Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 07:40   #21
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En ik kan op spijkers slaan hoor. Koperen spijkers, zinken spijkers, stalen spijkers...geen spijker is me te min soms.
Pas maar op dat je de spijkers niet eerst doorzaagt.
Oud 30 mei 2010, 08:34   #22
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
ZEER SLECHT IDEE !

het moet GRATIS zijn als mensen naar hier immigreren.....

maar gezien het crisis is voor iedereen mogen ze enkel
migranten toelaten om naar hier te komen om te werken
als ALLE EIGEN werklozen aan de slag zijn.....
en zolang we zélf nog werklozen hebben kan er spijtiggenoeg
NIEMAND uit een ander land bij.... jammer maar helaas !
Ik denk dat dat een beter idee is!
Het moet gedaan zijn met iedereen die hier binnenwaait op te vangen, vol te stoppen met "rechten" en verder voor hun onderhoud te voorzien voor de rest van hun dagen...
Het zijn enkel de "echte" asielzoekers die hier moeten opgevangen worden, dus misschien 5% van al de profiteurs en gelukzoekers die hier rondlopen!
En aan die mensen kun je geen geld vragen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 10:53   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik denk dat dat een beter idee is!
Het moet gedaan zijn met iedereen die hier binnenwaait op te vangen, vol te stoppen met "rechten" en verder voor hun onderhoud te voorzien voor de rest van hun dagen...
Het zijn enkel de "echte" asielzoekers die hier moeten opgevangen worden, dus misschien 5% van al de profiteurs en gelukzoekers die hier rondlopen!
En aan die mensen kun je geen geld vragen!
Larie.
Asielzoekers die mits nazicht van hun aanvraag gerechtigd zijn als asiel zoeker kunnen verblijven in een toegewezen plaats in afwachting van aanvaarding van hun aanvraag tot werk door een werkgever binnen een bepaalde termijn van laat ons zeggen 3 maand.
Is er geen aanvaarding door geen enkele werkgever; dan tot mijn spijt is hun asiel ook beperkt in tijd tot 3 maand.
En wat mij betreft kan hulp bij mensen in nood enkel als hun gebied getroffen is door een ramp of door oorlog.
Een economisch asiel is geen excuus, want dat betekend dat momenteel honderduizend belgen ook recht zouden hebben op economisch asiel in een ander land wegens geen werk. En dat is duidelijk het geval niet.
Oud 30 mei 2010, 11:59   #24
den dinges
Banneling

Standaard ZO zou het moeten zijn...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Niks green card. Immigratiestop en beginnen met de uitvoer te stimuleren. Beter enkele duizenden euros weggeven om te vertrekken (oprotpremie) dan om binnen te komen. Uiteindelijk kost het binnenkomen ons altijd meer.
Juist. Rijke of arme niet-Europese immigranten, het is mij gelijk : allemaal buiten blijven. Het schip zit vol, als er nog meer volk aan boord komt, zinkt het, en dan verzuipt iedereen.
En degenen die reeds hier zijn, en Belgische papieren weten bemachtigen hebben : assimileren, of vertrekken.
Wie hier wil komen leven, omdat het thuis niet goed gaat, wie hier een nieuw leven wil beginnen, moet het oude achter zich laten, en zich aanpassen aan zijn nieuwe situatie, zijn nieuw land, en zijn nieuwe landgenoten. Ik zou zelfs even ver gaan als de Turken : wie Turk wil worden, moet zijn familienaam laten ver-turken. En voornamen stammend uit het oorsprongland zijn natuurlijk ook uit den boze. Een Marrokkaan wiens voornaam " Peter " , " Jos ", " Charel " of " Jean-claude " is, zal zich minder een buitenbeentje voelen dan wanneer hij Mohammed, Saïd of Slimane heet.
Moskees worden dichtgedaan, wie behoefte heeft aan spiritualiteit kan in de kerk terecht, of zijn geloof in privé belijdden.
Exotische klederdracht �* la boerka, hoofddoek of tulband, baard en djellabba moet men ook achterwege laten, er zijn genoeg normale kleren te koop in onze winkels.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 13:06   #25
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
En voornamen stammend uit het oorsprongland zijn natuurlijk ook uit den boze. Een Marrokkaan wiens voornaam " Peter " , " Jos ", " Charel " of " Jean-claude " is, zal zich minder een buitenbeentje voelen dan wanneer hij Mohammed, Saïd of Slimane heet..
akkoord
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 13:10   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En wat mij betreft kan hulp bij mensen in nood enkel als hun gebied getroffen is door een ramp of door oorlog.
Voor zulke mensen is een kazerne toch een prima tijdelijke verblijfplaats nietwaar?
En als deze mensen binnen een bepaalde periode aan de voorwaarden kunnen voldoen die voor een deel hier gestipuleerd worden, zijn ze meer dan welkom in de lokale maatschappij.
Oud 31 mei 2010, 17:43   #27
nomade
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen bv die al 15 jaar als werkloze in een bib zitten te spammen op forums moet men dringend bij de bron aanpakken..hun uitkering namelijk.
Ja zeg, er zijn er zoveel...
Citaat:
Idem met schoolverlaters die wachtgeld trekken zonder ooit 1 dag gewerkt te hebben inmiddels. Geld afpakken = gaan werken.
Tijd van grote compassie met iedere clown moet gedaan zijn.
Sschoolverlaters hebben meestal "grootse" toekomstplannen, nl. samenwonen, huistje-tuintje-boompje, trouwen, of een kinderwens, en naar alle waarschijnlijkheid is het niet hun bedoeling om dat allemaal met een wachtuitkering te financieren. Geef de mensen toch eens wat tijd om een (geschikte) job te vinden.

