Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2010, 14:49   #21
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilad Bekijk bericht
Ik vind persoonlijk dat de VS met mister Obama, Israêl heeft verraden, door bv een bevriezing van de bouw van Joodse woningen in Judea & Samaria en zelfs in het westelijk deel van Jeruzalem te eisen. Dat laatste ondanks een eerdere belofte door het Amerikaanse congres om Jeruzalem als hoofdstad van Israël te erkennen, iets wat nog altijd niet gebeurd is. Ook België erkent Jeruzalem niet. Ongehoord!
Was het niet Oost-Jeruzalem? En waarom zou België Jeruzalem moeten erkennen als hoofdstad? Maar je weet even goed dat als de VS dit doet, half de wereld volgt!
Oud 29 juli 2010, 14:51   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat een bizarre 'pro-amerikaan' ben jij eigenlijk zeg.
Niets bizar, gewoon pro-amerikaan, en zeer zeker anti-amerikanenbashers.
Oud 29 juli 2010, 14:52   #23
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Hebben jullie nog meer van dat belangrijk nieuws met onderbouwde argumenten van geloofwaardige bronnen?

O sorry, 't ging over Israel-bashing. Dan is elke scheet groot nieuws, zonder belang voor echtheid.
1. Een schandaal is wel degelijk echt nieuws. (als het geen hoax is iig, maar lijkt me in dit geval moeilijk na te maken? )
2. Het draait ook om de zin "The US can be easily moved (gemanipuleerd)" , wat zou aantonen dat Israël de VS eigenlijk gewoon gebruikt.

Toch zou ik er rekening mee houden dat het kan gaan om een hoax!
Oud 29 juli 2010, 14:58   #24
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Netanjahoe weet dat er met de Palestijnen geen onderhandelingen mogelijk zijn. Ze liegen en bedriegen en houden zich nooit aan de afspraken.
hetzelfde kan over de israeli's gezegd worden... ook zij houden zich nooit aan de gemaakte afspraken.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 14:59   #25
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind persoonlijk dat de VS met mister Obama, Israêl heeft verraden, door bv een bevriezing van de bouw van Joodse woningen in Judea & Samaria en zelfs in het westelijk deel van Jeruzalem te eisen. Dat laatste ondanks een eerdere belofte door het Amerikaanse congres om Jeruzalem als hoofdstad van Israël te erkennen, iets wat nog altijd niet gebeurd is. Ook België erkent Jeruzalem niet. Ongehoord!
Steek hem voor 18 jaar in eenzame opsluiting. Dat doen jullie toch met landgenote/verraders?

Mensenrechten? Niet voor Israel.

Laatst gewijzigd door Cdude : 29 juli 2010 om 15:00.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 15:02   #26
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
hetzelfde kan over de israeli's gezegd worden... ook zij houden zich nooit aan de gemaakte afspraken.
Oud 29 juli 2010, 15:28   #27
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Was het niet Oost-Jeruzalem? En waarom zou België Jeruzalem moeten erkennen als hoofdstad? Maar je weet even goed dat als de VS dit doet, half de wereld volgt!
Omdat dit al ongeveer 3000 jaar het geval is. Dat kan je bv niet van Brussel zeggen als hoofdstad van B. Maar goed, Israël kan zonder de instemming van de wereldopinie ook wel overleven. Dat doen ze al 62 jaar. Antisemitisme is een hardnekkig virus.
gilad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 15:31   #28
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Steek hem voor 18 jaar in eenzame opsluiting. Dat doen jullie toch met landgenote/verraders?

Mensenrechten? Niet voor Israel.
Geen idee wat je bedoelt, geef eens een voorbeeld?

Ik heb er al één: Gilad Shalit zit 4 jaar illegaal vast, mag zelfs geen Rode Kruis bezoek hebben.

Of verwar je niet met de meer dan 600 Palestijnen van Al Fatah die door Hamas werden koud gemaakt in het voorjaar van 2007 toen ze zich een weg naar de macht schoten in Gaza?
Oud 29 juli 2010, 15:36   #29
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen idee wat je bedoelt, geef eens een voorbeeld?

Ik heb er al één: Gilad Shalit zit 4 jaar illegaal vast, mag zelfs geen Rode Kruis bezoek hebben.

Of verwar je niet met de meer dan 600 Palestijnen van Al Fatah die door Hamas werden koud gemaakt in het voorjaar van 2007 toen ze zich een weg naar de macht schoten in Gaza?
Nogal moeilijk met zo'n verward persoon te praten.
Gaat het nu over Hamas/burgeroorlog of over het opsluiten van eigen burgers door Israel?
Oud 29 juli 2010, 15:41   #30
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogal moeilijk met zo'n verward persoon te praten.
Gaat het nu over Hamas/burgeroorlog of over het opsluiten van eigen burgers door Israel?
Welke burgers? Wij hebben in België toch ook burgers in de gevangenis? Criminelen net zoals in Israël. Wat is het probleem dan?
Oud 29 juli 2010, 15:47   #31
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke burgers? Wij hebben in België toch ook burgers in de gevangenis? Criminelen net zoals in Israël. Wat is het probleem dan?
In eenzame opsluiting? Jaren lang? Omdat hij de wereld de waarheid over Israel vertelde?
Oud 29 juli 2010, 15:50   #32
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Toch wel. Als Israël zegt dat het zal terugslaan als Hamas een qassamraket afvuurt, dan doen ze dat, zoals een paar dagen geleden nog toen 4 qassamraketten werden afgeschoten op willeurige burgerdoelwitten in Z-Israël. Israel bombardeerde meteen een paar Hamas stellingen en vernielde enkele smokkeltunnels. Israël doet altijd wat ze zeggen dat ze zullen doen.

