Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2011, 23:44   #21
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Op mijn werk. Een collega kreeg een bericht door dat er een ongeluk was gebeurd in New York met een vliegtuig en zette dat op het scherm. We zagen ''live'' het tweede vliegtuig zich in de toren boren.

Ik was op dat moment actief op het community-forum van CNN (Dat bestond toen nog.). In de berichtgeving werd er veel gespeculeerd. Men dacht eerst aan Palestijnen, Irakezen, later werd Osama steeds meer genoemd. Op het forum waren er al vanaf de eerste minuut mensen actief die zeiden dat ''De Joden die dag niet op hun werk op het WTC waren verschenen.''

Verder daarna thuis alle ontwikkelingen gevolgd. Net als SDX vond ik het meest verschrikkelijk de beelden van mensen die uit de ramen sprongen of vielen.

Wat ik me er verder van herinner: Feestende Palestijnen en Arafat die verbood dat die beelden werden uitgezonden. Schokkender: Feestende Marokkanen in Ede. Dat was écht een schok omdat ik me gewoon niet kon voorstellen dat: a. je kon juichen bij zoveel doden b. ''Onze"' Nederlandse Marokkanen zoiets zouden doen omdat we zo'n geintegreerde samenleving hadden en zij toch vanzelfsprekend zoiets óók verschrikkelijk zouden vinden.
Ik moest wel heel erg lachen bij het relativerende commentaar van Maarten van Rossum en de beide journalisten die eigenlijk vonden dat dat niet kon.
Verder: Beatrix die een week later (op prinsjesdag) met de gouden koets respectvol stilhield bij de Amerikaanse ambassade. Bush die riep dat ''Wij onze levenswijze en normen en waarden hierdoor niet laten aantasten'', wat een gotspe bleek en Wim Kok die hoopte dat ''De Amerikanen hun kalmte konden bewaren''.

Het Pentagon deed me minder dan de twee torens en Flight 93 was te ongewis. De berichten daarover (en over het gedrag van de passagiers) kwamen pas veel later.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 23:55   #22
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik was op dat moment actief op het community-forum van CNN (Dat bestond toen nog.).
Het werd er trouwens zo druk dat je er niet meer met goed fatsoen aan discussies kon deelnemen. Als je een reactie gaf op een medeforummer, hoe kort ook, en je plaatste het was de discussie ondertussen twee of drie pagina's verder...

Wel een prachtig forum, trouwens. Je kon er vanuit de hele wereld op inloggen. Was erg vermakelijk met de presidentsverkiezingen een jaar eerder en de ''recounts''. En ik heb er ooit live met Colin Powell gechat (als het hem tenminste echt was maar ik ben 90% zeker van wél).
Oud 11 september 2011, 00:00   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op mijn werk. Een collega kreeg een bericht door dat er een ongeluk was gebeurd in New York met een vliegtuig en zette dat op het scherm. We zagen ''live'' het tweede vliegtuig zich in de toren boren.

Ik was op dat moment actief op het community-forum van CNN (Dat bestond toen nog.). In de berichtgeving werd er veel gespeculeerd. Men dacht eerst aan Palestijnen, Irakezen, later werd Osama steeds meer genoemd. Op het forum waren er al vanaf de eerste minuut mensen actief die zeiden dat ''De Joden die dag niet op hun werk op het WTC waren verschenen.''

Verder daarna thuis alle ontwikkelingen gevolgd. Net als SDX vond ik het meest verschrikkelijk de beelden van mensen die uit de ramen sprongen of vielen.

Wat ik me er verder van herinner: Feestende Palestijnen en Arafat die verbood dat die beelden werden uitgezonden. Schokkender: Feestende Marokkanen in Ede. Dat was écht een schok omdat ik me gewoon niet kon voorstellen dat: a. je kon juichen bij zoveel doden b. ''Onze"' Nederlandse Marokkanen zoiets zouden doen omdat we zo'n geintegreerde samenleving hadden en zij toch vanzelfsprekend zoiets óók verschrikkelijk zouden vinden.
Ik moest wel heel erg lachen bij het relativerende commentaar van Maarten van Rossum en de beide journalisten die eigenlijk vonden dat dat niet kon.
Verder: Beatrix die een week later (op prinsjesdag) met de gouden koets respectvol stilhield bij de Amerikaanse ambassade. Bush die riep dat ''Wij onze levenswijze en normen en waarden hierdoor niet laten aantasten'', wat een gotspe bleek en Wim Kok die hoopte dat ''De Amerikanen hun kalmte konden bewaren''.

