![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet moord & mishandeling van dieren gestraft worden zoals bij mensen? En waarom? | |||
Ja, er mag geen verschil zijn tussen sentiente wezens. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
Ja, om dat soort zaken te ontmoedigen. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Ja, want ... (anders) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
Nee, het zijn maar dieren. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
Nee, dieren zijn maar eigendom. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Nee, want ... (anders) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Iets anders. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Het kan mij niet schelen. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
Ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al een geluk dat gij niets te zeggen hebt over mij dan.
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() God heeft de dieren gemaakt om ondergeschikt te zijn aan de mens, een ritueel dat o.a. wordt bezegeld met het offerfeest. Halal slachtingen beschouw ik dus niet als een "moord".
Daarentegen moeten wreedheden tegen dieren evenzeer bestraft worden op gelijke basis, als wreedheden tegen mensen.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Mensen als u zijn de slechtsten van onze soort. Miljoenen jaren van evolutie, miljoenen jaren van stijgende intelligentie, en dit is het slimste dat jij kan uitkramen? Met dit soort uitspraken ben jij geen haar beter dan al die moordenaars, ontvoerders en verkrachters die momenteel achter de tralies zitten.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 24 mei 2010 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aangezien de mens die zoo heeft gebouwd, die leeuw heeft gevangen, vervolgens het dier de wereld rond heeft vervoerd en nu ticketjes verkoopt aan andere mensen om naar dat beest in een kooi te gaan kijken, zou ik toch durven stellen dat die leeuw bijzonder ondergeschikt is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() Steve_M is wat ik noem een "1-staps-denker".
Wat zijn 1-staps-denkers? 1) Ze lezen een zin 2) Ze verwerken deze zin in de hersentjes op een letterlijke manier 3) Ze verzinnen een passend (en zelfs correct) antwoord op deze ene zin 4) Ze posten deze zin en denken dat ze een slimme uitspraak hebben gedaan 5) En snappen dan het probleem hier niet van
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 25 mei 2010 om 00:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zegt meer over jouw hersentjes en de wijze waarop ze een en ander verwerken dan over die van Steve_M.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
(huis)Dieren martelen moet bestraft worden. Ik vind het moreel niet verantwoord dat we moedwillig dieren laten lijden (of langer dan nodig laten lijden). Dus martelpraktijken op dieren moet afgeschaft worden en/of serieus bestraft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De pijn van een mishandelde chihuahua is dezelfde als de pijn van kistkalf en misschien ook wel dezelfde als die van een politieke gevangene?
![]() |
![]() |
#32 |
Partijlid
|
![]() Nog een 1-staps-denker. Maar dat wist ik al.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, het ligt aan iedereen, behalve aan jou.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Partijlid
|
![]() "Raf" en "Steve_M", dat is dus iedereen?
Sorry, de wereld is groter dan jullie 2 alleen.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 25 mei 2010 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Tja maar dat spreekt nog steeds zijn post of visie niet goed.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet noemenswaardig.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, ik volg even niet... Wiens post of visie?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Partijlid
|
![]() @ Raf,
ik zal u uzelf niet langer laten belachelijk maken en zal u uit uw lijden verlossen voordat je nog andere domme uitspraken doet. Here we go: raven beweert dat God de dieren heeft gemaakt om ondergeschikt te zijn aan de mens. Dit is uiteraard, zoals elk weldenkend mens kan bevestigen, niet waar. Mensen zijn namelijk op hun beurt ook dieren, maar de menselijke diersoort is nu eenmaal door zijn natuurlijke eigenschappen in staat om - dankzij intelligentie - de meeste dieren ( = niet alle ) te overmeesteren. Dit is een puur natuurlijk verschijnsel dat bij alle dieren voorkomt ( dier A kan dier B overmeesteren ). Daar is verder niets opmerkelijks aan. Het is dan ook ongelooflijk arrogant / kortzichtig / oerdom van bepaalde mensen, zoals raven, om te geloven dat de dieren speciaal gemaakt / ontworpen zijn om ondergeschikt te zijn aan de mens. Dat is - zo goed mogelijk uitgelegd - wat ik met mijn post ( nummer 24 ) bedoelde. Als je dan raven in de kooi van die leeuw zet, dan blijft er ook niets van die "door God ontworpen onderdanigheid" over en onze forumvriend raven wordt uit elkaar gereten zonder dat die leeuw daar veel woorden aan vuil maakt. ------------------------------------- ------------------------------------- En dan, komt Steve_M op het toneel, die blijkbaar niet het minste van de achterliggende boodschap van mijn post begrepen heeft en komt dan met zijn - volgens hem intelligente - uitspraak "dat de leeuw wel degelijk ondergeschikt is aan de mens". Heeft hij gelijk? In principe wel, dat heb ik ook verteld in mijn 1-staps-denker-post. Maar daar blijft het dan ook bij. De bijdrage van zijn commentaar is verder absoluut 0 en heeft eigenlijk niets te maken met al de rest waar mijn post over gaat. Hij weet zelf blijkbaar niet eens waarom hij die commentaar heeft getypt, of wat hij er mee wou duidelijk maken. Opnieuw, 1-staps-denker. Dan, als kers op de taart, komt Raf op het toneel, en beweert dan - met al zijn zelfvertrouwen - dat zijn vriend Steve_M mij nu toch wel serieus "bij het pietje heeft genomen". Ook Raf weet eigenlijk niet zo goed waarom, maar als het om die ene zin over de leeuw in een kooi gaat, dan lijkt het wel zo. ==> 1-staps-denker Ik vind het altijd zo zonde om zoveel tekst te moeten besteden aan eenvoudige mensen die mijn intelligente posts niet begrepen hebben. Maar als ze dan zelf doen alsof ze zoveel slimmer zijn, dan is het toch wel eens de moeite om eventjes een uitgebreidere uitleg neer te typen zoals in deze post.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 25 mei 2010 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niets tegen humaan slachten, het vooralsnog een noodzakelijk kwaad net zoals de jacht.
Onnodig geweld tegen dieren dient zwaar bestraft te worden, maar er moet wel verschil blijven tussen geweld tegen dieren en geweld tegen mensen. Maar als ik dit zie komt mijn donkere kant naar boven, ik zou die klootzak zonder meer een kogel tussen zijn wrede Mexicaanse ogen kunnen geven: http://www.youtube.com/watch?v=trKai...eature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |