![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op mijn werk. Een collega kreeg een bericht door dat er een ongeluk was gebeurd in New York met een vliegtuig en zette dat op het scherm. We zagen ''live'' het tweede vliegtuig zich in de toren boren.
Ik was op dat moment actief op het community-forum van CNN (Dat bestond toen nog.). In de berichtgeving werd er veel gespeculeerd. Men dacht eerst aan Palestijnen, Irakezen, later werd Osama steeds meer genoemd. Op het forum waren er al vanaf de eerste minuut mensen actief die zeiden dat ''De Joden die dag niet op hun werk op het WTC waren verschenen.'' Verder daarna thuis alle ontwikkelingen gevolgd. Net als SDX vond ik het meest verschrikkelijk de beelden van mensen die uit de ramen sprongen of vielen. Wat ik me er verder van herinner: Feestende Palestijnen en Arafat die verbood dat die beelden werden uitgezonden. Schokkender: Feestende Marokkanen in Ede. Dat was écht een schok omdat ik me gewoon niet kon voorstellen dat: a. je kon juichen bij zoveel doden b. ''Onze"' Nederlandse Marokkanen zoiets zouden doen omdat we zo'n geintegreerde samenleving hadden en zij toch vanzelfsprekend zoiets óók verschrikkelijk zouden vinden. Ik moest wel heel erg lachen bij het relativerende commentaar van Maarten van Rossum en de beide journalisten die eigenlijk vonden dat dat niet kon. Verder: Beatrix die een week later (op prinsjesdag) met de gouden koets respectvol stilhield bij de Amerikaanse ambassade. Bush die riep dat ''Wij onze levenswijze en normen en waarden hierdoor niet laten aantasten'', wat een gotspe bleek en Wim Kok die hoopte dat ''De Amerikanen hun kalmte konden bewaren''. Het Pentagon deed me minder dan de twee torens en Flight 93 was te ongewis. De berichten daarover (en over het gedrag van de passagiers) kwamen pas veel later. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Wel een prachtig forum, trouwens. Je kon er vanuit de hele wereld op inloggen. Was erg vermakelijk met de presidentsverkiezingen een jaar eerder en de ''recounts''. En ik heb er ooit live met Colin Powell gechat (als het hem tenminste echt was maar ik ben 90% zeker van wél). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straf aan 't schrijven terwijl de hele klas op excursie was (afvaart van de Schelde)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk, dit is niet de plaats om daar verder en dieper op in te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben Christen noch Moslim, maar het valt me op dat zelfkritiek de Islam vreemd lijkt te zijn wat zich uit in veel meer openlijke schaamteloosheid. Christenen neigen meer hypocriet te zijn, omdat de menselijke aard hen overmeestert.
Laatst gewijzigd door Weyland : 11 september 2011 om 00:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Was het voordien enkel tegen 'bruin mannen' dan ? Ze waren in ieder tegen immigratie en voor een terugstuurbeleid. Geen idee of ze hamerden op de Islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Welke filmpjes u ook plaatst, in Nederland werd en wordt niet gefeest bij doden, ook niet bij die van politieke tegenstanders. Maar zeker niet bij onschuldige burgers. Wij hadden de illusie dat we in een geslaagde tolerante multiculturele samenleving woonden en dat iedereen onze normen en waarden deelde. Dat bleek niet zo te zijn. Satellietschotels die eenzijdige zenders ontvingen over de ''misdaden'' van de Christenen en de Amerikanen in Irak en Koeweit (pas later werd Israel-Palestina er weer bijgehaald), opruiende imams die - gefinancierd door onder andere Saoudi-Arabie, hun haat vrijuit konden zaaien, bleken hun werk te hebben gedaan onder deze groep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan zijn we al met minstens twee.
Citaat:
|
|
![]() |