Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 oktober 2010, 14:49   #21
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dat zal dan de verantwoordelijkheid zijn van diegenen die het wetsvoorstel vertragen
Ik merk dat van de redelijkheid van gisteren niet veel meer overblijft. N-VA zou beter nu een tijdje de kat uit de boom kijken om de Franstaligen de kans te geven om eerst duidelijk te maken welke richting ze nu uit willen na de nota-De Wever.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jep, pure waanzin. maar wat is het alternatief???
De bal in het kamp van de Franstaligen leggen. Zij hebben de nota-De Wever afgeschoten, dat zij dan met iets nieuws komen.

Door nu opnieuw een stemming te forceren worden de weinige bruggen die er nog zijn ook opgeblazen...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 18 oktober 2010 om 14:52.
Geert C is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:50   #22
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ja dit kan ik ook niet vatten. De franstaligen zijn een meester in het rekken van onderhandelingen. Ze moesten toch geweten hebben dat hun directe non de NVA goed zou uitkomen? De enige uitleg die ik heb is dat Di Rupo zo beledigd was de vorige keer dat er zoiezo een 'non' ging komen, wat het akkoord ook was.

al weet ik niet of het van NVA ook een goed idee is om dit nu al te in te dienen. Ik had nog een week gewacht om het soepje wat te laten pruttelen.
Jan Jambon had reeds gezegd vorige week dat indien de nota slecht ontvangen werd, dat ze verder zouden gaan langs deze weg, dit nogmaals uitstellen zou gezichtsverlies (en stemmen) betekenen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 18 oktober 2010 om 14:50.
Amon_Re is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:51   #23
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het feestje is begonnen
Dat wordt
Zeno! is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:52   #24
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik merk dat van de redelijkheid van gisteren niet veel meer overblijft. N-VA zou beter nu een tijdje de kat uit de boom kijken om de Franstaligen de kans te geven om eerst duidelijk te maken welke richting ze nu uit willen na de nota-De Wever.
De kat uit de boom kijken?
Als ze nog lang moeten staan kijken....amai, dat beest gaat dood zijn en dan spontaan uit de boom komen vallen

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:52   #25
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Di Rupo is al zeer duidelijk geweest op z'n persconferentie, hij wilt naar een totale clash.

vraag me niet waarom, maar zo ervaar ik zijn woorden.....
Oud 18 oktober 2010, 14:53   #26
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

de franstaligen hebben lang genoeg tijd gekregen om iets op papier te zetten. Niets houdt hen tegen om dat nog steeds te doen. Maar ondertussen moeten we vooruit kijken en het splitsingsvoorstel behandelen
vrijevlaming is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:53   #27
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik zou zeggen: Go Linda De Win!
Zeno! is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:54   #28
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Di Rupo is al zeer duidelijk geweest op z'n persconferentie, hij wilt naar een totale clash.

vraag me niet waarom, maar zo ervaar ik zijn woorden.....
denk ik ook. Hij spreekt over verder praten maar ondertussen schijt hij op BDW zijn kop.
vrijevlaming is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:54   #29
Amon_Re

Standaard

Hihihi, Frans commentaar op de standaard:

Citaat:
tout le sens de la négociation de BDW et du peuple Flamand? On pratique l'aumône envers les francophones et l'on devrait s’en réjouir voire vous remercier? BDW se comporte en dictateur. Lorsque EDR a proposé et essayé de concilier, BDW nous a rit au nez en prétendant que c’était des avancées de nains de jardin et qu’il fallait arrêter de jouer aux enfants. Voil�* que BDW se présente en sauveur avec sa vision qui est bien entendu la seule acceptable. Pitoyable que ce que vous devenez en Flandre, des faschos ni plus ni moins.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:55   #30
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Door nu opnieuw een stemming te forceren worden de weinige bruggen die er nog zijn ook opgeblazen...
Welke bruggen? Die waren er al lang niet meer
Amon_Re is offline  
Oud 18 oktober 2010, 14:58   #31
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Het resolute "non" van gisteren heeft die weinige bruggen die er nog waren wel al opgeblazen lijkt mij...

