende leden al het tegendeel horen zeggen. Ten andere. Als men het spel wil spelen dat een staatshervorming nodig is puur op basis van objectieve informatie en "goed bestuur" dan kan men niet uit om ook te kijken of bepaalde zaken niet beter federaal geregeld kunnen worden. Ik denk bijvoorbeeld aan de wetgeving rond geluidsnormen rond Brussel.
Om het onzinnige van jouw gezever te illustreren:

ga je dan ook iets 'federalizeren' voor de geluidsnormen van de luchthaven van Maastricht, die ook voor hinder zorgen in de Vlaamse provinsie Limburg ?

Begrijpt ge wat ik bedoel, of moet ik er nog een tekening bijmaken ?

Oud 22 maart 2010, 16:55   #30
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hebben ze dat gezegd. Ik heb verschillende leden al het tegendeel horen zeggen. Ten andere. Als men het spel wil spelen dat een staatshervorming nodig is puur op basis van objectieve informatie en "goed bestuur" dan kan men niet uit om ook te kijken of bepaalde zaken niet beter federaal geregeld kunnen worden. Ik denk bijvoorbeeld aan de wetgeving rond geluidsnormen rond Brussel.
Ik ben er niet voor om de milieuproblematiek terug te herfederaliseren. De toestand in Vlaanderen en Wallonie is totaal verschillend. Maar het terug herfederaliseren van buitenlandse handel, dat vandaag de bedrijven handenvol geld kost, zou een erg goede zaak zijn.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 19:11   #31
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ons dan tegelijkertijd ook de wapenexport terug in federale handen brengen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 maart 2010 om 19:13.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 19:15   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Laat maar komen, die pro-Belgische staatshervorming. Een beetje meer conflict en antagonisme kunnen we best gebruiken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 19:29   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik ben er niet voor om de milieuproblematiek terug te herfederaliseren. De toestand in Vlaanderen en Wallonie is totaal verschillend. Maar het terug herfederaliseren van buitenlandse handel, dat vandaag de bedrijven handenvol geld kost, zou een erg goede zaak zijn.
En gij denkt dat frankofone ambassadeurs en konsuls de belangen van Vlaamse bedrijven zouden behartigen ??
Ze gaan de zaken nog liever in handen spelen van Franse bedrijven !!

Niks te herfederalizeren.

Oud 22 maart 2010, 19:38   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Laat ons dan tegelijkertijd ook de wapenexport terug in federale handen brengen.
Slecht karakter!

Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 19:39   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

dubbel.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 maart 2010 om 19:39.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 19:40   #36
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mr Reynders heeft (alweer) voor zijn beurt gesproken...Dat kan betekenen dat de messen al geslepen zullen zijn voordat we eens naar speciaal commissaris Dehaene hebben kunnen luisteren...

Laatst gewijzigd door kelt : 22 maart 2010 om 19:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 19:44   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mr Reynders heeft (alweer) voor zijn beurt gesproken...Dat kan betekenen dat de messen al geslepen zullen zijn voordat we eens naar speciaal commissaris Dehaene hebben kunnen luisteren...

Dat is de bedoeling uiteraard.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 19:56   #38
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

1 regering (federaal) waar iedereen op dezelfde partijen kan stellen & waar een meerderheid effectief een meerderheid is zou geen slechte zaak zijn (zou pakken geld uitsparen), maar ik vrees dat echte democratie iets te ver gegrepen zal zijn... vooral als het initiatief van een Reynders komt
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 20:10   #39
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
1 regering (federaal) waar iedereen op dezelfde partijen kan stellen & waar een meerderheid effectief een meerderheid is zou geen slechte zaak zijn (zou pakken geld uitsparen), maar ik vrees dat echte democratie iets te ver gegrepen zal zijn... vooral als het initiatief van een Reynders komt
Zoals ik eerder al aanstipte: indien er een federale kieskring zou komen, zal het er één '�* la Belge' zijn, die niet meer maar juist nog minder democratie zal brengen. Indien het werkelijk de bedoeling zou zijn dat de meerderheid effectief een meerderheid zou worden en alle grendels, alarmbellen, pariteiten en andere blokkeringsmiddelen afgeschaft zouden worden, zouden de Franstalige partijen zelfs niet eens vragende partij zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 20:16   #40
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En gij denkt dat frankofone ambassadeurs en konsuls de belangen van Vlaamse bedrijven zouden behartigen ??
Ze gaan de zaken nog liever in handen spelen van Franse bedrijven !!

Niks te herfederalizeren.
Dus sinds de regionalisatie van buitenlandse handel hebben die franstalige ambassadeurs hun vest gekeerd. Ook een kromme redenering.
De bedrijven, voor wie die diensten zijn opgericht zijn vragende partij, en jij zegt daar als ambtenaar neen tegen. Ook een vorm van egoisme en slecht bestuur.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be