Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2011, 12:26   #21
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Dat men in cafés niet meer gaat mogen roken?
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 12:27   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uw eigen onwetendheid straalt hier vanaf.
Denk dat vooral, maar natuurlijke selectie maakt onze maatschappij NIET kapot, integendeel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 12:28   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Dat men in cafés niet meer gaat mogen roken?
dat kan ik nog toejuichen
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 12:29   #24
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Er is een antirokerslobby in Europa. Maar ik geloof NOOIT dat dit is omwille van bezorgdheid over de mensen hun gezondheid. In zo'n sprookjes geloof ik dus niet.
Het interesseert mij niet wat u gelooft, het gaat er om wat er uiteindelijk gebeurt, en dat is een totaalverbod in de horeca.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 12:31   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Denk dat vooral, maar natuurlijke selectie maakt onze maatschappij NIET kapot, integendeel.
Ok dus zorgen we er voor dat de natuurlijke selectie juist werkt en niet niet-rokers meedwingt om mee te roken.

Of anders moeten ze meeroken als een geweldpleging zien en wettige zelfverdedeging mogelijk maken !
Oud 24 mei 2011, 12:33   #26
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dat kan ik nog toejuichen
Daarover ging het toch? Of ben ik zo abuus... kan ook zölle.

En zoals Tavek zegt. Iemand anders killt mijn kansen op natuurlijke selectie meteen mee; zo had de Sjarel het oorspronkelijk niet bedoeld met zijn theorie hoor.
Oud 24 mei 2011, 12:45   #27
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Moet er dan eigenlijk nog over gediscussiëerd worden? Niet, denk ik dan. Draadje mag dicht, wegens totaal overbodig.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 13:39   #28
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En roken maakt de samenleving niet kapot?
Nen, het verbieden ervan op de plaatsen waar men dat het liefste doet, voor het "heil" van enkele zeveraaars, is uit den boze. DAT maakt onze maatschappij en de sociale omgang volledig kapot.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 13:40   #29
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Nen, het verbieden ervan op de plaatsen waar men dat het liefste doet, voor het "heil" van enkele zeveraaars, is uit den boze. DAT maakt onze maatschappij en de sociale omgang volledig kapot.
lol verslaafde
Oud 24 mei 2011, 13:48   #30
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

lol ik heb jaren gerookt maar toen woonde ik in Noorwegen, later Nederland, waar er op die momenten al een rookverbod was en iedereen dus gezellig buiten met vreemden onder elkaar een babbeltje deed vooraleer binnen toch maar altijd met dezelfden rond te hangen. Nochtans was de maatschappij in die landen dus zeker niet kapot, en het komt de sociale omgang in een land van verlegen/stijve mensen als noorwegen zeker ten góede!
Telkens ik in den Belgique was ook al rookte ik zelf, vond ik het (uit ongewoonte) vreselijk vies dat mensen constant in het café zaten te roken.. stak ik 'm zelf nog altijd liever buiten op.
(ik bedoel dus maar het heeft te maken met wat je gewend bent, niet met de inherente kwaliteit van het binnen- dan wel buitenroken)

(Ja ik weet het rokers alhier, er is niks zo irritant als exrokers gelijk ik, ik geef het toe heiliger als de paus)

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 24 mei 2011 om 13:49.
Oud 24 mei 2011, 13:53   #31
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol verslaafde
Eh, 6 maand gestopt
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 14:03   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok dus zorgen we er voor dat de natuurlijke selectie juist werkt en niet niet-rokers meedwingt om mee te roken.

Of anders moeten ze meeroken als een geweldpleging zien en wettige zelfverdedeging mogelijk maken !
Niet rokers worden niet gedwongen mee te roken. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand gedwongen werd om naast een roker te gaan staan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 24 mei 2011, 14:12   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Eh, 6 maand gestopt
En? Hoe gaat het? Ik in Augustus drie jaar gestopt.
Oud 24 mei 2011, 14:36   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En? Hoe gaat het? Ik in Augustus drie jaar gestopt.
Ik nu ook 6 maand. Overdag en in de week een makkie tegenwoordig. Op café en na een paar pinten heb ik het zeer lastig (al een keer of 3 gezondigd...) Dus voor mij gaat het rookverbod het alvast gemakkelijker maken.
Oud 24 mei 2011, 14:46   #35
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, omdat men een probleem al 60 jaar niet aanpakt, mag men het nooit meer aanpakken?

neen, maar hun hypocriete verontwaardiging mag wel eens ophouden. Verantwoordelijkheidszin is ook verantwoordelijkheid opnemen voor het verleden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2011, 18:27   #36
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Okee! Ik neem volledige verantwoordelijkheid voor de afgelopen 60 jaar (ook al ben ik er nog maar 24).
Zo goed?
Oud 25 mei 2011, 02:42   #37
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nu eenmaal een sterke anti rokerslobby in vlaanderen.

En meestal is 1 bezoek naar de afdeling oncologie voldoende om uzelf te overtuigen dat kanker (roken is een van de hoofdoorzaken voor kanker) levens kan kapotmaken. Wetende dat roken verslavend is en stoppen door deze verslaving bemoeilijkt wordt, dringt zich een verbod op.

Er zijn in verschillende beschaafde landen nu al debatten over een compleet verbod op de verkoop van tabak hoor.
Jaja; mensen kunnen niet met hun eigen verantwoordelijkheid om. We weten het al.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 05:51   #38
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
En ik maar denken dat de overheden bakken geld binnenhalen door taksen op sigaretten en tabak. Wat scheelt er? Tegen wiens schenen heeft de tabakslobby gestampt?

Alé, er is toch niemand die gelooft dat heel dat gedoe rond rookverbod te maken heeft met de bezorgdheid van een overheid over onze gezondheid en ons welzijn?
Dat overheden totaal niet bezorgd zijn over de gezondheid en welzijn van de mensen is geweten.

Waar ze wel bezorgd om zijn is hun geld, ze beginnen te beseffen dat rokers de staat veeeeeel meer kosten dan dat ze opbrengen dmv. taksen.

Enkele cijfers hier uit Aus:

Citaat:
Smoking causes 20% of all cancers, 21% of all heart disease and costs $12.7 billion a year in health care, lost productivity and other costs (1998).
Citaat:
Governments currently collect over $4.5 billion in revenue from smokers each year, yet they spend less than $8 million on anti-smoking education.
http://www.ashaust.org.au/lv4/Lv4pub...king_costs.htm

Citaat:
The most significant cost to government results from a reduction in public sector workforce labour, calculated as per the reduction in workforce labour for business. This was estimated to total $1231.6 million in 2004–05.
The other major cost to government is net health care costs, which are estimated at $249.3 million in 2004–05.1 This comprises those hospital, medical, nursing home and pharmaceutical costs incurred attributable to smoking that were not borne by individual smokers and their families or by private health providers and insurance companies. It also takes into account costs avoided due to smokers dying prematurely.
Also included in the costs to government are costs of $21 million due to fires caused by cigarettes and other smoking-related items.
http://www.tobaccoinaustralia.org.au...ralian-society

Het is maar sinds zulke cijfers bekend zijn geworden dat de overheden zogezegd bezorgd zijn beginnen worden om onze gezondheid.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 06:01   #39
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
En roken maakt de samenleving niet kapot?
Klaarblijkelijk niet, anders zaten we nu niet met een overbevolking aan vergrijzing.

Misschien nieuw wetsvoorstel : Om de vergrijzing tegen te gaan en onze pensioenen betaalbaar te houden, mogen vanaf 2012 alle 65+ gratis sigaretten gaan afhalen
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2011, 11:56   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als dat controleurke geen agent is en geen assistentie bij heeft, dan wens ik hem veel succes bij het opvragen van de passen van klanten die hij wil verbaliseren. Sommigen zullen misschien zo mak zijn om dat te doen, maar er zullen er ook genoeg zijn die hem hardhandig de deur zullen wijzen.
Ziet gij een verschil met arbeidsinspectie, sociale inspectie, btw-controleurs ..??

Is er dan zo'n groot probleem om zich neer te leggen bij een democratisch genomen beslissing, zelfs al ben je er niet mee akkoord ?
Zie je een verschil met iemand die tegen de huidige snelheidsbeperkingen is, die voor drugs is, die vindt dat roken op de trein wel toegelaten moet zijn ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be