Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2004, 22:56   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainman
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Dus een oproep, legaliseer de illegalen en het zal beter gaan met de modale arbeidersbevolking, en er zal minder zwartwerk gepleegd worden, dus meer belastingen geïnd, dus meer sociale zekerheid... Het kan alleen positief zijn...
Als de illegalen die nu in het zwart werken een verblijfsvergunning krijgen, denk je toch niet dat die allemaal zullen blijven werken zeker? Je zegt zelf dat ze niet meer kunnen verdienen met werken dan het bestaansminimum dat ze zonder moeite elke maand kunnen ontvangen van de sociale instellingen in dit land.

Het gevolg zal zijn dat ze ineens wel een uitkering zullen krijgen en niet meer werken. Er zullen dus EVENVEEL belastingen worden geïnd en er zullen MEER sociale uitkeringen zijn...
Wat houdt jou tegen om hetzelfde te doen? Of ben je niet bereid om met je hele gezin rond te komen met een schamel leefloontje?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2004, 23:02   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat houdt jou tegen om hetzelfde te doen? Of ben je niet bereid om met je hele gezin rond te komen met een schamel leefloontje?
Burgerzin.
Krijg toch stilaan den indruk dat links inplaats van het vroegere "Laat de rijken de crisis betalen" overgeschakeld is naar "Laat de anderen de asielzoekers betalen".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2004, 23:05   #23
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet bereid om te gaan parasiteren op de maatschappij.
Op de 10 jaar dat ik werk, heb ik enkel de maanden voor mijn legerdienst "op den dop" gestaan. Zelfs zonder diploma ben ik er in geslaagd om nooit langer dan een week werkloos te zijn. Het hangt gewoon af van je mentaliteit. Diegenen die willen werken, vinden werk.
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2004, 23:06   #24
rainman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dubbele posting
Oud 23 mei 2004, 23:16   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Op de 10 jaar dat ik werk, heb ik enkel de maanden voor mijn legerdienst "op den dop" gestaan. Zelfs zonder diploma ben ik er in geslaagd om nooit langer dan een week werkloos te zijn. Het hangt gewoon af van je mentaliteit. Diegenen die willen werken, vinden werk.
Inderdaad. En waarom ga je er a priori van uit dat die gewezen illegalen ineens niet meer zouden willen werken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2004, 23:21   #26
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Inderdaad. En waarom ga je er a priori van uit dat die gewezen illegalen ineens niet meer zouden willen werken?
Dus dan wordt dat al 300.000 jobs te vinden En ik zie ook niet waarom jij zegt dat ik zou overdrijven om er maar miljoenen te laten afkomen: ze worden toch gelegaliseerd. Dus die mensenhandlaars kunnen dan een resultaatsverbintenis geven en nog meer geld vragen. Denk dat jij niet weet hoe de wereld draait
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2004, 23:24   #27
rainman
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Omdat als je de keuze gegeven wordt om te werken voor een leefloon of er zomaar 1tje te krijgen, je niet lang zal nadenken. Op de huidige arbeidsmarkt maken ze weinig kans omdat de meeste illegalen de taal en onze gebruiken niet goed kennen en ongeschoold zijn.
De kans is dan ook heel groot dat ze bovenop de uitkering in het zwart zullen blijven werken.
Oud 23 mei 2004, 23:29   #28
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je die 100.000 illegalen het land uit krijgt, gaan die "jobs" ineens beschikbaar worden buiten het zwartwerkcircuit, of wat? Get real!
Voor het beetje dat ik weet over economie:
- Loonlasten zijn 200% boven netto besteedbaar inkomen
- Elke werknemer heeft evenveel netto
Taak: bouwen van een huis binnen een bepaald tijdsbestek
Vereist personeel: 6 man
Illegalen per maand: 6 x 1000€ = 6000€ (enkel netto besteedbaar)
Legalen per maand: 6 x 3000€ = 18000€ (waarvan 12000€ voor staat)

Met die 12000€ zou de staat de loonlasten kunnen afschaffen voor 12000(totaal)/2000(verschil netto-loonkost) = 6 werknemers en kon er een tweede huis gebouwd worden aan de prijs van de 6 illegalen.
Als je illegalen minder krijgen dan de netto's van de legalen dan wordt het nog erger.

Of zie ik hier iets over 't hoofd?
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 00:05   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat men Polen legaal invoert, daar waar er wel moet gewerkt worden.
Oud 24 mei 2004, 00:12   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Ha, laat er dan direct een paar miljoen illegalen komen, in afwachting van hun Belgische nationaliteit
Nu drijft ge wel een beetje over hé
"267.000 werden er ongeveer BELG... dat is meer dan er bij de Makro nieuwe klantenkaarten werden aangemaakt... "
deze cijfers werden vernoemd op een congres twee maand geleden
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2004, 00:22   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw

Met die 12000€ zou de staat de loonlasten kunnen afschaffen voor 12000(totaal)/2000(verschil netto-loonkost) = 6 werknemers en kon er een tweede huis gebouwd worden aan de prijs van de 6 illegalen.
Als je illegalen minder krijgen dan de netto's van de legalen dan wordt het nog erger.

Of zie ik hier iets over 't hoofd?
Denk zelf dat er een derde huis van kan gebouwd worden (zoek de fout).
Maar die 12000€ gaan wel niet volledig naar de staat. Ongeveer 6000€ naar de staat, en 6000€ naar de sociale zekerheid.
Het systeem zal ook maar werken, zolang de illegalen, illegaal werken, en vooral zolang er genoeg zwart geld te vinden is in de bouw. En zolang er geen kontrole is.
Anders is het met de goedkope legale Polen. Iemand zou misschien eens kunnen opzoeken hoe deze betaald worden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be