Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2004, 20:38   #21
777
Vreemdeling

777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Da's niet van achterlijkheid. Dat zit gewoon in de Arabische cultuur dat melodramatische. Je ziet dat wanneer zo'n doodskist wordt weggedragen. Die mannen gaan helemaal uit hun dak , die vrouwen hysterisch aan het "blijten".
Ik ga niet zeggen dat ze hun kinderen voor Israelische tanken gooien , maar ze kicken wel op de melodramatiek van het beeld van een kind die een steen naar een tank gooit of een kind met een speelgoed AK in zijn hand.
Het is niet zo verkeerd om te zeggen dat Islamitische culturen een beetje de dood verheerlijken.
Zij spelen gewoon in op onze emoties, de aandacht die wij aan de media schenken
De media is een erg gevaarlijk wapen geworden, vooral in een echte democratie. Dit is HET zwakke punt voor een land zoals de VSA. Dit is allemaal begonnen tijdens de Vietnamese oorlog.
Oud 20 mei 2004, 20:45   #22
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.

Misschien is dat ook wel omdat de meeste Palestijnen, alsook de rest van de Arabische wereld, meestal niet al teveel beweegt tenzij het is om een aanslag te plegen (zoals blijkt uit de toestand van hun economie, cultuur, etc...)
Hebben ze dan het recht niet om een beetje achterlijk te zijn? Wij zijn ook nog achterlijk geweest hoor, dat is geen schande.
De enigen die achterlijk zijn, zijn de vorsten die aangesteld, onderhouden en aan de macht worden gehouden door de VS. Zij, ook de VS dus, zijn verantwoordelijk voor de toestand van de economie,... dus er valt niets op de Islam, noch op de onderdrukte islamitische bevolkingen te steken.

Als mensen grote zaken willen ondernemen is er graag een beetje hulp op een of andere manier van de staat, maar in Arabische landen is de staat, de autocratische vorst er enkel om Amerikaanse belangen te dienen vooral olie leveren ( of weggeven, kies maar) en het volk te onderdrukken.
Ik kan me trouwens niet inbeelden dat wanneer een Arabisch land zonder enige inmenging van de VS iets op poten zou willen zetten dat dat dan met wantrouwen wordt aanschouwd als het al niet platgebombardeerd wordt.

En informeer u eens over het Turks onderwijssysteem, dan zal je te weten komen hoe daar bijvoorbeeld de moslims gediscrimineerd worden en weggehouden worden van kennis en onderwijs.

Toch is niet te ontkennen dat er enkele landen zijn zoals Qatar, thuisbasis van de zender met vrije meningsuiting Aljazeera, toch heel wat gerealiseerd heeft, nu wordt daar een kunstmatig eiland gebouwd.
Panther is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 21:08   #23
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hebben ze dan het recht niet om een beetje achterlijk te zijn? Wij zijn ook nog achterlijk geweest hoor, dat is geen schande.
Da's niet van achterlijkheid. Dat zit gewoon in de Arabische cultuur dat melodramatische. Je ziet dat wanneer zo'n doodskist wordt weggedragen. Die mannen gaan helemaal uit hun dak , die vrouwen hysterisch aan het "blijten".
Ik ga niet zeggen dat ze hun kinderen voor Israelische tanken gooien , maar ze kicken wel op de melodramatiek van het beeld van een kind die een steen naar een tank gooit of een kind met een speelgoed AK in zijn hand.
Het is niet zo verkeerd om te zeggen dat Islamitische culturen een beetje de dood verheerlijken.
Vraag me af wie hier achterlijk is ? Arabische cultuur melodramatisch..wat zijt gij voor een simpelgeestig fenomeen ?
Man,man toch ..ik hoop dat er bij u eens een familielid een kogel door zijn hoofd krijgt , eens zien hoe gij molodramatisch gaat reageren...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 21:38   #24
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:

Vraag me af wie hier achterlijk is ? Arabische cultuur melodramatisch..wat zijt gij voor een simpelgeestig fenomeen ?
Man,man toch ..ik hoop dat er bij u eens een familielid een kogel door zijn hoofd krijgt , eens zien hoe gij molodramatisch gaat reageren...
Allez , de communistische komiek komt hier weer effe zijn ideologische onzin verkondigen dat alle culturen dezelfde zijn. Uw rode collega's hebben in Afghanistan kennis gemaakt met dat verschil in cultuur , met die glorificatie van de dood door de Islam die nauw verwoven is met de Arabische cultuur. De rode assimilatie van culturen is daar niet zo goed gelukt heh! Hypocriet.

Verschillende culturen beleven de dood op verschillende manieren. Sommige culturen verheerlijken de dood als de ultieme verlossing, sommige glorifieren de dood door hun overleden dierbare op te eten , sommige vinden vroegtijdige dood (vrijwillig of niet) ten dienste van hun stam de hoogste eer , sommigen zijn neutraal en beschouwen de dood als alweer een volgende stap , sommigen mijden het als de pest als symbool van het absolute einde. En anderen beleven dat weer anders.

En gij komt hier in uw rode wijsheid vertellen dat dit geen invloed heeft op de waardering van een mensenleven, op interculturele contacten , op oorlogssituaties , op het al dan niet acceptable zijn van kinderen in the line of fire te zetten.

De arabische cultuur �*s meer melodramatisch dan de westerse culturen. Tegelijk zijn ze droevig omdat ze een geliefde kwijt zijn, maar tegelijk zijn ze fier en blij omdat ze weten dat hij bij Allah ontvangen zal worden als martelaar en dit hun status in hun gemeenschap verhoogd. Vandaar die hysterische scenes , een vreemde combinatie tussen opwinding en droevigheid. Da's melodramatisch.

Denk is voor uzelf , neruda i.p.v. die onzinnige politiek correcte crap naar mijn oren te smijten.
Dit gaat niet om goed of slecht , maar om anders zijn. Van mij mag elke cultuur bestaan , maar niet elke cultuur is compatibel en dus blijven deze incompatibele culturen best uit hun buurt tot ze evolueren naar een compatibele vorm of één van de 2 de andere assimileert.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 21:48   #25
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda

...e cultuur �*s meer melodramatisch dan de westerse culturen. Tegelijk zijn ze droevig omdat ze een geliefde kwijt zijn, maar tegelijk zijn ze fier en blij omdat ze weten dat hij bij Allah ontvangen zal worden als martelaar en dit hun status in hun gemeenschap verhoogd. Vandaar die hysterische scenes , een vreemde combinatie tussen opwinding en droevigheid. ..n te smijten.
Fier en blij ?? Ik zal bij nekeer een raket in uw huiskamer eens droppen en zien hoe fier en blij dat ge zult zijn ??
Jong , jong , jong toch , gij hebt teveel naar Mad MAx filmkes gekeken zenne vriend...en uw larie aub laat die maar mee thuis...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 21:49   #26
Panther
Partijlid

Standaard

Max zei:
De arabische cultuur �*s meer melodramatisch dan de westerse culturen. Tegelijk zijn ze droevig omdat ze een geliefde kwijt zijn, maar tegelijk zijn ze fier en blij omdat ze weten dat hij bij Allah ontvangen zal worden als martelaar en dit hun status in hun gemeenschap verhoogd. Vandaar die hysterische scenes , een vreemde combinatie tussen opwinding en droevigheid. Da's melodramatisch.

