![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Door nu aan de alarmbel te trekken willen de franstaligen ervoor zorgen dat de Vlamingen moeten kiezen tussen : 1) de splitsing van BHV in het parlement doorduwen door 30 dagen te wachten, dus tot eind mei en het parlement pas ontbinden als het BHV-wetsvoorstel gestemd is 2) verkiezingen die nog voor de zomervakantie vallen |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
maar ... waarop wachten de franstaligen om die alarmbel te activeren ? ... waarom zouden ze initiatief bij de vlamingen leggen ? |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
nog een paar honderden Vlaams-nationalisten bij
![]() dank u Di Corrupto. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Minister-President
|
Al dat geen lopende zaak is, ze zijn er al jaren mee bezig!!!
Laatst gewijzigd door omaplop : 27 april 2010 om 15:58. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Europees Commissaris
|
De walen zijn zelf bezig om België te ontbinden
|
|
|
|
#30 |
|
Minister-President
|
Willen die dan echt dat er revolutie uitbreekt of wat??,
Heb net mijn poetsvrouw uitgelegd wat BHV betekent: het mens wist er geen moer van!! Di rupo en cie denken dus echt nog altijd dat de Vlamingen zullen toegeven: je ziet maar ze begrijpen niets van de Vlamingen!! |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Minister
|
Ik begrijp de verbazing niet. Het dossier BHV sleept ondertussen al 40 jaar aan en zelden wordt de relevantie ervan in acht genomen. Het probleem wordt zo danig opgeblazen door de Vlamingen dat de Franstaligen dit kunnen gebruiken als middel om hun eigen belangen door te drukken, met de Vlaams-nationalistische reactie als gevolg. En dat terwijl er in feite niet zoveel discussie moet bestaan omtrent wat er moet gebeuren in de Brusselse randgemeenten: aanvaard men de grondwet, dan moet men deze volgen. Einde discussie, dacht ik. Dit is gewoon een manier om alweer de aandacht af te leiden van sociaal en economisch relevante punten, waar de zaken voor de politici liefst blijven zoals ze zijn. Al die politici, met hun zogenaamd verschillende ideologie (welk verschil is er eigenlijk tussen hun wereldvreemde visie en gedrag?), zijn identiek aan elkaar: All hail the status quo!
Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 27 april 2010 om 16:23. |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er wordt geen beslissing ten gronde gevraagd aan de regering; er wordt enkel een gemotiveerd advies gevraagd; Dat advies wordt meegedeeld aan het parlement, dat dan nog steeds vrij is om rekening te houden met het advies, of gewoonweg het aanvankelijk spellement stemt. Doen wat het parlement vraagt, behoort zeker en vast tot de lopende zaken. Altans in een demokrasie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Met mijn beperkte kennis -dat geef ik grif toe- zou ik dit als positief ervaren: het voornaamste wapen van de franstaligen dat al meteen "opgebruikt" is.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 27 april 2010 om 17:50. |
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Minister-President
|
Ik las dat er geen alarmbellen kunnen geluid worden als de regering ontslagnemend is??
Of zijn er ook daarvoor weer wetten die elkaar tegenspreken? |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je geen schrik hebt van dat dreigement (omdat ze er al ligt), dan levert het enkel 30 dagen tijdverlies op.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sssst, dat ze het niet horen....
Maar laten we ze rustig verderdoen met hun paniekvoetbal.... Toch sterk dat die stoere zuiderlingen die o zo sterk stonden als één geheel achter hun gezamelijke francofone belangen,na één rondje blufpoker veranderd zijn in een stelletje angsthazen... Die reacties van hun wat betreft nieuwe verkiezingen spraken wat mij betreft al boekdelen... Ze stonden daar allemaal al met een volle broek.... |
|
|
|