Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2004, 12:24   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

Ik weet niet of de vrt doelbewust foutief vertaald om de us in nog slechter daglicht te zetten. Waar zeg ik dit? Ik vroeg mij af of de vrt het daarom zou doen? Indien ze een andere reden hebben om dit te doen zou ik die graag willen weten. Dat ze het foutief hebben vertaald, daar ben ik 99% van overtuigd.
U heeft het over leugens van de VRT. Een leugen is een 'onjuiste mededeling die bedoeld is om te misleiden'. Indien U nu zegt dat U niet weet of de VRT doelbewust misleidt, wat uiteraard een groot verschil is met Uw titel.
Tjonge jonge! Sorry dat de titel niet 100% juist gekozen is voor jou ideaal beeld van dit forum hé. Lees wat ik wil zeggen ok, en zit niet te muggenziften over de titel. Als ik hier de perfecte titel moet neerzetten van jou dan vind ik het wel heel eigenaardig dat je niet van het vrt nieuws verwacht dat ze de perfecte en juiste vertaling geven van dergelijke intervieuws die heel belgie te zien krijgt.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 12:28   #22
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.

U heeft het over leugens van de VRT. Een leugen is een 'onjuiste mededeling die bedoeld is om te misleiden'. Indien U nu zegt dat U niet weet of de VRT doelbewust misleidt, wat uiteraard een groot verschil is met Uw titel.
Tjonge jonge! Sorry dat de titel niet 100% juist gekozen is voor jou ideaal beeld van dit forum hé. Lees wat ik wil zeggen ok, en zit niet te muggenziften over de titel. Als ik hier de perfecte titel moet neerzetten van jou dan vind ik het wel heel eigenaardig dat je niet van het vrt nieuws verwacht dat ze de perfecte en juiste vertaling geven van dergelijke intervieuws die heel belgie te zien krijgt.
Ik ben iemand die de objectiviteit van de media belangrijk vindt. Der is voor mij dan ook een groot verschil tussen een fout en het doelbewust schenden van die objectiviteit. Voor mij gaat het hier om meer dan 'muggenziften'.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 13:34   #23
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Awel wat voor bullshit wil de vrt hier nu eigenlijk bewijzen? Echt als je goed naar deze beelden kijkt weet je eigenlijk niet wat je ziet. Hij kan dit gewoon niet allemaal gezegt hebben met 5 woorden. Ik vraag me echt af wat de vrt hiermee wil bereiken? Wil men een nog meer anti us gevoel kweken ofzo?
hoho, ik zie hier toch duidelijk een wijzende en beschuldigende vinger naar de VRT hoor
ray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 13:38   #24
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Let ook eens op de verzuurde gezichten bij sommige nieuwslezers van de VRT als ze berichten over Irak of Palestina.

Ja, het gaat immers om oorlog, doden, martelingen, folteringen, bomaanslagen, bombardementen, brand,............

Maar u heeft gelijk, waarschijnlijk GEEN reden om "verzuurd" te kijken.
Ik zie dit toch veel minder wanneer het gaat over Palestijnse terroristen of een aanslag op een Amerikaans doelwit in Irak. De vooringenomenheid druipt er zo vanaf. Zijn Israëlische of Amerikaanse doden dan minderwaardig?
Oud 30 mei 2004, 13:46   #25
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG

Ja, het gaat immers om oorlog, doden, martelingen, folteringen, bomaanslagen, bombardementen, brand,............

Maar u heeft gelijk, waarschijnlijk GEEN reden om "verzuurd" te kijken.
Ik zie dit toch veel minder wanneer het gaat over Palestijnse terroristen of een aanslag op een Amerikaans doelwit in Irak. De vooringenomenheid druipt er zo vanaf. Zijn Israëlische of Amerikaanse doden dan minderwaardig?
Nee, maar ZIJ zijn wel de AGRESSORS
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 14:05   #26
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Ach, ach Ilwill,
Een schot in de voet in plaats van in de roos, deze topic.

Je brengt je stelling ongenuanceerd en zonder
fundamentele bewijzen maar je gebruikt wel de titel
"de vrt en haar leugens", logisch dat je kritiek krijgt van
meer weldenkende forumleden.

Je had beter als titel gekozen bvb. "leugens in het vrtnieuws?".
Een open vraag waarmee je geen beschuldiging opwerpt.

Je beheersing van het nederlands is zeker niet slecht
maar heel veel nuanceringen ontgaan je blijkbaar totaal.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 15:03   #27
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray
Citaat:
Awel wat voor bullshit wil de vrt hier nu eigenlijk bewijzen? Echt als je goed naar deze beelden kijkt weet je eigenlijk niet wat je ziet. Hij kan dit gewoon niet allemaal gezegt hebben met 5 woorden. Ik vraag me echt af wat de vrt hiermee wil bereiken? Wil men een nog meer anti us gevoel kweken ofzo?
hoho, ik zie hier toch duidelijk een wijzende en beschuldigende vinger naar de VRT hoor
Ja natuurlijk. En?
Oud 30 mei 2004, 15:23   #28
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:
De oorlog tegen het terrorisme gaat ons allemaal aan. Het vrije Westen moet één groot front vormen om het moslimextremisme terug te dringen. Amerika en Israël zijn onze natuurlijke bondgenoten en moeten onze steun krijgen. Islam is de AGRESSOR, ken uw vijand!
Oud 30 mei 2004, 15:27   #29
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

De oorlog tegen het terrorisme gaat ons allemaal aan. Het vrije Westen moet één groot front vormen om het moslimextremisme terug te dringen. Amerika en Israël zijn onze natuurlijke bondgenoten en moeten onze steun krijgen. Islam is de AGRESSOR, ken uw vijand!
en laten we nu eens even uw Blok-logica niet volgen en genuanceerd denken: zou het niet beter zijn te strijden tegen het moslimextremisme én de excessen van Israel?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 15:46   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Ach, ach Ilwill,

Schot in eigen voet omdat titel niet perfect gekozen is? Ik zou niet weten waarom.
Oud 30 mei 2004, 16:16   #31
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik ken vooral het blok, als vijand
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 22:32   #32
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat heeft het Vlaams Blok in godsnaam te maken met deze discussie?
Oud 31 mei 2004, 00:27   #33
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Ach, ach Ilwill,

Schot in eigen voet omdat titel niet perfect gekozen is? Ik zou niet weten waarom.
schot in eigen voet omdat uw titel van uw topic duidelijk verwijst naar de tekst erin. Het is toch duidelijk hoe ge hier de vrt bbeschuldigt van deinformatie. Kom dus aub niet af dat ge gewoon uw topic title verkeerd had geplaatst...
Oud 31 mei 2004, 00:29   #34
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ben jij er 100% zeker van dan? Zoniet waarom doe je dan zelf waar je mij van verwijt? Kun jij arabisch? Neen, dan weet jij het niet 100% zeker. Weet jij over welke man ik het heb?
ik ben er niet zeker van, maar er wordt vanuit gegaan dat in normale omstandigheden het vertnieuws niet zomaar opzettelijk verkeerde zaken gaan vertalen. Het is gewoon lachwekkend. Als gij denkt dat dit geen normale situatie is, dan is het aan u om het te bewijzen. Zolang het tegendeel niet bewezen is, is de persoon of instantie in kwestie onschuldig. Met loze veronderstellingen kom je nergens vrees ik.

1 van uw argumenten daarbij is dat het zogezegd niet kan dat er zo weinig wordt gezegd, maar de vertaling zo lang is. Zoals eerder gezegd, en uit eigen ervaring met vreemde talen weet ik dat dit wel mogelijk, dit nog in combinatie met het verstaanbaar maken vd zinnen voor het brede publiek. Jij hebt duidelijk geen ervaring met vreemde talen, dus je gist er maar op los...
Oud 31 mei 2004, 00:35   #35
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat heeft het Vlaams Blok in godsnaam te maken met deze discussie?
Geduld , Chucky is niet de meest snuggere van dit forum !
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 01:10   #36
Drag0n
Vreemdeling

Drag0n's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
ja hallo, gelieve geen zaken te beweren die je zelf niet heb gecontroleerd en zodoende niet 100% ben zeker van ben

denk je nu echt dat de vrt het zich kan permitteren om zo'n leugens te tonen voor heel vlaanderen? Er lopen hier genoeg mensen rond die arabisch en nederlands kunnen hoor.