Heel droevig is men wanneer onschuldige vrouwen en kinderen brutaal worden vermoord en hysterisch zijn wanneer geliefden, buren, kennissen zo koelbloedig en wreed worden vermoord, het feit dat de vijand met jouw doet wat hij wil zonder dat iemand hem er op 'aanspreekt' terwijl wanneer iemand uit jouw kamp iets relatief klein wil uithalen je de hele wereld tegen je krijgt en daarbovenop nog de schuldige, de terrorist te worden genoemd dat moet volgens mij voor die moeders enorm pijn doen en dan kan ik het aannemen dat men dan 'hysterisch' kan zijn.
Oud 20 mei 2004, 21:51   #27
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panther
Citaat:

De enigen die achterlijk zijn, zijn de vorsten die aangesteld, onderhouden en aan de macht worden gehouden door de VS. Zij, ook de VS dus, zijn verantwoordelijk voor de toestand van de economie,... dus er valt niets op de Islam, noch op de onderdrukte islamitische bevolkingen te steken.
'T is volgens mij toch een te simpele verklaring om de schuld voor het politieke, economische en culturele falen van de hele Arabische wereld enkel bij de VS en Israel te steken, een verklaring die men heel hoog in het vaandel houdt in Europa.
Op 1 of andere manier hebben andere werelddelen, die ook te maken hadden met de expansie van het kapitalisme en de globalisatie, bvb. Japan en de andere Aziatische tijgers, zich wel politiek en economisch kunnen ontwikkelen. Tijd dat de Arabische wereld in eigen boezem begint te kijken voor hun miserie ... en ook tijd dat Europa stopt met dit mythe te herhalen als een heilige mantra zonder verder na te denken.
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 22:03   #28
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als mensen grote zaken willen ondernemen is er graag een beetje hulp op een of andere manier van de staat, maar in Arabische landen is de staat, de autocratische vorst er enkel om Amerikaanse belangen te dienen vooral olie leveren ( of weggeven, kies maar) en het volk te onderdrukken.
Ik kan me trouwens niet inbeelden dat wanneer een Arabisch land zonder enige inmenging van de VS iets op poten zou willen zetten dat dat dan met wantrouwen wordt aanschouwd als het al niet platgebombardeerd wordt.

En informeer u eens over het Turks onderwijssysteem, dan zal je te weten komen hoe daar bijvoorbeeld de moslims gediscrimineerd worden en weggehouden worden van kennis en onderwijs.

Toch is niet te ontkennen dat er enkele landen zijn zoals Qatar, thuisbasis van de zender met vrije meningsuiting Aljazeera, toch heel wat gerealiseerd heeft, nu wordt daar een kunstmatig eiland gebouwd.
'T is volgens mij toch een te simpele verklaring om de schuld voor het politieke, economische en culturele falen van de hele Arabische wereld enkel bij de VS en Israel te steken, een verklaring die men heel hoog in het vaandel houdt in Europa.
Op 1 of andere manier hebben andere werelddelen, die ook te maken hadden met de expansie van het kapitalisme en de globalisatie, bvb. Japan en de andere Aziatische tijgers, zich wel politiek en economisch kunnen ontwikkelen. Tijd dat de Arabische wereld in eigen boezem begint te kijken voor hun miserie ... en ook tijd dat Europa stopt met dit mythe te herhalen als een heilige mantra zonder verder na te denken.
Moslims hebben in hun 'eigen' landen nu nog last van kapitalisme. Het is toch zo dat Arabische dictators Amerikaanse belangen dienen? Het is toch zo dat de Arabische bevolking helemaal niet tevreden is met die leiders en door hen onderdrukt worden? Het is toch zo dat die leiders hun macht en huidige positie te danken hebben aan Amerikaanse steun in ruil voor het dienen van belangen?

In Turkije moet je om toegelaten te worden tot hogere en universitaire studies een examen afleggen. Voor studenten die van Islamitische scholen komen wordt het resultaat vermenigvuldigd met een factor die kleiner is dan 1 om hun aantal sterk te beperken als het al niet tot nul herleiden is. Nu Erdogan premier is en een meerderheid heeft in het parlement wil hij een democratische wetswijziging doorvoeren om dit verschrikkelijk systeem te beëindigen, maar er is hevig protest van vooral de machtige militairen. Schandalig gewoon!
Oud 20 mei 2004, 22:11   #29
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nerudake
Fier en blij ?? Ik zal bij nekeer een raket in uw huiskamer eens droppen en zien hoe fier en blij dat ge zult zijn ??
Nee dan ben ik waarschijnlijk dood , maar als ik in het paradijs een waar neukfestijn aan het beleven zijn en zal ik wel fier en blij zijn waarschijnlijk. En moesten mijn ouders Arabische Islamieten zijn dan zouden die fier zijn op mij da'k een martelaar ben.

Maar moest ik gewoon atheistische Max zijn , dan was ik zo dood als een pier. Zouden mijn ouders gewoon triestig zijn om het zinloze verlies van het enige leven dat ik had om het feit dat ze mij nooit meer zullen zien en vooral zorgen dat hun andere kinderen ver weg van al dat geweld zijn.

Snapt ge het punt nu?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nerudake
Jong , jong , jong toch , gij hebt teveel naar Mad MAx filmkes gekeken zenne vriend...en uw larie aub laat die maar mee thuis...
Te moeilijk voor u zeker zo abstract discussieren , bolleke? Precies mijn klein broerke. Kga u nerudake noemen vanaf nu.
Oud 20 mei 2004, 22:14   #30
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het is toch zo dat Arabische dictators Amerikaanse belangen dienen? Het is toch zo dat de Arabische bevolking helemaal niet tevreden is met die leiders en door hen onderdrukt worden? Het is toch zo dat die leiders hun macht en huidige positie te danken hebben aan Amerikaanse steun in ruil voor het dienen van belangen?
Neen, Arabische dictators dienen vooral hun eigen belangen ... de expansie van de democratie in de Arabische wereld is 1 van de belangrijkste punten in de Amerikaanse buitenlandse politiek, zelfs in die landen die bevriend zijn met de VS, zoals Egypte en (iets minder bevriend tegenwoordig) Saoudi-Arabie ... de schuld moet in de Arabische wereld gezocht worden en daar moeten ook de hervormingen komen, anders is't daar binnen 80 jaar nog altijd klote ...
Dat het volk in miserie leeft, geen politieke rechten heeft, is niet de schuld van het westen maar wel van de politieke corrupte klasse die de macht heeft (en denk eens aan Afghanistan onder de Taliban ... daar hadden we bijvoorbeeld helemaal niks in de pap te brokken ...)... dat de VS niet gaat stoppen met handel drijven met elk land omdat ze geen volledige politieke rechten geven aan hun burgers is normaal, anders kunt ge met niemand handel meer drijven in dat deel van de wereld ...
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 22:18   #31
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Max zei:

Heel droevig is men wanneer onschuldige vrouwen en kinderen brutaal worden vermoord en hysterisch zijn wanneer geliefden, buren, kennissen zo koelbloedig en wreed worden vermoord, het feit dat de vijand met jouw doet wat hij wil zonder dat iemand hem er op 'aanspreekt' terwijl wanneer iemand uit jouw kamp iets relatief klein wil uithalen je de hele wereld tegen je krijgt en daarbovenop nog de schuldige, de terrorist te worden genoemd dat moet volgens mij voor die moeders enorm pijn doen en dan kan ik het aannemen dat men dan 'hysterisch' kan zijn.
Allez panther , geef nu zelf toe dat Godsdienst een héél belangrijke rol speelt bij Arabisch Islamietische culturen , dat er een vereringscultus van martelaren bestaat.
Nogmaals ik zeg niet dat het goed is of slecht , ik geloof niet in goed of slecht. Het is zelfs interessant hoe bepaalde culturen omspringen met dood en hoe dat in tegenspoedige omstandigheden kan evolueren.
Je zal toch zelf wel merken dat er een verschil is tussen de manier dat atheistische westerlingen omspringen met de dood.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be