Het Pentagon deed me minder dan de twee torens en Flight 93 was te ongewis. De berichten daarover (en over het gedrag van de passagiers) kwamen pas veel later.
D�*t was voor mij ook de ergste naschok, die feestende mohamedanen, en niet enkel palestijnen, zelfs in Genk, de stad waar ik gewoond heb, opgegroeid ben, heel veel allochtonen kende, vrienden en vriendinnen had, stonden ze te juichen, dat begreep ik niet, dat was voor mij ook 'n verschrikkelijke 'schok', daarna ben ik me gaan verdiepen in 'islam'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 00:03   #24
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het werd er trouwens zo druk dat je er niet meer met goed fatsoen aan discussies kon deelnemen. Als je een reactie gaf op een medeforummer, hoe kort ook, en je plaatste het was de discussie ondertussen twee of drie pagina's verder...

Wel een prachtig forum, trouwens. Je kon er vanuit de hele wereld op inloggen. Was erg vermakelijk met de presidentsverkiezingen een jaar eerder en de ''recounts''. En ik heb er ooit live met Colin Powell gechat (als het hem tenminste echt was maar ik ben 90% zeker van wél).
Ik heb die vorige week nog toevallig op tv gezien. Nu houdt hij zich graag onledig met het startsignaal geven van autoraces.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 00:05   #25
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Wat ik nooit meer zal vergeten, en dat klinkt raar misschien omdat die andere drie vliegtuigen zoveel meer schade en leed veroorzaakten, is wat er aan boord van Vlucht 93 gebeurde, het vierde vliegtuig dat ergens in een weiland terechtkwam. De passagiers die wisten dat ze ten dode opgeschreven waren en toch heldhaftig terugvochten in een poging het tij te doen keren.
Ja ook, maar dat hoorden we achteraf pas.
Oud 11 september 2011, 00:08   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik weet nog dat het ook hier een stralend zonnige dag was en ik die dag vrij had. Het eerste vliegtuig had zich net in één van die torens geboord toen ik binnenkwam in mijn favoriete koffiewinkel in Maastricht. De euh... koffieverkoper wees opgewonden naar het televisiescherm. Ik keek ernaar en zag wat rook uit een toren komen. Ik haalde mijn schouders op en begon aan een spelletje pool. Sommige vliegtuigen ontploffen in de lucht, andere vliegtuigen knallen tegen een berg en deze tegen een wolkenkrabber. Nou en? Kan gebeuren!
Iets later is er weer beroering in de zaak. Ik kijk even op. Een tweede vliegtuig in de tweede toren!
'Hmmm.', dacht ik en riep triomfantelijk:'Dat was Osama!'
Ik krijt mijn keu en pot mijn ballen genadeloos in de pockets. Een half uurke later is het Pentagon aan de beurt. 'De Amerikanen krijgen lik op stuk!', zei ik grappend. Ik ben altijd wel te vinden voor een kwinkslag. De koffieverkoper kon er niet mee lachen want hij had een vriend die een navy seal was. Mijn dag kon niet meer stuk want ik had al zeven tegenstanders op de biljarttafel ingemaakt.
Oh wat grappig, ik kom niet meer bij, ik ben ervan overtuigd dat de nabestaanden allemaal in 'n deuk liggen als ze jouw grappige verhaaltje zouden lezen!
Oud 11 september 2011, 00:12   #27
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
D�*t was voor mij ook de ergste naschok, die feestende mohamedanen, en niet enkel palestijnen, zelfs in Genk, de stad waar ik gewoond heb, opgegroeid ben, heel veel allochtonen kende, vrienden en vriendinnen had, stonden ze te juichen, dat begreep ik niet, dat was voor mij ook 'n verschrikkelijke 'schok', daarna ben ik me gaan verdiepen in 'islam'.
Voor deze draad in K&K gaat het te ver om het over de gevolgen van 9/11 te hebben maar ik weet zeker dat de opkomst van Fortuyn (en nu van Wilders) een causaal verband heeft met ''de feestende Marokkanen in Ede'' en alles waar dat symbool voor stond.
Oud 11 september 2011, 00:13   #28
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Straf aan 't schrijven terwijl de hele klas op excursie was (afvaart van de Schelde)
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 00:15   #29
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik heb die vorige week nog toevallig op tv gezien. Nu houdt hij zich graag onledig met het startsignaal geven van autoraces.
Het was best wel een kick hoor. Net als op dit forum nodigde CNN af en toe bekende politici uit. Niet voor een week, zoals hier, maar voor een paar uur. De genodigde bepaalde zelf waarop hij reageerde en tot mijn grote verbazing reageerde hij op mijn vragen en heb ik zo'n minuut of zeven, acht live met hem gechat. Ik vond dat wel getuigen van grote klasse want ik had behoorlijk kritische vragen gesteld.
Oud 11 september 2011, 00:16   #30
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Oh wat grappig, ik kom niet meer bij, ik ben ervan overtuigd dat de nabestaanden allemaal in 'n deuk liggen als ze jouw grappige verhaaltje zouden lezen!
Bekijk dit filmpje van de Eerste Golfoorlog eens. Zulke dingen vinden de Amerikanen grappig.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 00:16   #31
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor deze draad in K&K gaat het te ver om het over de gevolgen van 9/11 te hebben maar ik weet zeker dat de opkomst van Fortuyn (en nu van Wilders) een causaal verband heeft met ''de feestende Marokkanen in Ede'' en alles waar dat symbool voor stond.
Daar is wel wat voor te zeggen; het is per slot van rekening pas na 9/11 dat bijvoorbeeld ook het VB zich uitdrukkelijk tegen de Islam is beginnen manifesteren.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 00:18   #32
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat is de diepere reden van de Marokkanen om te feesten?
Oud 11 september 2011, 00:20   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat mijn aversie jegens islam daar uit voortkomt.

Maar je hebt gelijk, dit is niet de plaats om daar verder en dieper op in te gaan.
Oud 11 september 2011, 00:21   #34
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekijk dit filmpje van de Eerste Golfoorlog eens. Zulke dingen vinden de Amerikanen grappig.
Ik bèn geen Amerikaan, ik vind dit dus niet grappig.
Oud 11 september 2011, 00:23   #35
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De andere wang aanbieden is duidelijk geen Islamitische moraal.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 00:25   #36
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De andere wang aanbieden is duidelijk geen Islamitische moraal.
Alleen Jezus heeft zijn andere wang aangeboden. Alle andere Christenen hanteerden het oog om oog, tand om tand-princiepe.
Oud 11 september 2011, 00:27   #37
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alleen Jezus heeft zijn andere wang aangeboden. Alle andere Christenen hanteerden het oog om oog, tand om tand-princiepe.
Ik ben Christen noch Moslim, maar het valt me op dat zelfkritiek de Islam vreemd lijkt te zijn wat zich uit in veel meer openlijke schaamteloosheid. Christenen neigen meer hypocriet te zijn, omdat de menselijke aard hen overmeestert.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 september 2011 om 00:29.
Oud 11 september 2011, 00:31   #38
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Daar is wel wat voor te zeggen; het is per slot van rekening pas na 9/11 dat bijvoorbeeld ook het VB zich uitdrukkelijk tegen de Islam is beginnen manifesteren.
Was het voordien enkel tegen 'bruin mannen' dan ? Ze waren in ieder tegen immigratie en voor een terugstuurbeleid. Geen idee of ze hamerden op de Islam.
Oud 11 september 2011, 00:32   #39
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
En wat is de diepere reden van de Marokkanen om te feesten?
Ik zou het niet weten. Het ging om tweede en derde-generatie Marokkanen, opgegroeid in Nederland, nog wel in een provincieplaats. Er was voor hen gewoon geen diepere reden om te feesten.

Welke filmpjes u ook plaatst, in Nederland werd en wordt niet gefeest bij doden, ook niet bij die van politieke tegenstanders. Maar zeker niet bij onschuldige burgers.
Wij hadden de illusie dat we in een geslaagde tolerante multiculturele samenleving woonden en dat iedereen onze normen en waarden deelde.

Dat bleek niet zo te zijn. Satellietschotels die eenzijdige zenders ontvingen over de ''misdaden'' van de Christenen en de Amerikanen in Irak en Koeweit (pas later werd Israel-Palestina er weer bijgehaald), opruiende imams die - gefinancierd door onder andere Saoudi-Arabie, hun haat vrijuit konden zaaien, bleken hun werk te hebben gedaan onder deze groep.
Oud 11 september 2011, 00:36   #40
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik ben Christen noch Moslim,
Dan zijn we al met minstens twee.

Citaat:
maar het valt me op dat zelfkritiek de Islam vreemd lijkt te zijn wat zich uit in veel meer openlijke schaamteloosheid. Christenen neigen meer hypocriet te zijn, omdat de menselijke aard hen overmeestert.
Goed, Moslims zijn openlijk schaamteloos en Christenen hypocriet. Is het één beter dan de andere? We zijn allemaal mensen en zonder uitzondering onderhevig aan de menselijke aard.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be