Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2004, 15:28   #1
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

Israëli's openen vuur op demonstranten: minstens tien doden
Leger opent onderzoek

13:56:12

Bij de acties van het Israëlische leger in de vluchtelingenkampen in Rafah zijn totnogtoe al 33 doden gevallen.
afp
RAFAH- Het Israëlisch leger heeft vandaag minstens tien Palestijnse betogers gedood in een vluchtelingenkamp in Rafah. Sommige media spreken zelfs van 22 doden. [size=6]De Israëli's bestookten de mensenmassa met helikopters en tanks.[/size] [size=7]De meerderheid van de slachtoffers zouden kinderen zijn. [/size]

De zowat 3.000 betogers waren op straat gekomen om te protesteren tegen een Israëlische inval in een naburig vluchtelingenkamp. De Israëli's zouden minstens vier raketten en vier tankgranaten hebben afgevuurd.

Er vielen ook minstens veertig gewonden. De ziekenhuizen kunnen de toevloed van slachtoffers niet aan. Shabtai Gold, een woordvoerder van Dokters voor Mensenrechten zegt dat het leger ziekenwagens verhindert om ter plaatse te komen.

Bij de inval van het Israëlische leger in de vluchtelingenkampen in Rafah zijn nu al in totaal 33 doden gevallen. In de zogenaamde ,,Operatie Regenboog'' kamt het Israëlische leger de kampen uit op zoek naar terroristen.

Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 15:31   #2
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
"Joods uitschot opent vuur op demonstranten"

Israëli's openen vuur op demonstranten: minstens tien doden
Leger opent onderzoek

13:56:12

Bij de acties van het Israëlische leger in de vluchtelingenkampen in Rafah zijn totnogtoe al 33 doden gevallen.
afp
RAFAH- Het Israëlisch leger heeft vandaag minstens tien Palestijnse betogers gedood in een vluchtelingenkamp in Rafah. Sommige media spreken zelfs van 22 doden. [size=6]De Israëli's bestookten de mensenmassa met helikopters en tanks.[/size] [size=7]De meerderheid van de slachtoffers zouden kinderen zijn. [/size]

De zowat 3.000 betogers waren op straat gekomen om te protesteren tegen een Israëlische inval in een naburig vluchtelingenkamp. De Israëli's zouden minstens vier raketten en vier tankgranaten hebben afgevuurd.

Er vielen ook minstens veertig gewonden. De ziekenhuizen kunnen de toevloed van slachtoffers niet aan. Shabtai Gold, een woordvoerder van Dokters voor Mensenrechten zegt dat het leger ziekenwagens verhindert om ter plaatse te komen.

Bij de inval van het Israëlische leger in de vluchtelingenkampen in Rafah zijn nu al in totaal 33 doden gevallen. In de zogenaamde ,,Operatie Regenboog'' kamt het Israëlische leger de kampen uit op zoek naar terroristen.

En dit wordt dan gepost door dezelfde persoon die zich eerder kwaad maakte op de manier waarop Patrick Janssens allochtonen zogezegd als de facto criminelen afschildert.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 15:32   #3
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

http://www.hbvl.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={8B9A0586-124E-442D-84C6-C1BE705BFBB7}
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 15:36   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

B U I T E N L A N D.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 16:42   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Mocht ik dat artikel met die titel hier plaatsen, dan werd ik onmiddellijk voor antisemiet uitgescholden. Net zoals enkele dagen geleden gebeurde toen ik me afzette tegen de Israëlische kolonisatie- en vernietigingspolitiek. Nochtans heb ik nooit dergelijke woorden ("joods uitschot") in de mond genomen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 16:49   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Het getuigt inderdaad niet van veel politiek doorzicht. Een week geleden zijn er meer dan honderduizend Israëlische joden op straat gekomen om tegen de bezetting van de Gazastrook te protesteren. Daarnaast zie ik niet in wat een jood in bv. Antwerpen met de huidige toestand daar te maken geeft. Het is stom om het heel het joodse volk als een reacteonaire massa voor te stellen, net zoals het idioot is om iedere Amerikaan aan te vallen omdat er toevallig een idioot president is geworden omdat een paar bejaarden in Florida het juiste gaatje niet vonden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 17:01   #7
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Van Kaiser in niet veel anders te verwachten. Die vent post hier trouwens onder twee namen om dan zichzelf nog eens te kunnen tegenspreken. Hoop dat ik weeral niet de enige ben die dat door heeft.

En hij gaat het dan nog onder binnenland posten om racistische redenen. Buiten met die vent. Zend hem naar Gaza!
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 17:20   #8
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Van Kaiser in niet veel anders te verwachten. Die vent post hier trouwens onder twee namen om dan zichzelf nog eens te kunnen tegenspreken. Hoop dat ik weeral niet de enige ben die dat door heeft.

En hij gaat het dan nog onder binnenland posten om racistische redenen. Buiten met die vent. Zend hem naar Gaza!
Heh, wie is de andere Kaiser dan? Is interessant om te weten.
En inderdaad, het enige nuttige dat ie doet is nieuwsfeiten hier posten.
Ik ben begonnen om als ik op iets van hem antwoord zijn provocatieve commentaar uit de quote te gooien en te antwoorden op het nieuwsfeit alleen. Anders eindigt het toch maar weer in een politiek over en weer geshot. Ik moet soms lachen als ik de reacties zie die over z'n commentaar gaan in plaats van het topic. En ik wed dat Kaiser dat ook doet.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2004, 18:12   #9
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal

Heh, wie is de andere Kaiser dan? Is interessant om te weten.
Nog niet gevonden, maar er was al een andere die het over zijn twee namen had, guderian dacht ik. Er zijn er zo meer. één ervan heb ik al ontdekt maar die is niet zeer actief.
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 18:56   #10
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Arme kindjes, slechte ouders.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 19:00   #11
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Arme kindjes, slechte ouders... euh... brave Israelische soldaten.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 19:13   #12
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Citaat:
Mja , het is vanzelfsprekend dat die Israelische soldaten een fout hebben begaan , maar dat zetten jullie al zo in de verf. Ik belicht even de andere betrokkenen ook.
Oud 20 mei 2004, 19:16   #13
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Mja , het is vanzelfsprekend dat die Israelische soldaten een fout hebben begaan , maar dat zetten jullie al zo in de verf. Ik belicht even de andere betrokkenen ook.
Het is inderdaad een geval van onverantwoord ouderschap. Iedereen die een beetje de krant leest weet nu toch al lang dat Israelische soldaten schieten op alles wat beweegt. Dat is nu eenmaal een gegeven waar niks aan te veranderen valt.
Oud 20 mei 2004, 19:33   #14
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad een geval van onverantwoord ouderschap. Iedereen die een beetje de krant leest weet nu toch al lang dat Israelische soldaten schieten op alles wat beweegt. Dat is nu eenmaal een gegeven waar niks aan te veranderen valt.
Misschien is dat ook wel omdat de meeste Palestijnen, alsook de rest van de Arabische wereld, meestal niet al teveel beweegt tenzij het is om een aanslag te plegen (zoals blijkt uit de toestand van hun economie, cultuur, etc...)
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 19:44   #15
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:
Misschien is dat ook wel omdat de meeste Palestijnen, alsook de rest van de Arabische wereld, meestal niet al teveel beweegt tenzij het is om een aanslag te plegen (zoals blijkt uit de toestand van hun economie, cultuur, etc...)
Hebben ze dan het recht niet om een beetje achterlijk te zijn? Wij zijn ook nog achterlijk geweest hoor, dat is geen schande.
Oud 20 mei 2004, 19:49   #16
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hebben ze dan het recht niet om een beetje achterlijk te zijn? Wij zijn ook nog achterlijk geweest hoor, dat is geen schande.
Ik denk niet zozeer dat ze achterlijk zijn maar wel dat hun prioriteiten achterlijk zijn ... als ze al die energie en financien in iets productief zouden steken, zou hun economie en politieke structuur op een niveau staan dat ze niet meer de schuld van al hun problemen en miserie op Israel en de VS zouden steken ...
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2004, 20:07   #17
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik denk niet zozeer dat ze achterlijk zijn maar wel dat hun prioriteiten achterlijk zijn ... als ze al die energie en financien in iets productief zouden steken, zou hun economie en politieke structuur op een niveau staan dat ze niet meer de schuld van al hun problemen en miserie op Israel en de VS zouden steken ...
Ze mogen daar inderdaad wel eens gaan beseffen dat je er niet komt door "Allah is groot" te roepen.
Oud 20 mei 2004, 20:17   #18
777
Vreemdeling

777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang zij de anderen met rust laten .... maar dat doen ze niet..
Oud 20 mei 2004, 20:19   #19
777
Vreemdeling

777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze mogen daar inderdaad wel eens gaan beseffen dat je er niet komt door "Allah is groot" te roepen.

In de context van hun kultuur is dat normaal.
Oud 20 mei 2004, 20:27   #20
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Da's niet van achterlijkheid. Dat zit gewoon in de Arabische cultuur dat melodramatische. Je ziet dat wanneer zo'n doodskist wordt weggedragen. Die mannen gaan helemaal uit hun dak , die vrouwen hysterisch aan het "blijten".
Ik ga niet zeggen dat ze hun kinderen voor Israelische tanken gooien , maar ze kicken wel op de melodramatiek van het beeld van een kind die een steen naar een tank gooit of een kind met een speelgoed AK in zijn hand.
Het is niet zo verkeerd om te zeggen dat Islamitische culturen een beetje de dood verheerlijken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be