Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Anke Van dermeersch (Vlaams Blok) - 24 tot 30 mei "Vroeger Miss België. Eerste politieke stappen bij de VLD. Daarna een overstap naar het Vlaams Blok, waarvoor ze een mandaat waarneemt als senator. Zij steunt de lijst met 18de effectieve plaats voor het Vlaams Parlement." - Maarten Malaise

Discussietools
Oud 28 mei 2004, 16:08   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ikkebenikke
Zouden het niet vooral de vrouwen/mannen die toch al thuis zouden blijven zijn die profiteren van zo'n opvoedersloon? Dus de 'opvoeders' met een partner die genoeg verdient?
natuurlijk! al de rest moet gaan werken om hun huishuur te kunnen betalen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 28 mei 2004, 16:10   #22
ikkebenikke
Vreemdeling

Standaard

misschien is betaalbaardere kinderopvang een beter alternatief
ikkebenikke is offline  
Oud 28 mei 2004, 16:30   #23
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden het niet vooral de vrouwen/mannen die toch al thuis zouden blijven zijn die profiteren van zo'n opvoedersloon? Dus de 'opvoeders' met een partner die genoeg verdient?
geprofiteerd wordt er altijd, zo ken ik iemand die verschrikkellijk veel miljoenen gewonnen heeft met de lotto maar nog steeds een werkloosheidsuitkering ontvangt

natuurlijk moet je die ouderschapsvergoeding niet zonder meer invoeren, je kunt altijd bepaalde maatregelen treffen zodat mensen die dat geld niet nodig hebben er ook geen aanspraak kunnen op maken.
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 28 mei 2004, 16:32   #24
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien is betaalbaardere kinderopvang een beter alternatief
Ik ben ervan overtuigd dat kinderen beter kunne wordne opgevoed in een huislijke omgeving door hun ouders!
lustige lezer is offline  
Oud 28 mei 2004, 16:38   #25
ikkebenikke
Vreemdeling

Standaard

dus papa of mama moet thuisblijven tot de kleine 18 is?
ikkebenikke is offline  
Oud 28 mei 2004, 16:43   #26
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Dat is bij mij zo gebeurd, en ik ben er niet ongelukkig mee.
lustige lezer is offline  
Oud 28 mei 2004, 17:06   #27
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Dat is bij mij zo gebeurd, en ik ben er niet ongelukkig mee.
dat is bij mijniet zo gebeurd en ik ben daar ook niet ongelukkig mee! mijn ouders zijn gescheiden toen ik klein was, ik ben dus opgegroeid bij een alleenstaande moeder die hard moest werken om rond te komen. toen ik heel klein was, was er altijd opvang. later was ik regelmatig alleen thuis wat mij zer vroeg zelfstandig heeft gemaakt.

ik,heb echter nooit op straat gehangen, en ik behaalde altijd goede schoolresultaten. ik ben ook ni in de criminaliteit beland.

het kan goed zijn voor kinderen dat 1 van de ouders thuisblijft, het is echter geen noodzaak. en het lijdt zeker niet automatisch tot een betere opvoeding!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 28 mei 2004, 17:09   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

hangt ervan af wie er wel gelukkig mee was. mijn moeder herleefde toen ze ging werken. Draai het of keer het, maar als je een job hebt met de nodige uitdagingen en impulsen, dan weegt het een pak door op je omgeving.

Ik ben 7 jaar geleden gestopt en ik voel dagelijks hoe hard ik achteruitboer. (ik vermoed dat het niveau hier nu ook niet al te veel impulsen meer aanbiedt )

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 28 mei 2004, 17:20   #29
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
hangt ervan af wie er wel gelukkig mee was. mijn moeder herleefde toen ze ging werken. Draai het of keer het, maar als je een job hebt met de nodige uitdagingen en impulsen, dan weegt het een pak door op je omgeving.

Ik ben 7 jaar geleden gestopt en ik voel dagelijks hoe hard ik achteruitboer. (ik vermoed dat het niveau hier nu ook niet al te veel impulsen meer aanbiedt )
het is natuurlijk plezierig als je een job hebt met de nodige uitdagingen en impulsen, maar laten we niet vergeten dat de meerderheid niet zo een job heeft
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 28 mei 2004, 17:30   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

je moet het niet altijd beschouwen als zijnde de impulsen uitgaande van de job ! Je hebt contacten met je collega's, de training (hersentraining) om alles te structureren (niet de laat maar waaien toestand als je thuis bent, tijd genoeg thuis) het systematisch denken, het plannen etc...

Om je een voorbeeld te geven: ik heb continu een poetsvrouw die om de zes maanden of zo wisselt (via OCMW (die gescheiden dames waar ik het over had).
Je kan er onmiddellijk de vrouwen uithalen die steeds gewoon zijn geweest (ofwel in vast dienstverband, ofwel in het zwart) om buitenshuis te werken. Daar zit dag en nacht verschil op. En ja, ik verkies iemand die die ervaring heeft, want uiteindelijk betaal IK per uur. En iemand die op haar gemakje vier uur doet om enkel mijn woonkamer te poetsen, daar word ik serieus pisnijdig van!

circe is offline  
Oud 28 mei 2004, 18:14   #31
Jo
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Jo
Standaard

