![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rogge : 10 november 2010 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het ook niet grappig. Het is enkel vrij platte 'humor' bovendien. Hij doet maar. Het is het recht van éénieder om 'volkse domheid' uit te dragen. Of ik het 'kwetsend' vind. Absoluut niet.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 november 2010 om 15:03. |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het grappige in deze zaak is dat het de idiotie is van sommige walen die werkelijk denken dat ze geen Nederlands moeten leren daar het maar een kleine taal is op wereldvlak. De grap is dat het niet belangrijk is dat er veel mensen in het zuidelijk halfrond frans praten, ze wonen in België en dan is het een troef om nederlands te kunnen. Natuurlijk weten we met z'n allen dat we razend snel afzakken naar een derde-wereld land, en dan kunnen we inderdaad al de taal van de ons omringende landen op vlak van welvaart.
|
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gewoon humor maar het past niet in Vlaanderen en dit zelfs als Vlaams-Nationalisme en humor verbonden zijn aangezien Vlaams-Nationalisme al een vorm van humor op zich is.
|
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, maar ik hoor een Vlaamse humorist nog niet zeggen dat de Franstaligen een belachelijke taal spreken.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb in Brussel al ondervonden dat Nederlands inderdaad een taal is waarmee je bepaalde mensen kunt 'faire chier'.
Mocht ik nog geen Nederlands kennen, dan zou ik alleen al om die bepaalde mensen te 'faire chier' die taal leren, én gebruiken ![]() Ze zijn zo mooi als ze 'chient' ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hij surft gewoon op de golf van anti-Vlaamse gevoelens die al jaren door de Franstalige media uiten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb wel dit al in Vlaanderen gehoord maar niet van humoristen, wel van "gewone Vlamingen". Reden genoeg natuurlijk om onmiddellijk naar het Frans over te schakelen als men dit hoort. Dat bevalt hen niet? Wel, dat is HUN probleem en dat is niet MIJN probleem.
|
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() trouwens, hij lacht niet met de Vlaams-nationalisten hé, hij lacht met alle Vlamingen.
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om naar dit incident met Van Rompuy terug te komen, gaf Van Rompuy toe dat hij voor het debat nooit van Philippe Geluck had horen spreken. Dat zegt al genoeg, denk ik.
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik spreek in Brussel nog nauwelijks een woord Frans hoor, zeker niet tegen mensen die weigeren om Nederlands te spreken. en meer en meer Vlamingen doen dit. zou het toevallig zijn dat de enigste broodjeszaak in de buurt die gestopt is, die zaak is waar ze weigerden om Nederlands te praten???
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Hij noemt onze taal ook 'le flamand' (het briebelbroebelverhicel enkel goed om je boodschap door te drukken), en doet alsof je analoog daaraan Wallonië niet kunt leskoppelen van de gehele Franstalige wereld. Maar, om me daar dik in te maken. Ik vind het niet grappig, maar ik ga me er niet door gekwetst voelen. Kwetend zijn enkel waarheden. Dit is hoogstens gezever die provinciale Vlamen zelf rechthouden, die niet slaat op mij.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 november 2010 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ma kom, het zijn uiteraard de Vlaams-nationalisten die verkeerd zijn hé!
|
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Alex Agnew heeft trouwens zijn grap over de Duitse taal gestolen van Tim Allen.
http://www.youtube.com/watch?v=s9ehI6nyZNM
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 november 2010 om 15:28. |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek hier in Brussel ook het liefst Nederlands, en hoe duidelijker de 'Bruxellois' waarmee ik Nederlands praat laat merken dat hij/zij er eigenlijk een bloedhekel aan heeft (of erger), hoe hardnekkiger ik datzelfde Nederlands blijf gebruiken. Het is hier ten andere hoe dan ook een 'région bilingue' ![]()
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook niet, maar waar ik wel een probleem mee heb is de manier waarop sommigen in Vlaanderen door het stof kruipen en direct klaar staan om hun excuses aan te bieden wanneer het omgekeerde eens gebeurt. Denk bijvoorbeeld aan de reacties op de anti-Waalse leuzen bij voetbalwedstrijden. Sommigen willen op dat moment dan direct heiliger zijn dan de paus om er toch maar voor te zorgen dat hun lamme goedzakken-imago in Franstalig België toch maar geen deukje zou oplopen.
|
![]() |