Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 januari 2011, 17:53   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Brussel opgeven is Vlaanderen verraden.
De dag dat dat gebeurt richt ik meteen een partij op die de overheveling van Antwerpen naar Nederland eist, want met zo'n achterlijk volkje als de Vlamingen wil ik dan niet meer te maken hebben.
Hoewel ik geen Antwerpenaar ben, geef ik hier een dikke ².

Een Vlaamse republiek zonder Brussel hoeft voor mij ook niet meer. Voor mij mag ze niet meer betekenen dan een overgangsfase in afwachting van een Nederlandse hereniging. Voor de rest zal ik ze te vuur en te zwaard bestrijden.
Zwartengeel is offline  
Oud 15 januari 2011, 17:55   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hoewel ik geen Antwerpenaar ben, geef ik hier een dikke ².

Een Vlaamse republiek zonder Brussel hoeft voor mij ook niet meer. Voor mij mag ze niet meer betekenen dan een overgangsfase in afwachting van een Nederlandse hereniging. Voor de rest zal ik ze te vuur en te zwaard bestrijden.
Waarom eigenlijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 januari 2011, 18:05   #23
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom eigenlijk?
- Omdat Vlaanderen mentaal niet klaar is om onafhankelijk te worden en een Vlaamse republiek onder zijn eigen complexen gebukt zal gaan.
- Omdat, zoals Pelgrim hier al meermaals geschreven heeft, de Vlaamse Beweging anno 2011 niet in de eerste plaats pro-Vlaams is, maar anti-Waals.
- Omdat het de snelste en beste garantie biedt om Vlaanderen diepgaand te verfransen, aangezien Vlaanderen dan iedere controle over de motor van de verfransing, zijnde Brussel, opgeeft. Het culturele weerwerk dat Vlaanderen geeft aan de verfransingsdruk is zo goed als 0. In zulke mate zelfs dat een samengaan met Nederland wel eens de enige manier zou kunnen zijn om het Nederlands in Vlaanderen afdoende prestige en uitstraling te geven opdat het er op lange termijn niet volledig verdwijnt.

En de schuld op de huidige Belgicistische partijen die aan het bewind zijn steken is verloren moeite. Zowel de partijpolitieke als de niet-partijpolitieke vleugel van de Vlaamse Beweging zetten immers momenteel zo goed als al hun kaarten in op het socio-economische. Geen enkele garantie dus dat het bij een wissel van de macht ineens anders gaat zijn.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 15 januari 2011 om 18:26.
Zwartengeel is offline  
Oud 15 januari 2011, 18:29   #24
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ikzelf ga dat niet doen. Ik heb er vier jaar gewoond en die stad is een verloren zaak.
Het grote probleem bij vele Vlamingen, vooral belgisisten dan: alles is een verloren zaak. Alhoewel het/iets alleen een verloren zaak is omdat men de moed en het lef niet heeft om er aan te beginnen.
Burry is offline  
Oud 15 januari 2011, 19:05   #25
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Het grote probleem bij vele Vlamingen, vooral belgisisten dan: alles is een verloren zaak. Alhoewel het/iets alleen een verloren zaak is omdat men de moed en het lef niet heeft om er aan te beginnen.
Niet alles is een verloren zaak, maar sommige zaken kunnen dat wel zijn.
Woon jij trouwens in Brussel ?
Zucht is offline  
Oud 15 januari 2011, 19:41   #26
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
De Brusselaars / Les Bruxellois
Die zijn niet proper op zichzelf
born2bewild is offline  
Oud 15 januari 2011, 20:40   #27
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Die zijn niet proper op zichzelf

moe je ne keer nen dets tegen uwe ket hebben?
Oud 15 januari 2011, 20:41   #28
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Niet alles is een verloren zaak, maar sommige zaken kunnen dat wel zijn.
Woon jij trouwens in Brussel ?

ik woon daar!
Oud 15 januari 2011, 20:51   #29
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
ik woon daar!
Ja, verklaart de keuze van je avatar.
Zucht is offline  
Oud 15 januari 2011, 21:43   #30
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
- Omdat Vlaanderen mentaal niet klaar is om onafhankelijk te worden en een Vlaamse republiek onder zijn eigen complexen gebukt zal gaan.
Elk volk heeft complexen.

Citaat:
- Omdat, zoals Pelgrim hier al meermaals geschreven heeft, de Vlaamse Beweging anno 2011 niet in de eerste plaats pro-Vlaams is, maar anti-Waals.
De meeste zijn anti-franstileg ivm politici. Anti-Waals is echt overdreven. Elk jaar gaan veel Vlamingen naar de Ardennen.

Citaat:
- Omdat het de snelste en beste garantie biedt om Vlaanderen diepgaand te verfransen, aangezien Vlaanderen dan iedere controle over de motor van de verfransing, zijnde Brussel, opgeeft. Het culturele weerwerk dat Vlaanderen geeft aan de verfransingsdruk is zo goed als 0. In zulke mate zelfs dat een samengaan met Nederland wel eens de enige manier zou kunnen zijn om het Nederlands in Vlaanderen afdoende prestige en uitstraling te geven opdat het er op lange termijn niet volledig verdwijnt.
Er is genoeg druk tegen de verfransingsdruk maar door de laffe politici die Vlaanderen vroeger had is het een stuk moeilijker geworden.

Citaat:
En de schuld op de huidige Belgicistische partijen die aan het bewind zijn steken is verloren moeite. Zowel de partijpolitieke als de niet-partijpolitieke vleugel van de Vlaamse Beweging zetten immers momenteel zo goed als al hun kaarten in op het socio-economische. Geen enkele garantie dus dat het bij een wissel van de macht ineens anders gaat zijn.
Als de NVA niet toegeeft aan de druk dan kan er op korte termijn de situatie wel verbeteren. Niet dat alles direct een paradijs wordt maar wel stukje voor stukje.
Ratatosk is offline  
Oud 15 januari 2011, 22:06   #31
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en daarom is Brussel 'iets anders'?
meer dikkenekkerij van Franstalige extremisten en hun Vlaamse vazallen!
dat gedrocht van een gewest, dat Brussel meer kwaad dan goed doet, moet verdwijnen!
Moet verdwijnen, maar zal niet verdwijnen.
respublica is offline  
Oud 15 januari 2011, 22:14   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dag dat dat gebeurt richt ik meteen een partij op die de overheveling van Antwerpen naar Nederland eist, want met zo'n achterlijk volkje als de Vlamingen wil ik dan niet meer te maken hebben.
Zele, dat ligt nu ook niet zoooooo ver van Antwerpen hé?
Oud 15 januari 2011, 22:16   #33
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom eigenlijk?
dan kunnen we evengoed vanaf morgen Frans beginnen spreken.
Oud 15 januari 2011, 22:17   #34
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Tijden veranderen. Budapest was begin 19e eeuw ook nog hoofdzakelijk Duitstalig, maar tegen het einde van de 19e eeuw was de stad het symbool van het Hongaarse nationalisme waar 80% van de bevolking Hongaars sprak.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 15 januari 2011 om 22:18.
LiberaalNL is offline  
Oud 16 januari 2011, 11:15   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ge moet zo paniekerig niet door over 'Brussel laten vallen' of 'Brussel verliezen'.

De bevoegdheden van de gemeenschappen in Brussel zijn wat ze zijn.
We moeten juist maar zorgen dat daar niet aan geknabbeld wordt (zoals met die kinderbijslag. Die mag niet aan de gewesten gegeven worden; foei dus spa en groenen !!
En ik ben positief over de houding van de Brusselse tsjeven die ze recent aangenomen hebben; het begint er tenminste al een heel klein beetje op te trekken)

Bedenk even: het gewest Brussel heeft geen enkele school. Ze bezit geen enkel schoolgebouw. In geen jaren zijn ze financieel of anders in staat om de aanwezige Vlaamse scholen (tot en met univ) over te nemen ....

Tegelijk moet ge niet dromen: een beweging die meer zou zijn dan wat geknabbel in de andere richting is al even onmogelijk.

Brussel zal altijd een binding blijven tussen de Vlaamse en Franstalige gemeenschappen.
(we moeten nog juist, voor alle zekerheid, de Vlaamse sossen en groenen een oplawaai verkopen, zoals al eer gezegd in deze post)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 januari 2011, 12:12   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Ik denk dat het consequenter zou zijn dat je naar Brussel verhuist om de Nederlandstalige aanwezigheid te versterken.

...

2. Een post-apocalyptische, grauwe vuilnisbelt.

3. Het zou een enorme stommiteit zijn volgens mij om het huidige Brussel op te nemen in een afgescheiden Vlaanderen. Je zou gewoon alle Belgische problemen erven.
Als je toch Brussel erbij wil zal je 't éérst moeten opkuisen en vernederlandsen. Bonne chance.
1. Hoewel dat versterken van de Nederlandstalige aanwezigheid niet mijn bedoeling was toen ik in Brussel kwam wonen, is het ondertussen wél een streefdoel geworden, en dat hebben de 'bruxellois francophones' uitsluitend aan zichzelf te danken

2. Hoef je niet meer naar de bioscoop voor "Mad Max"-klonen

3. Het huidige Brussel hoeft niet 'vernederlandst' te worden. Het zou m.i. véél intelligenter zijn op te komen voor een 'méértalig' statuut, waarbij zowel het Frans als het Nederlands 'terrein' zouden moeten 'prijsgeven'.

Wat ten allen prijze moet worden bestreden, is een 'Bruxelles francophone', omdat dit in de huidige - 'Belgische' - context alleen maar navelstaarderij, bekrompenheid en intolerantie kan betekenen.

Geen enkel zinnig mens kan zoiets aanvaarden, me dunkt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 16 januari 2011, 15:25   #37
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zagevent. Jij hebt dat excuus ni nodig: je leeft nu al in die gedachte.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 januari 2011, 19:49   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Zagevent. Jij hebt dat excuus ni nodig: je leeft nu al in die gedachte.
Pelgrim: jij behoort vanaf nu tot het exclusieve clubje van de "zageventen"
Ik ben al erelid !
Boduo is offline  
Oud 16 januari 2011, 19:58   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Pelgrim: jij behoort vanaf nu tot het exclusieve clubje van de "zageventen"
Ik ben al erelid !
De Exclusieve Zageventen rule!

PBL-RKT-EZ!
Pelgrim is offline  
Oud 17 januari 2011, 00:10   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dus de journalist vertelt dat Elio Di Rupo beweert dat Bart De Wever suggereerde dat ...

heel geloofwaardig allemaal. Misschien zou je ook kunnen luisteren naar wat Bart De Wever daar zelf over vertelt. Maar dat is ongetwijfeld te veel moeite!
Okay, maar wat wil N-VA met Brussel ?

Ik stel 2 dingen vast:

- Ze willen geen blanco cheque.
- Ze gunnen Brussel slechts voor 30% van de personenbelasting van de pendelaars.

De journalistiek is al jaren aan het proberen om een duidelijk standpunt over Brussel uit de N-VA te krijgen.

Ik vermoed ook wel dat De Standaard er veel voor over heeft om de primeur van een duidelijk en officiëel standpunt van de N-VA lost te krijgen als het de toekomst betreft die zij voor Brussel zien. Ik denk niet dat ze er bij De Standaard licht over zijn gegaan om dergelijke roddels te publiceren.
ViveLaBelgique is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be