Ik begrijp niet waarom je zo die hard moet zijn...
nomade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 17:45   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nomade Bekijk bericht

Sschoolverlaters hebben meestal "grootse" toekomstplannen, nl. samenwonen, huistje-tuintje-boompje, trouwen, of een kinderwens, en naar alle waarschijnlijkheid is het niet hun bedoeling om dat allemaal met een wachtuitkering te financieren. Geef de mensen toch eens wat tijd om een (geschikte) job te vinden.

De schoolverlaters kunnen gerust een tijdje verder teren op hun ouders nietwaar, en diegene die al verdere plannen hebben, weten wel een uitkomst te verzinnen.
Om een voorbeeldje aan te halen, mezelf. Ik had werk 2 dagen nadat ik beginnen zoeken ben.
Oud 31 mei 2010, 17:49   #29
nomade
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De schoolverlaters kunnen gerust een tijdje verder teren op hun ouders nietwaar, en diegene die al verdere plannen hebben, weten wel een uitkomst te verzinnen.
Om een voorbeeldje aan te halen, mezelf. Ik had werk 2 dagen nadat ik beginnen zoeken ben.
Proficiat. Maar misschien beschikte u over de juiste (maw meest gegeerde) kwalificaties? Ik kan begrijpen dat je met bepaalde diploma's niet zo snel of makkelijk werk vindt.
nomade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 18:48   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja zeg, er zijn er zoveel...

Sure...de vraag is hoeveel tijd mag dat op onze kosten zijn?

En trouwens van wat leefden ze voor die tijd?
Iedere keuze word maar gemaakt naargelang men de luxe heeft om keuzes te maken nietwaar?
Oud 31 mei 2010, 20:25   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Proficiat. Maar misschien beschikte u over de juiste (maw meest gegeerde) kwalificaties? Ik kan begrijpen dat je met bepaalde diploma's niet zo snel of makkelijk werk vindt.
Nope, A3 mechanica. Zo iets wat toen nog uit school kwam met een beetje vaardigheden.
En mijn eerste job "voltijds", was zakkenvuller bij een firma die koolstofpoeder maakte.

Laatst gewijzigd door maddox : 31 mei 2010 om 20:26.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 21:25   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
D�*�*r zijn we er !
Onlangs bezocht ik een technische school in Oostende.
In hun A2 hebben ze daar een afdeling vliegtuigtechnieken. Ik vroeg aan een jongen v.h. laatste jaar of hij vooruitzichten had op werk. Hij antwoordde: "Mijnheer, ik mag op 1 juli in 3 bedrijven beginnen !!!"
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 14:29   #33
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Larie.
Asielzoekers die mits nazicht van hun aanvraag gerechtigd zijn als asiel zoeker kunnen verblijven in een toegewezen plaats in afwachting van aanvaarding van hun aanvraag tot werk door een werkgever binnen een bepaalde termijn van laat ons zeggen 3 maand.
Is er geen aanvaarding door geen enkele werkgever; dan tot mijn spijt is hun asiel ook beperkt in tijd tot 3 maand.
Een economisch asiel is geen excuus, want dat betekend dat momenteel honderduizend belgen ook recht zouden hebben op economisch asiel in een ander land wegens geen werk. En dat is duidelijk het geval niet.
Wat is nu eigenlijk een "asiel"zoeker volgens jou?
Met hier gewoon binnen te vallen ben je geen asielzoeker! Kom je uit een land in oorlog, met grote hongersnood, is je leven er bedreigt enz ok... maar met bewijs graag. Het feit dat sommigen hun papieren gewoon doen verdwijnen om hier om het even wat te kunnen uitkramen zegt al genoeg.
En of men hier je aanvraag gerechtvaardigd zal vinden of niet, daar trekken de meesten zich toch niets van aan. Gewoon wachten tot een kliek politiekers er de volgende algemene regularisatie doorduwt.

Laatst gewijzigd door andev : 1 juni 2010 om 14:31.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 06:52   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En mocht nu eens iedere allochtoon in ruil voor het gebruik maken van onze sociale zekerheid en andere infrastructuur, diensten en kansen die zich hier aanbieden …toegangsgeld betalen?
Ik bedoel zo maar, we zouden niet het enige land zijn die dat vragen aan immigranten. Kwestie van wat borg te betalen om hun uitkeringen en zo te financieren en dergelijke is wel het minste van tegenprestatie dat men mag vragen vind ik.
Laten we wel wezen, minstens een miljoen allochtonen herbergen we…als het er niet al veel meer zijn trouwens.
12500 euro per gezinslid in ruil voor een “green card België”.
Lijkt me fair.
Zo terug verdiend via werklozensteun, kindergeld en andere sociale voorzieningen.

Ja?
Nee?
Doen, zal al het kaf van het koren scheiden
en feitelijk zo gek niet, want onze sociale zekerheid kreunt onder de lasten van die 'migranten tsunami'
100.000 migranten steunen versus 100.000 werkende migranten, is 2Miljard verschil...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 12:04   #35
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Geen slecht idee.
Maar illegalen meteen het land uitzetten zonder al die procedures zou al een stuk helpen.
Probeer dat maar eens in Australië.
Hoe zet je iemand zonder papieren het land uit ?
Oud 2 juni 2010, 12:15   #36
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Kan er niks aan doen maar het blijft ook een godsdienst en cultuur zaak.
Het stopt niet ook als wij tolereren...

Uitgeprocedeerden moeten nog altijd binnen de vijf dagen het land verlaten.
Weet je wat er gebeurt?
Onder begeleiding van bijv. twee mensen van Fedasil wordt die mens op de trein gezet naar Brussel....
En dan? Waar komt die terecht? Hoe geraakt die het land uit zonder centen??
Met den trein naar Afghanistan?
Kijk dit is dus onmenselijk. Punt uit.
Beter is het vliegtuig vanuit Melsbroek.
Vooraleer uitgeprocedeerden het bevel krijgen om het land te verlaten is er een aanbod geweest tot vrijwillige terugkeer op kosten van de staat. Indien de uitgeprocedeerden daar niet op ingaat..........ja dan moet hij het zelf organiseren he......daar is niets onmenselijk aan.
Ook niet vergeten dat je niemand "gedwongen" kan repatriëren zonder dat er een idenditeitsbewijs is. Waarom komen zoveel asielzoekers naar Europa zonder paiperen denkt u............
Oud 2 juni 2010, 16:40   #37
Stulens
Vreemdeling

Stulens's schermafbeelding

Standaard

We zouden beter wat meer op Australië lijken daarin,
25000euro moet je op je rekening hebben?
Binnen het jaar vast werk.
Stulens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 12:50   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Met een uitwijzingsbevel en een Hercules vanop Melsbroek
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2010, 13:11   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kun je evengoed doodschieten bedoel je ?
Oud 3 juni 2010, 13:12   #40
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooraleer uitgeprocedeerden het bevel krijgen om het land te verlaten is er een aanbod geweest tot vrijwillige terugkeer op kosten van de staat. Indien de uitgeprocedeerden daar niet op ingaat..........ja dan moet hij het zelf organiseren he......daar is niets onmenselijk aan.
Ook niet vergeten dat je niemand "gedwongen" kan repatriëren zonder dat er een idenditeitsbewijs is. Waarom komen zoveel asielzoekers naar Europa zonder paiperen denkt u............
Wel je kan ze ook in de lege containers stoppen retour... naar bananerepublikken, en dan moeten ze maar zelf uitmaken daar hoe ze teruggeraken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be