![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mss wordt er ook veel gelogen,wie weet hé ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn echtgenote werkt op de dementenafdeling van het RVT aan de Lange Lozannastraat.
Redelijk goeie arts en de mensen worden, zo goed het gaat, geholpen. Maar door zwaar personeelstekort zijn er soms problemen. DAAR wringt het schoentje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is waar mijn oud-collega is opgenomen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn familie moet geen last van mij ondervinden IMHO. Laatst gewijzigd door filosoof : 4 december 2010 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel dus geen flauwekul over de lonen. En het zijn de rusthuizen die de dokters vragen om kalmeerpillen toe te schrijven. Waarop de dokters het dan ook doen want die rusthuizen zijn hun dagelijkse bron van heel goede inkomsten, ze willen daar dus niet buitengewerkt worden. Idd ze zijn zeker mee schuldig, feitelijk hoofdschuldige. Rusthuizen zouden misbruik ook kunnen aanklagen natuurlijk maar dat doen ze zeer bewust niet!
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Medische fiche liegt nog zo rap niet hé?
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik zie de loonbrief. Da's géén flauwekul. In schril contrast van wat de grote bazen verdienen....die nog nooit een demente van dichtbij hebben gezien. Walgelijk gewoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan vermoed ik dat een bejaardenverzorgster toch iets meer betaald wordt maar met Caritas weet je natuurlijk nooit, hé: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. En idd, een kinderverzorgster:http://content.jobat.be/nl/artikels/...315-euro-netto (zelfde diploma als bejaardenverzorging -, dacht ik, hoewel, er zijn A2 en A3) De fooien in de bejaardenverzorging zijn wel stukken hoger dan in de kinderverzorging. ![]() Baremas Laatst gewijzigd door filosoof : 4 december 2010 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het loon is in deze beroepscategorie vergelijkbaar met alle andere lonen in dezelfde categorie en zit er dikwijls zelfs nog wat boven.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de laatste jaren veel contact met ouderen en heb dikwijls gezien hoe ze bergaf gaan, soms langzaam, maar dikwijls komt "het" als een dief in de nacht. Dikwijls is het een beroerte of hersenbloeding. Van het éne ogenblik op het andere wordt men een sukkelaar, men komt in het ziekenhuis en al hebt u bij voorbaat gezegd : "ik wens dat ze me in zo'n geval laten sterven zelfs als het niet heel erg is", men heeft de mogelijkheid dikwijls niet om ook maar iets te doen of zijn wil kenbaar te maken. Tengevolge van verlamming en heel dikwijls spraakstoornissen kan men zogezegd niet beslissen en dus beslissen dokters en familieleden in uw plaats. Wekenlang ziekenhuis, maandenlang revalidatie en tja, wanneer u begint te denken : "ik kom hier precies toch door, ik word toch wat beter", dan is eigenlijk het eindpunt van de revalidatie bereikt en beter dan dat wordt u niet meer. Of het dementeren komt zo sluipend dat u zelf er niet direkt iets van merkt en plots kan u niets meer beslissen. Wie beslist wanneer men dan een einde moet maken aan uw leven? Zelf hebt u de mogelijkheid niet meer. Misschien hebt u al een papiertje gemaakt dat u euthanasie wilt als u dement wordt en bijna als een plant leeft. Ik ken een vrouw die al jarenlang dement is maar erg gelukkig, ze leeft in een wereld waarin haar man ook nog leeft en ze samen met hem op uitstap is, straks gaan ze weer samen naar huis ... Dat mens is zo opgewekt dat zelfs de meest cynische dokter euthanasie in haar geval nooit zou overwegen. Er is maar één afdoende oplossing : de bejaardenzorg moet 100 % in orde zijn zodat er toch nog enige levenskwaliteit gewaarborgd is als men zelf niets meer te zeggen heeft over zijn eigen leven.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u dat niet kunt begrijpen, dan stel ik voor dat u een tijdje vrijwilligerswerk doet in een RVT, uw ogen zullen opengaan!
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kan wel begrijpen dat vele mensen liever ouderen drogeren en er niet mee inzitten dat ze daar vroegtijdig aan overlijden, liever dan dat ze gewoon hun werk moeten doen. Mensen eten en drinken geven is echt lastig. Komt er nog bij dat ze hun soms eens moeten wassen. Nee dan zijn ze beter onder zeil en heb je er geen werk meer mee. Ooit is het uw beurt natuurlijk.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu de pillen weg zijn...is de dementie blijkbaar ook redelijk weg. Beetje verward nog steeds maar in vergelijking met een week geleden enorm verbeterd. Gelukkig waren wij er. De verzorging liet haar in de steek. Die hadden liever een fabrieksjob waarschijnlijk. In feite zijn mensen met dergelijke mentaliteit enkel maar geschikt om in de fabriek wat lopende bandwerk te doen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 december 2010 om 06:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor alle duidelijkheid,personeelsproblemen zijn er eigenlijk niet,wel de waardering er van,lees al mijn threads eens zo ik zeggen !!
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat ze de meesten dagelijks moeten wassen. Gewone wassing en helpen bij het tandenpoetsen, haar kammen en aankleden houdt dat in. Iemand die daarbij goed tewerk gaat is per bejaarde al gauw 10 minuten kwijt. Eens in de week (in mijn ogen een minimum maar zo is het nu eenmaal) worden de mensen in een bad geholpen, dat duurt dan weer veel langer dan die 10 minuten natuurlijk. Dat eten en drinken geven is inderdaad heel lastig. Als er een eetzaal is met 30 personen waarvan zo'n 7 moeten geholpen worden en ook de rest iet of wat in het oog gehouden, en er zijn 2 personeelsleden die bovendien ook nog het voedsel moeten rondbrengen met en zonder bijbehorende medicatie, hoe lost men dat op zonder mensen lang te laten wachten? Bij mijn moeder kwamen familieleden dagelijks helpen bij middag- en avondeten, ook voor vele andere bewoners in het rusthuis was het zo. De verzorgsters waren heel dankbaar voor die steun. Want automatisch helpt men dan al gauw anderen die bij het familielid aan tafel zitten en problemen hebben.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn hoedje af voor alle gewetensvolle verzorgers, hoe ze het klaarspelen, snap ik niet!
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn moeder was bejaardenverzorgster en vertelde dat ze vroeger per verzorgster twee �* drie mensen tegelijk eten gaven. Dit ging goed (je moet niet zitten wachten als ze een schep gekregen hebben, dan stop je de lepel bij de volgende bejaarde enzovoort). Tegen dat zijzelf op pensioen ging moest de verzorgster bijna een hele tafel eten geven. dwz: rondlopen en telkens een schepje in hun mond steken. Die mensen krijgen dus te weinig eten, want de tijd om ze eten te geven is te kort (bovendien wordt het eten koud).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk; mijn schoonmoeder is behalve blind ook nog zo goed als doof dus ze heeft een hoorapparaat. Echter omdat ze zo schuin in de zetel hing kon ze dat niet aanhouden. Alhoewel ze dagelijks "in theorie" gewassen en gekamd wordt, zat ze 3 dagen later wel nog steeds met dat plastieken buisje in haar oor. Daar hadden ze dus "overgekeken". Bijgevolg dat wassen en kammen is ook maar rap rap een kattenwasje blijkbaar. En dat eten geven daar hebben we meerdere keren gezien dat ze 2 lepels eten kreeg en dat ze dan maar luidop zeiden "ah ik zie dat je genoeg hebt" en hup weg waren ze. 2 koffielepels eten ! Meerdere keren kwam mijn vrouw daar toe en was ze volledig uitgedorst. Ze dronk 3 volle glazen water na elkander. Dat kan alleen maar als je geen drinken krijgt. Ja we hebben het gezien hoe ze drinken geven aan iemand die daar zo schuin hangt, ze laten het er gewoon opzij weer uitlopen in hun kleren! Blijkbaar heeft men voor alles wel een excuus maar dit begint toch sterk naar verwaarlozing te ruiken. En die baden? Ja die hebben ze in huis. Maar nog nooit heb ik ze in gebruik gezien. Sterker nog, in werk beroepsmatig soms ook in rusthuizen. Die badkamers worden "niet" gebruikt! Niet dus!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 december 2010 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kijk eens goed op de afdelingen waar ze het nog niet zijn. Hoeveel zie je er niet die daar totaal van de wereld met hun kop schuin hangen? Totaal niet reagerend op wat rondom hun gebeurt. Die zijn suf gedrogeerd! En velen zie je niet omdat ze zo in hun kamertje aan hun lot overgelaten worden. Jawel!
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 december 2010 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |