Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2010, 21:49   #21
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Dan is het hek helemaal van de dam als ze voor een luttele twee of drie procenten een Dedecker binnenhalen. Zo wanhopig zullen ze daar nu ook weer niet zijn.
Ik heb de indruk (wie ben ik, da's waar) dat Filip Dewinter en De Decker het goed met elkaar kunnen vinden. En aangezien Dewinter onbetwist baas is in de partij...

In het verleden zou ik tegen een overstap van JMDD naar 't Vl. Belang geweest zijn, omdat hij overal keet schopt, maar zou dat nu ook 't geval zijn: indien hij naar het Vl. Belang zou komen, zou hij ook wel beseffen dat dit zijn allerlaatste kans is in de politiek.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 21:58   #22
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik heb de indruk (wie ben ik, da's waar) dat Filip Dewinter en De Decker het goed met elkaar kunnen vinden. En aangezien Dewinter onbetwist baas is in de partij...

In het verleden zou ik tegen een overstap van JMDD naar 't Vl. Belang geweest zijn, omdat hij overal keet schopt, maar zou dat nu ook 't geval zijn: indien hij naar het Vl. Belang zou komen, zou hij ook wel beseffen dat dit zijn allerlaatste kans is in de politiek.
Ik hoop dat die indruk van u grondig fout is, want dan zou JMDD met zijn overstap het lot van zowel LDD als van VB bezegelen. En die laatste patiënt is weliswaar terminaal, maar nog niet volledig afgeschreven. Als men een andere profilering zou aannemen (minder gefixeerd op thema's als islamofobie of Vlaamse onafhankelijkheid, maar ook een inhoudelijke positieve invulling van dat nationalisme), het racisme en het extreme liberalisme zou laten vallen... dan heeft die partij toch nog een kleine overlevingskans.

Maar als zoveelste rechts-liberale, conservatieve en op de koop toe racistische partij zie ik hen vooral zichzelf in de vernieling rijden. En dat is voor een partij met vele militanten, de nodige structuren, ervaring, geld, een (beschadigde) merknaam en een aandeel in de media een jammere zaak.
Oud 14 juni 2010, 22:01   #23
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

LDD is morsdood, dat is zeker

Vl. Belang terminaal?? Dat is de droom van politiek-correct België, maar vergeet dat maar. U heeft wel gelijk dat het te sterk anti-vreemdeling en anti-Islam is geworden, maar dit kan veranderen. Ik hoop ergens dat de strekking Vanhecke-Morel (of anderen met dezelfde eerder gematigde ideeën en retoriek) het heft snel terug in handen kunnen nemen
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 juni 2010 om 22:02.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 22:04   #24
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb hem zopas gezien op VRT-debat, het viel nogmaals op hoe poeslief hij was voor Bart Dewever. Maar ik denk niet dat Dewever om JMDD zit te wachten, zijn partij is nu groot genoeg en een ambrasmaker als JMDD kan hij wel missen.

Misschien is het VL. Belang een optie voor hem, destijds was het Marie-Rose Morel die verhinderde dat hij daar aan boord werd genomen, maar zoals we allemaal weten is Morel intussen koudgemaakt.
ja hallo, dat is pas helemaal de deur openzetten voor een rechtse afscheuring. Hoeveel hebben de vorige verruimingen van het Belang die partij bijgebracht?
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 22:05   #25
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vl. Belang terminaal?? Dat is de droom van politiek-correct België, maar vergeet dat maar. U heeft wel gelijk dat het te sterk anti-vreemdeling en anti-Islam is geworden, maar dit kan veranderen. Ik hoop ergens dat de strekking Vanhecke-Morel (of anderen met dezelfde eerder gematigde ideeën en retoriek) het heft snel terug in handen kunnen nemen
Het kan aan mij liggen, maar ik acht het discours van zowel Vanhecke als Morel nogal licht. Nu goed, ik weet dat een Vanhecke een pak intelligenter is dan wat hij verkondigt. Ik weet (of denk te weten) dat ook hij verder kan zien dan de dag van de Vlaamse onafhankelijkheid en nadenkt over de invulling van dat Vlaanderen. Maar als je daar niet mee naar de kiezer stapt, dan gaat die kiezer wellicht voor de minder aangebrande N-VA opteren.
Oud 14 juni 2010, 22:54   #26
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen verruiming meer, aub. Het verleden heeft aangetoond welke gevolgen dat heeft.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 06:43   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die 2 laatste hebben het juist om zeep geholpen, ... hou de watjes maar voor de NVA
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 09:49   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat doet Jean-Marie Dedecker?
Coîtus interruptus met de kiezer.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 12:32   #29
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Geen verruiming meer, aub. Het verleden heeft aangetoond welke gevolgen dat heeft.
Vernieuwing loopt ook slecht af leerde ons het verleden.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2010, 10:38   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Vernieuwing loopt ook slecht af leerde ons het verleden.
Het verleden loopt ook slecht af, leert ons het heden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be