Als het dan toch een leugen zou zijn, kan je ons dan vertellen wat die persoon echt heeft gezegd? Zoals eerder gezegd, een ondertiteling (vooral voor het nieuws) kan in 2 keer zoveel worden worden verwoord om het verstaanbaar te maken voor het heel brede publiek. In het chinees heb je ook zo zinnen die heel kort zijn, maar in een verstaanbaar nederlands 2 keer zo lang (en ik kan het weten want ik kan chinees spreken)

Stel nu dat het echt verkeerd werd ondertiteld, denk je dan niet dat dit al lang in het lang en in het breed zou uitgesmeerd zijn? Als dat truukje zou lukken, denk je dan niet dat ze dat al eerder gedaan hebben dan bij zo'n geval waarbij het al lang op voorhand is geweten dat zo'n situaties voorkomen in die gevangenis? Denk je dan niet dat ze zo'n propaganda eerder zouden gebruiken bij de verslaggeving tijdens de oorlog v irak?

paranoïa alom
Ben jij er 100% zeker van dan? Zoniet waarom doe je dan zelf waar je mij van verwijt? Kun jij arabisch? Neen, dan weet jij het niet 100% zeker. Weet jij over welke man ik het heb?
Ik kan arbisch, en dit kan perfect no doubt. Als je toch akkoord gaat met het feit dat de martelaars nog langer gingen vast zitten als ze die fotos niet hadden bekend gemaakt. En als je toch die 'feiten' in Abu Ghraib niet staat te ontkennen, wat wil je dan hiermee bereiken?
Drag0n is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 11:07   #37
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

schot in eigen voet omdat uw titel van uw topic duidelijk verwijst naar de tekst erin. Het is toch duidelijk hoe ge hier de vrt bbeschuldigt van deinformatie. Kom dus aub niet af dat ge gewoon uw topic title verkeerd had geplaatst...
Ik beschuldig inderdaad de vrt daarvan ja, vandaar ook de topic slimmeke! Snappie! Waarom zou ik de topic anders plaatsen? Degene die begon te zagen over de gekozen titel was parcifal, dus klaag dan maar tegen hem indien jij de titel weer wel gepast vind.

Schot in eigen voet omdat de titel die ik koos past bij de tekst? Dat moet je mij nu toch eens uitleggen. Moet ik een verkeerde titel plaatsen dan?
Oud 31 mei 2004, 11:12   #38
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
ik ben er niet zeker van, maar er wordt vanuit gegaan dat in normale omstandigheden het vertnieuws niet zomaar opzettelijk verkeerde zaken gaan vertalen. Het is gewoon lachwekkend. Als gij denkt dat dit geen normale situatie is, dan is het aan u om het te bewijzen. Zolang het tegendeel niet bewezen is, is de persoon of instantie in kwestie onschuldig. Met loze veronderstellingen kom je nergens vrees ik.

1 van uw argumenten daarbij is dat het zogezegd niet kan dat er zo weinig wordt gezegd, maar de vertaling zo lang is. Zoals eerder gezegd, en uit eigen ervaring met vreemde talen weet ik dat dit wel mogelijk, dit nog in combinatie met het verstaanbaar maken vd zinnen voor het brede publiek. Jij hebt duidelijk geen ervaring met vreemde talen, dus je gist er maar op los...
Lol, ik heb geen ervaring met vreemde talen zegt ie dan. Misschien is nederlands voor jou geen vreemde taal maar voor mij allesinds al wel.

Ik ben er 99% zeker van dat de vertaling die de vrt maakte niet overeenkwam met hetgeen de man zei. Dat jij daar niet mee akkoord gaat zonder de opname nog eens te zien is weer iets anders.

Ik heb al een verschillende gevraagd die het onzin vonden hoe deze man eruit zag en zelfs dat kunnen ze niet zeggen...
Oud 31 mei 2004, 11:16   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drag0n
Citaat:

Ik kan arbisch, en dit kan perfect no doubt. Als je toch akkoord gaat met het feit dat de martelaars nog langer gingen vast zitten als ze die fotos niet hadden bekend gemaakt. En als je toch die 'feiten' in Abu Ghraib niet staat te ontkennen, wat wil je dan hiermee bereiken?
Maakt het nog uit wat ik daarop antwoord, je weet precies toch beter dan mezelf wat mijn doel was. Ik zou niet weten waarom ik met deze topic zou kunnen beweren dat alle bewezen feiten die er gebeurt zijn ginds onwaar zijn.
Oud 31 mei 2004, 11:30   #40
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drag0n

Maakt het nog uit wat ik daarop antwoord, je weet precies toch beter dan mezelf wat mijn doel was. Ik zou niet weten waarom ik met deze topic zou kunnen beweren dat alle bewezen feiten die er gebeurt zijn ginds onwaar zijn.
Ongelooflijk toch die Ilwill, dus nu ontken je gewoonweg wat zich afgspeeld heeft in Abu Ghraib gevangenis ???? Is het allemaal fictie voor u geweest ??
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be