![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welke vlag verkiest u? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,69% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
10 | 19,23% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,69% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 13,46% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
10 | 19,23% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,69% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() Nummer 1, maar als het zover ooit moest komen dan hoop ik dat én de Vlaamse Leeuw en de Nederlandse vlag nog naast mekaar kunnen blijven bestaan. Een confederatie oké, maar één land één vlag liever niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() De vierde, gevolgd door de eerste.
De derde vind ik de lelijkste van allemaal. Past eerder bij een Bantoe-republiekje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wel leuk dat er een tegensuggestie is.
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit vlag is gebaseerd op het oude zegel van de Staten-Generaal: ![]() Maar dan op een rode achtergrond. Die leeuw lijkt op de leeuw in het Nederlandse Rijkswapen, maar die heeft dan een andere achtergrond. Bij mijn weten heeft die ook geen zwaard in de andere klauw, maar dat herinner ik mij niet meer. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ik heb voor de oude prinsenvlag zonder meer gestemd (dat zou trouwens ook mijn optie zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen, mocht het er ooit van komen), maar mijn alleereerste keuze zou toch de alleroudste vlag van de Nederlanden zijn, een witte vlag met een rood Bourgondisch kruis. Dat is toch de vlag waaronder de opstandige Staten-Generaal aanvankelijk optrokken, ongeveer tot de Unie van Atrecht de benen nam. De leeuw met de (17!) pijlen en het zwaard lijkt me trouwens ideaal als wapen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Tantist gelooft precies nog in sprookjes!
Vlaanderen bij Nederland, het meest belachelijke dat ik ooit al gehoord heb! Dat is er enen voor doe de stemtest bij de volgende verkiezingen, ik kijk er nu al naar uit, want dit wordt echt lachen geblazen! Echt een goeie ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Zijn al mijn ontwerpinspanningen dan geheel voor niks geweest?
<===== Ik ben al zo creatief gehandicapt, dit was voor mij een hele worsteling. Eigenlijk vind ik mijn vlagje wel het mooist, een Vlaamse en een Hollandse leeuw op een gele achtergrond, die samen een oranje kroon torsen ![]() Uit de ons boven voorgeschotelde selectie vind ik nummer 2 wel mooi, maar die leeuw moet kleiner en verfijnder, en inderdaad een hand vol pijlen hebben.
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Van het geheel of slechts van het duiveltje? Als het daarom gaat zullen de meningen na de genante vertoning van afgelopen weekend wel wat zijn verschoven denk ik.
![]() Oh de leeuwen dus hehe. Wel, de meeste Nederlanders kunnen wel met een leeuw leven denk ik. Al zullen sommige Limburgers heimelijk liever een haan willen.
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Raar, de BUB haalde toch niet 0,00002%... Maar mss moet je eens nadenken dat er geen Groot-Nederlands partij is, omdat die nog niet eens 10 stemmen zal halen! België - Nederland; goeie vrienden of een LAT-relatie, maar samenwonen, dat niet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Je zou nog verschieten! De reden dat Groot-Nederlanders geen partij vormen, is dat er eerst een Vlaamse secessie moet komen voor er Groot-Nederland kan komen. Ik zou de Groot-Nederlanders in de Vlaamse beweging niet te eten willen geven. Blijkbaar ken je die VB nog niet zo goed, is het niet? ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() heeft er eigenlijk iemand een kaartje van hoe de verenigde nederlanden er nu zouden uit zien
en ook eventueel 1tje van frans-vlaanderen + vlaanderen + nederland |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() hier staat er wel eentje
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=14016
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() Alleen... Ik zie niet in waarom je Frans-Vlaanderen er bij zou willen. Irredentisme lijkt me niet nuttig in deze materie, al kun je wel de culturele band aanhalen. Maar dan ook niet meer dan dat.
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Uw voorkeur zegt ook genoeg!)
![]() |