Vandaag lees ik in The Jerusalem Post Ehud Barak zeggen: 'If Hizbullah strikes, we hit Lebanon'. Zijt maar zeker dat dit zal gebeuren. Binnenkort zit het er weer tegen tegen Hezbollah. Onthoud mijn woorden: Hezbollah zal er deze keer zwaar van langs krijgen. En waarom is dat zo? Omdat ze gezegd hebben dat ze dat zullen doen.

Laatst gewijzigd door gilad : 29 juli 2010 om 15:50. Reden: taalfout
Oud 29 juli 2010, 15:55   #33
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Omdat dit al ongeveer 3000 jaar het geval is. Dat kan je bv niet van Brussel zeggen als hoofdstad van B. Maar goed, Israël kan zonder de instemming van de wereldopinie ook wel overleven. Dat doen ze al 62 jaar. Antisemitisme is een hardnekkig virus.
Nee he, begin jij - eindelijk een zionist waar ik respect voor kon opbrengen - nu ook niet met het woord antisemiet te smijten, he!

En hoezo al 3000 jaar?
Oud 29 juli 2010, 15:57   #34
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In eenzame opsluiting? Jaren lang? Omdat hij de wereld de waarheid over Israel vertelde?
Gilad zou graag een voorbeeld hebben.
Oud 29 juli 2010, 15:58   #35
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Toch wel. Als Israël zegt dat het zal terugslaan als Hamas een qassamraket afvuurt, dan doen ze dat, zoals een paar dagen geleden nog toen 4 qassamraketten werden afgeschoten op willeurige burgerdoelwitten in Z-Israël. Israel bombardeerde meteen een paar Hamas stellingen en vernielde enkele smokkeltunnels. Israël doet altijd wat ze zeggen dat ze zullen doen.

Vandaag lees ik in The Jerusalem Post Ehud Barak zeggen: 'If Hizbullah strikes, we hit Lebanon'. Zijt maar zeker dat dit zal gebeuren. Binnenkort zit het er weer tegen tegen Hezbollah. Onthoud mijn woorden: Hezbollah zal er deze keer zwaar van langs krijgen. En waarom is dat zo? Omdat ze gezegd hebben dat ze dat zullen doen.
Het gaat over verdragen, niet over represailles. Dus behoorlijk off topic.
Oud 29 juli 2010, 16:03   #36
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat over verdragen, niet over represailles. Dus behoorlijk off topic.

Ah, sorry, ik wist niet je verplicht bent om de topic te volgen. Ik zie dat haast niemand doen. Vooral veel gescheld en persoonsgerichte verwijten en opmerkingen. Gaat dat hier altijd zo aan toe?
Oud 29 juli 2010, 16:06   #37
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ah, sorry, ik wist niet je verplicht bent om de topic te volgen. Ik zie dat haast niemand doen. Vooral veel gescheld en persoonsgerichte verwijten en opmerkingen. Gaat dat hier altijd zo aan toe?
Vaak , maar als je kan: on topic blijven (tenzij je wordt uitgelokt natuurlijk )
Oud 29 juli 2010, 16:07   #38
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Als we van Oslo naar Hezbollah gaan, weet je dat we een beetje uit de richting beginnen te geraken.
Oud 29 juli 2010, 16:07   #39
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee he, begin jij - eindelijk een zionist waar ik respect voor kon opbrengen - nu ook niet met het woord antisemiet te smijten, he!

En hoezo al 3000 jaar?
µ

ja, heb jij nooit gehoord dat Jeruzalem de hoofdstad van het Joodse volk was zoveel duizend jaar geleden?

En ja, helaas maar antizionisme of anti-Israel staat voor mij synoniem van antisemitisme. Telkens als er wat gebeurt in Israël of in de Palestijnse gebieden, worden er hier (en elders inde wereld) Joodse scholen aangevallen en synagogen beschadigd enz. Dat is geen toeval. Trouwens, in het M-O maken ze geen onderscheid tussen jood, zionist of Israëliër, dat zijn daar gewoon synoniemen voor elkaarr. Alleen in het westen proberen ze dat verschil al eens te leggen, maar dat vind ik nogal belachelijk om dat te willen doen. Zeg gewoon waar het op staat en einde.
Oud 29 juli 2010, 16:09   #40
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
µ

ja, heb jij nooit gehoord dat Jeruzalem de hoofdstad van het Joodse volk was zoveel duizend jaar geleden?

En ja, helaas maar antizionisme of anti-Israel staat voor mij synoniem van antisemitisme. Telkens als er wat gebeurt in Israël of in de Palestijnse gebieden, worden er hier (en elders inde wereld) Joodse scholen aangevallen en synagogen beschadigd enz. Dat is geen toeval. Trouwens, in het M-O maken ze geen onderscheid tussen jood, zionist of Israëliër, dat zijn daar gewoon synoniemen voor elkaarr. Alleen in het westen proberen ze dat verschil al eens te leggen, maar dat vind ik nogal belachelijk om dat te willen doen. Zeg gewoon waar het op staat en einde.
Dan moet ik beginnen geloven dat ik écht de enige semitisch-lievende anti-zionist ben...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be