![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Zoals Mambo al stelde led verlichting kan een oplossing zijn.. in combinatie met nieuwe wegmarkeringen (die ook reflecteren bij regen !!)
Toch blijf ik geloven dat het minder vermoeiend werkt voor de ogen al dat licht.
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() is vooral weer een teken dat onze regering absoluut geen enkele visie gebruiken... lichten zetten om ze daarna uit te laten.
Weet je wat nog goedkoper was? Mevr. Crevits haar voorhoofd moet wel blauw zien van al die "och ja, dat ik daar niet aan had bedacht!" kloppingen
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja ik heb zoiets, waarom dat geen onderdeel maken van economische compensatie bij wegenwerken? Dus, wie een stuk weg legt, compenseert een stukje door op dat traject de lampen te vervangen. Economische compensatie bestaat al een tijdlang in de openbare aanbestedingen.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mevrouw Crevits was nog niet geboren toen de (Belgische!) gewoonte doorbrak om overal verlichtingspalen te gaan zetten.Het kwam goed uit in het politieke samenspel van intercommunales,belangen in Electrabel,de betonmaffia en de grote wegenwerkers....allemaal handen op dezelfde buik.Bovendien was het belgie van de jaren zestig feitelijk steenrijk en zag het er zelfs niet naar uit dat dit zou veranderen.... Oude gewoontes slijten hard,de laatste 10 jaar,met ondertussen de Vlaamse regering aan het stuur, moet de keuze gemaakt worden tussen een ordentelijk wegdek OF kerstboomverlichting.... ![]() Ik zal ze nergens voor missen,die overdreven verlichting.... Laatst gewijzigd door kelt : 19 oktober 2010 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ik vind het een goede zaak, maar in plaats van sommige plaatsen extreem te belichten, kun je misschien overal om de 2 lichten één uitdoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
't zou nochtans onderzocht geweest zijn en blijken dat hoe onveiliger de situatie, hoe veiliger de mens reageert.
![]() |
![]() |
#27 | |
Burger
|
![]() Citaat:
-niet slijtvast -prijs +- 25euro per lopende meter ! slik !!! tel eens uit wat kosten dit met zich meebrengt
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe het voor 24 euro per lopende meter.
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor kantoren en werkplaatsen is ledverlichting al wel zeer geschikt.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij betreft, mogen ze de lichten ook uit doen. Alleen bij bepaalde weertypes zou het wel interessant zijn (bijvoorbeeld heel sterke mist) dat de lichten weer eens aankunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() tja maar dan gaan we wellicht niet werken. Zoals eerder aangehaald, oxidatie problemen door vocht e.d. Dat kan natuurlijk voorkomen worden door verwarming in de armaturen en eventueel aparte kasten met voorschakelapparatuur te plaatsen en die regelmatig te controleren op de goede werking.
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Die palen had men in de eerste plaats nooit mogen zetten. Van mij mogen ze blijven, als aandenken, maar ze hoeven geen energie te verspillen. Dat ze oxideren door ze niet te gebruiken, en daardoor niet meer werken, maakt ook niet uit als je ze niet meer gebruikt.
Als Suez daardoor minder gaat verdienen, dan zal Suez minder verdienen, enkel zij. Als ze bij Suez de prijzen konden verhogen, dan zouden ze daar nu niet mee wachten tot er eens zo'n wetje gestemd zou worden. Neen, het is slimmer om net veel te vragen als er veel vraag is. Wees niet bang voor de mensjes met wat meer centjes. Zij zijn ook maar mensen die er weinig aan kunnen doen als hun product meer en meer verouderd, uit de mode is. Voor zij die toch geloven dat zij de prijs zullen mogen betalen kan ik er aan toevoegen dat geld een middel en geen doel is. Niet enkel op economisch vlak is verspilling slecht, ook op ecologisch vlak is dat het geval. Kalm aan, adem in en adem uit, veel meer deugddoend met properdere lucht. Ik ben geen CD&V-fan, ook geen fan van eender welke andere partij. Deze keer steun ik Crevits, een individu van de CD&V. Ik hoop dat mensen dit voorstel niet gaan afbreken omdat een CD&V-lid met de eer gaat lopen van een voorstel dat gesteund wordt door individuen van verschillende partijen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
hun boeit de natuur gene rotte bal omdat ze weten dat heel de opwarming niet door de mens word veroorzaakt als er financiel aan te verdienen is doen ze graag mee alsof ... wij voeren al ons afval naar duitsland omdat suez sita te duur is zei hebben zo goed als een monopolie dus wat houd hen tegen ? indaver is nu ook reeds 50%van suez group, hoge maai , houthalen bionerga , ... enz allemaal suez group fabricom gti ,eandis 49%, corvers containers , pieck , de meuter , de cock.... enz allemaal suez group
![]() |