![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Indien drugs zou worden gelegaliseerd, zal het steeds een aura van gevaar rond zich dragen waardoor het nog altijd aanlokkelijk zal zijn en blijven voor jongeren, net zoals vandaag de dag met alcohol het geval is. Als men nagaat welke negatieve gevolgen de 'maatschappelijk aanvaarde' drugs als nicotine en alcohol al hebben, lijkt het mij eerder wijselijk om te vermijden dat daar nog eens nieuwe drugssoorten aan worden toegevoegd. Citaat:
Daarnaast lijkt het mij juist plausibeler te zijn dat iemand makkelijker drugs in overmaat gaat kunnen nemen indien deze vrij in de handel verkrijgbaar zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Preventie voor alcohol staat op elke reclameboodschap. Voor roken mag zelfs geen reclame meer gemaakt worden. Mensen die openbaar dronken zijn, zijn in principe strafbaar en roken wordt meer en meer als een asociale ziekte beschouwd. Dronken mensen worden doorgaans snel als 'ergerlijk' of 'zielig' beschouwd. U kan toch niet ontkennen dat, alhoewel legaal, er op vele vlakken toch niet al te tolerant meer wordt omgesprongen met alcohol en nicotine. Zou het dan niet hypocriet zijn om enerzijds het overmatig gebruik van alcohol en zelfs het gewoon gebruik van nicotine zoveel mogelijk te willen terugdringen terwijl men anderzijds een nieuwe poort opent die potentieel aanleiding kan geven tot een nieuwe legale verslaving op grotere schaal? Wat betreft de 'brol' en volksgezondheid. Er bestaan toch voldoende gefundeerde studies die aangeven dat rokers een last zijn voor de volksgezondheid terwijl sigaretten toch ook gecontroleerd worden en wellicht geen 'brol' bevatten. Het legaliseren van een drug die potentieel het aantal rokers weer zal doen toenemen, lijkt mij dan toch nefaste gevolgen te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien de overheid wil besparen. http://forum.politics.be/showthread.php?t=139009 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Gratis hoeft het niet te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het aangebrachte voorbeeld van iemand die 85 keer als draaideurcrimineel bij de politie/justitie terechtkomt (waarschijnlijk omdat hij zijn vuilniszak te vroeg buiten zet of zo...) vervangt men in deze discussie door enkel over het al dan niet legaliseren van softdrugs te lullen... Knap opgelost. Op naar de volgende 85 keer dan maar. We krijgen uiteindelijk de maatschappij die we verdienen!
Laatst gewijzigd door andev : 21 augustus 2010 om 01:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je mag altijd uitleggen wat er zo crimineel is aan de handel in cannabis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze zullen het u wel eens uitleggen als het zover is.
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon zo dat de politie van wietrokers en kwekers geen schrik moet hebben, daar worden ze niet door van de straat geschoten, dus daartegen hangen ze graag de held uit. In Brussel op de straat echter, daar blijven ze liever weg.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je bedoelt die 20 gasten in De Sleutel en die paar honderd dealers die plat van de Lexotan liggen te pitten in de cel (wat dan weer eerder een gevolg is van de criminalisering van drugs)? Verder draaien die drugopvangprojecten grotendeels op vrijwilligerswerk van nobele/naïeve zielen die denken dat ze zieke mensen aan het genezen zijn. Dan kost het voetbal ons meer, volgens mij. Pas op, ik ben daarom niet noodzakelijk voor een volledige legalisering van alle drugs, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
En tenslotte zou het al eens voorkomen dat mensen zich dan maar smijten in de legale drugs (alcohol, tabak, ...) "want dat is toch legaal", wat eveneens uiteindelijke nefast is vergeleken met het gecontroleerde gebruik van sommige andere drugs die nu illegaal zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit eens aan een vriendin gevraagd of ze eerder een probleemvrije wereld zou hebben dan wel een drugvrije wereld. Tot mijn grote verbijstering koos ze voor het tweede. Merk trouwens ook op dat de meeste drugs gewoon legaal zijn, omdat ze gewoon niet opgenomen zijn in de wet. Ik geloof dat 2009 een recordjaar was wat betreft het ontdekken van nieuwe psychoactieve stoffen. De wetenschap zal altijd het gerecht een stap voorblijven, dus het is nooit mogelijk om alles verboden te krijgen. Het enige wat een verbod uithaalt, is een versnelde vernieuwing op de illegale drugsmarkten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Wie spreekt hier over "vrij in de handel verkrijgbaar zijn"?? Ik denk dat de meeste voorstanders van legalisering het eerder zien als een soort van apotheek.
|
![]() |
![]() |