Het is altijd mooi om te horen hoe mensen een bepaald standpunt steeds maar proberen te ondersteunen hoever ze ook om argumenten moeten gaan zoeken.
De topic was het 'zogznaamde' Vlaams Blokstandpunt vrouwen aan de haard.
Ik zit regelmatig op de kantoren van het Vlaams Blok en kan u met vreugde - en wellicht tot uw ontsteltenis - melden dat daar vrouwen werken!!!
En nee, geen excuustrusen maar vakmensen die hun job meer dan behoorlijk aankunnen.
Ik ken tevens heel wat Vlaams blok vrouwen die voor thuisblijven kozen en daar hun taak ook naar behoren uitvoeren!
En, beste vriend ga nu maar even zitten voor je dit leest, ik ken zelfs BIJ HET VLAAMS BLOK persoonlijk 2 huisvaders die het ook zeer goed doen!
en om te verhinderen dat je nog naar meer voorbeelden gaat zeuren,
ook verschillende mensen van buitenlandse origine, die bewust voor onze nationaliteit kozen en voor lidmaatschap (ook niet Europese). Ook verschillende mensen met een handicap die voor lidmaatschap kozen (hoewel het Vlaams Blok volgens de mensen die de stelling dat vrouwen thuis aan de haard horen aan het Vlaams Blok toeschrijven beweren dat wij zulke mensen allemaal willen vergassen - die had je nog niet gehoord zeker !?! - .
En nee ik ga die mensen niet met naam en toenaam noemen, persoonlijk hecht ik wel waarde aan respect.
Maar als er mensen zijn van vreemde origine of behorend tot een groep IN onze samenleving die volgens de gangbare politiek correcte stelling niet gewenst zijn bij het Blok, en er toch deel van uitmaken hierlangs hun inzicht willen delen, welkom!!!

Intussen, om op de topic terug te komen:
- Het Vlaams Blok vindt dat vrouwen, net als iedere andere Belg, dezelfde rechten moeten hebben als ieder ander en dus moeten kunnen kiezen of ze al dan niet gaan werken en een tegemoetkoming aan deze wens/keuze is het opvoedersloon.
- Het Blok vindt, in tegenstelling tot wat in verschillende moskeën wordt gepredikt, vrouwen wel evenwaardige burgers. (niet beginnen zeuren man, kijk maar eens na wat al meer dan een jaar geleden in de kranten gepubliceerd werd op basis van verslagen van de staatsveiligheid). Oh, sorry, ik was even vergeten dat alle politiediensten en mensen inherent racistisch zijn en dat dat de reden is voor de overmatige - lees aantal in verhouding tot aantal vertegenwoordigd in de bevolking- aanwezigheid van allochtonen in de gevangenissen.

Vindt u het langdradig worden?

Ga dan even na hoelang duidelijk anti-blok deelnemers steeds weer terugkeren naar hun vooringenomen stelling ondanks het reeds overduidelijk gestelde antwoord.

P.S. Nee, wij hebben de brand in Rome ook niet aangestoken en de dinosaurussen niet uitgemoord...
Jo is offline  
Oud 28 mei 2004, 19:08   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok vindt dat vrouwen, net als iedere andere Belg, dezelfde rechten moeten hebben als ieder ander en dus moeten kunnen kiezen of ze al dan niet gaan werken en een tegemoetkoming aan deze wens/keuze is het opvoedersloon.
Dit klopt toch niet! Elke andere Belg kan kiezen (elke GETROUWDE ander belg) kan kiezen of ze gaan werken of niet (zolang de partner maar voor hun onderhoud instaat).

De vraag is: waarom moeten mensen die ervoor kiezen(?!) om wèl te gaan werken dan mee betalen voor mensen die ervoor kiezen om niét te gaan werken? Er is een verschil met werkZOEKENDEN, met werkONBEKWAMEN, met ZIEKEN.

Maar kan je me eens goed duidelijk maken waarom een moeder met kinderen die wèl gaat werken moet gaan betalen voor een moeder met kinder die niet wénst te gaan werken? Is dat niet eerder de taak van de vader? Want die komt 's avonds wel thuis terwijl zijn potje gekookt is en zijn sloefkes klaarstaan!
Degene die dan als werkende moeder wèl heeft bijgedragen kan dan geen poetsvrouw meer permitteren en is dan verplicht om zelf 's avonds laat nog te gaan poetsen, omdat madam de buurvrouw liever thuis wil blijven?
Dat klopt toch niet?

circe is offline  
Oud 1 juni 2004, 16:57   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Het Vlaams Blok vindt dat vrouwen, net als iedere andere Belg, dezelfde rechten moeten hebben als ieder ander en dus moeten kunnen kiezen of ze al dan niet gaan werken en een tegemoetkoming aan deze wens/keuze is het opvoedersloon.
Dit klopt toch niet! Elke andere Belg kan kiezen (elke GETROUWDE ander belg) kan kiezen of ze gaan werken of niet (zolang de partner maar voor hun onderhoud instaat).

De vraag is: waarom moeten mensen die ervoor kiezen(?!) om wèl te gaan werken dan mee betalen voor mensen die ervoor kiezen om niét te gaan werken? Er is een verschil met werkZOEKENDEN, met werkONBEKWAMEN, met ZIEKEN.

Maar kan je me eens goed duidelijk maken waarom een moeder met kinderen die wèl gaat werken moet gaan betalen voor een moeder met kinder die niet wénst te gaan werken? Is dat niet eerder de taak van de vader? Want die komt 's avonds wel thuis terwijl zijn potje gekookt is en zijn sloefkes klaarstaan!
Degene die dan als werkende moeder wèl heeft bijgedragen kan dan geen poetsvrouw meer permitteren en is dan verplicht om zelf 's avonds laat nog te gaan poetsen, omdat madam de buurvrouw liever thuis wil blijven?
Dat klopt toch niet?
Vergeten we niet dat we met zijn allen ook moeten betalen voor de kinderopvang van degenen die wel met twee gaan werken ?
Ook wil ik opmerken dat uw poetsvrouw misschien ook een gezin en kinderen heeft en na haar dagtaak ook nog voor haar eigen gezin moet zorgen.
Bobke is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be