![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als't aan de kerk lag doceerde men nog altijd in't Frans aan de univ. van Gent. (En bij uitbreiding elk ander hoger onderwijs in Vlaanderen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Goh, het is slechts één van de redenen. Maar die verandering speelde vroeger meer mee. Vele gelovigen kregen er een degout van, wat de katholiciteit heeft doen dalen. Alles terug herstellen gaat niet meteen nieuwe gelovigen opleveren, maar het zou evangelisatiepraktijken wel verbeteren. Dan was er iets om naar te bekeren.
Ik heb er mijn buik ook van vol, en ondanks alle hoop en kritiek heeft bv. Mgr. Léonard niets veranderd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() De Anglicaanse Kerk is één grote rommelhoop, bestaande uit grote hippie-groepen, een grote groep baroktraditionalisten die met Rome dwepen en een kleinere groep Sarum-traditionalisten die naar Rome en Antiochië/Moskou kijken. Van die laatste twee zijn velen al lang in een onafhankelijke Traditionele Anglicaanse Kerk verenigd. Veel toekomst heeft de Anglicaanse Kerk niet, want velen gaan ofwel bij die onafhankelijke Kerk, ofwel naar Rome (Anglicaans Ordinariaat) of naar Antiochië/Moskou (Westers-Rite Vicariaat, Russisch-Orthodoxe Kerk buiten Rusland). Wat over zal blijven is een bende hippies die er een run-of-the-mill protestantse gemeenschap van zullen maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mgr. Léonard komt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() En inderdaad, zelfs vijftig jaar geleden stonden ze daar al met het opgeheven vingertje om ons aan te manen niet op die duivelse flaminganten te stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Charismatische tak is een nogal op collectieve psychologie gesteunde tak. Wijlen Koning Boudewijn (Santo uomo!) en zijn Fabiola waren er nogal voorstander van. Dergelijke charismatische bewegingen vind je ook terug in de protestantse kerken. Het is iets dat blijkbaar ook werd beïnvloed door de sfeer die je terugvindt in de Amerikaanse Baptist Church. Ik hoorde ooit een Archbishop of Canterbury (ik meen dat het Carey was) verklaren "I don't think much of that 'happy-clappy'-church".
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens, ik heb wat opzoekingswerk gedaan over het ("actief") noachidisme. Ik denk dat ik er een degelijk beeld van aan het krijgen ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Eigenlijk is dit de boodschap van het Evangelie misbruiken om louter politieke doeleinden te ondersteunen. De katholieke kerk moet zich niet mengen met het België/Vlaanderen debat en Léonard zou daar dus niet naartoe mogen gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Wat dan? Agnost, atheïst, of iets anders? (als je dat wilt zeggen)
Laatst gewijzigd door respublica : 19 mei 2011 om 19:51. |
![]() |
![]() |