Langer wachten lijkt mij niet opportuun, zeker nu Groen! en SP.A duidelijk kleur bekend hebben.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 18 oktober 2010, 15:00   #32
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Welke bruggen? Die waren er al lang niet meer
Luchtbruggen dan, die naar luchtkastelen moesten leiden...
De gemuilkorfde is offline  
Oud 18 oktober 2010, 15:01   #33
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Hihihi, Frans commentaar op de standaard:
Onvoorstelbaar hoe dat volk gebrainwashed is...
Zeno! is offline  
Oud 18 oktober 2010, 15:09   #34
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog drie jaar lopende zaken dan? Pure waanzin.
de normale, en enige voorziene stap wanneer men er niet in slaagt een regering te vormen, zijn verkiezingen.
Anna List is offline  
Oud 18 oktober 2010, 15:10   #35
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de normale, en enige voorziene stap wanneer men er niet in slaagt een regering te vormen, zijn verkiezingen.
Mag niet van Elio
Amon_Re is offline  
Oud 18 oktober 2010, 15:10   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

De bal in het kamp van de Franstaligen leggen. Zij hebben de nota-De Wever afgeschoten, dat zij dan met iets nieuws komen.

de kat is dood, Geert, de kat is dood.

We moeten verder nu.
Anna List is offline  
Oud 18 oktober 2010, 15:10   #37
gagarin
Vreemdeling

gagarin's schermafbeelding

Standaard

schitterend

Dewever is een eerste klas schaker
Oud 18 oktober 2010, 15:11   #38
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
De kat uit de boom kijken?
Als ze nog lang moeten staan kijken....amai, dat beest gaat dood zijn en dan spontaan uit de boom komen vallen
Doet een beetje denken aan de spinnen in Jazeker's kelder
hurricane is offline  
Oud 18 oktober 2010, 15:11   #39
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
n-va dient opnieuw splitsingsvoorstel in
Goed. Ik hoef geen spijt te krijgen van mijn lidkaart.

Ben Weyts op Facebook:

Citaat:
Ben Weyts is de N-VA-wetsvoorstellen tot splitsing van BHV gaan neerleggen. Zoals verleden week beloofd. En belofte maakt schuld. Zeker wanneer een genuanceerd voorstel tot onderhandelde oplossing wordt beantwoord met een Scud.
Volgende plenaire verg. zullen de voorstelllen in overweging w genomen - en zal de hoogdringende behandeling w gevraag...d. Medeplichtigen: J Jambon, N Sminate, K Van Vaerenbergh, T Francken en E Demol
Oud 18 oktober 2010, 15:12   #40
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ja dit kan ik ook niet vatten. De franstaligen zijn een meester in het rekken van onderhandelingen. Ze moesten toch geweten hebben dat hun directe non de NVA goed zou uitkomen? De enige uitleg die ik heb is dat Di Rupo zo beledigd was de vorige keer dat er zoiezo een 'non' ging komen, wat het akkoord ook was.

al weet ik niet of het van NVA ook een goed idee is om dit nu al te in te dienen. Ik had nog een week gewacht om het soepje wat te laten pruttelen.
Met hun directe non (iemand een link waar staat hoe snel ze het deden?) wouden ze BDW vernederen als wraak voor de "onaanvaardbare" weigering op EDR's voorstel. Het is goed dat de NV-A stelt dit morgen in te dienen zodat er voor de bevolking een duidelijke band oorzaak (attitude FR tav BDW's voorstel) - gevolg (stemming BHV) is. In deze zijn de FR uiterst dom geweest, ze hadden het niet zo snel mogen afschieten en ze hadden pijnpunten moeten aanduide (het was niet totaal te nemen of te laten) ipv het geheel in de vuilnisbak te kappen en het af te doen als rommel. De FR reacties die ons weeral als facisten etc. afschilderen spreken ook boekdelen over de FR media.
Gwyndion is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be