![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- professor bent - een expert sociale zekerheid bent in VL en Europa - 5 talen kan spreken - een boek schrijft over de sociale zekerheid dat positief beoordeeld wordt door vriend en vijand - sedert jaren actief bent bij Volksunie en N-VA dan bent u geen eendagsvlieg. Wanneer u: - enkel actief bent op internetfora - een ouderwetse belgicist bent - mensen die 10 keer intelligenter zijn dan u aanvalt - dat laatste is het kenteken van ware dwaasheid heeft u zelfs niet het niveau van een politieke eendagsvlieg bereikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom niet, de KUL is toch ook gesplitst?
![]() |
#23 |
|
![]() waarbij ze zich afvragen waarom want ze werken goed samen met de UCL en bieden zelfs een gemeenschappelijke opleiding voor ingenieurs aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nou even stopgezet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Enfin, misschien denk jij dat dat om een andere reden was.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er iemand die twijfelt: mocht Leuven niet gesplitst zijn geweest, dan was het nu een francofone stad, die opeiste dat de dorpen er rond ook overgeheveld zouden worden naar Francofonië ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Momenteel zitten ze al in Bertem; waar geen faciliteiten zijn. http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...rtenberg.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt en aan de lijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Knokke is te ver van Brussel; dat is geen olievlek. Zoals ook de Marokkanen in Antwerpen en Brussel te ver van hun land wonen om te dromen van aansluiting bij hun land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Met zo'n mentaliteit wordt het ook in het onafhankelijke Vlaanderen op dit forum aan de lopende band kaakslagdraadjes openen over de verder uitdijende verfransing, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Vic van Aelst : Op en Af.
2 april 2011 : Vic van Aelst schepen te Antwerpen voor NVA Strafpleiter Vic Van Aelst krijgt volgend jaar bij de Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen een plaatsje op de lijst van N-VA. Dat gebeurt op vraag van voorzitter Bart De Wever. De 62-jarige advocaat bevestigt het nieuws in een krant van De Persgroep. "Dit is geen plat opportunisme. Ik volg gewoon mijn hart en stoor me mateloos aan dit land", klinkt het. Hij krijgt "koude rillingen als hij het woord België nog maar uitspreekt". Van Aelst, die onder meer pleitte in het proces van de parachutemoord, heeft al een politiek verleden. In 1970 werd hij gemeenteraadslid voor de Volksunie in Jette. Daar ondervond hij naar eigen zeggen "de minachting van de Franstaligen voor Vlamingen". De advocaat heeft geen gereserveerde plaats gevraagd. "Maar als Bart me vraagt om schepen te zijn of naar het parlement te trekken, dan zal ik dat met veel plezier doen", besluit Van Aelst. http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...kiezingen.aspx 4 juni 2011 : Van Aelst op de lijst ? Zonder mij. De N-VA is niet geneigd om nog met Vic Van Aelst naar de Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen te trekken. 'Van Aelst op de Antwerpse lijst? Dat is niet de bedoeling, neen. Dan zal het alleszins zonder mij zijn.' Omdat hij met elke uitspraak die hij doet telkens dagenlang het nieuws beheerst zou een mens het haast vergeten, maar meer dan een gewoon partijlid is Vic Van Aelst niet bij de N-VA. Het ziet er ook niet naar uit dat daar snel verandering in zal komen. Een plaats op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2012 zit er niet in. Dat Van Aelst zich lid gemaakt had van de partij raakte begin april al bekend, veel vroeger dat gepland. Zijn 'lancering' als nieuwe N-VA- aanwinst was eigenlijk maar gepland voor oktober, één jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen. Die timing doet vermoeden dat er oorspronkelijk wel grotere plannen waren met Van Aelst. Op dit moment zijn die in ieder geval van de baan. Waar het ene N-VA-kopstuk het nog voorzichtig verwoordt met een 'daar moet nog over gepraat worden', zegt een andere partijtopper het een pak forser: 'Een plaats op de Antwerpse lijst? Dat is niet de bedoeling, neen. Dan zal het alleszins zonder mij zijn.' Van Aelst heeft het zijn partij niet makkelijk gemaakt met zijn straffe verklaringen van de afgelopen weken. Hij dwong zijn partij in een moeilijke positie. De nieuwe aanwinst meteen zelf afschieten was geen optie, maar zijn taalregister was toch net iets meer rechtuit dan ze zelfs bij de N-VA gewoon zijn. 'Tja, al bij al heeft Vic nog niet zo veel interviews gegeven. Maar zodra hij het doet, blijft er wel iets van hangen', zegt N-VA-ondervoorzitter Ben Weyts. Van Aelst vertolkt een gevoel dat sterk leeft bij heel wat Vlaamse inwoners van de rand rond Brussel, maar het is natuurlijk de vraag of je daar bij de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen ver mee zal springen. 'Vic Van Aelst is lid van de partij geworden in Antwerpen, meer niet. Hij heeft zelf ook al aangegeven dat hij zichzelf zuiver in een ondersteunende rol ziet', zegt Liesbeth Homans, fractieleider in de Senaat en zelf een Antwerps N-VA-kopstuk. http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=4T3B0F4A Wie er nog mocht aan twijfelen : de NVA is even ziek als de VU het destijds was. Om geaccepteerd te worden door het belgische establishment, worden de basisprincipes verloochend. Meer dan ooit : "Nous avons déj�* été VU(s)." http://blog.seniorennet.be/angeltjes....php?ID=925848
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen wel zien waar de Vicking op electoraal vlak ingezet zal worden.
Misschien is de Antwerpse gemeenteraadslijst niet zo'n goed idee, omdat hij geen 'echte' Antwerpenaar is. Wellicht is de senaat de beste lijst: dan kan heel Vlaanderen laten weten wat ze van hem denken. En in dat geval, zal ik op hem stemmen. En wat het Weverke betreft: zou het te combineren zijn: het voorzitterschap van de partij en de sjerp van A.? Wat mij betreft, ik zie hem liefst als vice-premier, als, als, als, er een federale regering zou komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |