![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hoe denk jij wel dat belastingen en overheidsfinancieën werken? Als ik het goed heb redeneer jij dus dat de overheid belastingen gaat heffen op de verkoop van bepaalde vette voeding om het onaantrekkelijker te maken, die de producent direct door een prijsstijging gaat doorrekenen aan de consument, waardoor op een myserieuze manier de producent rijker wordt? Alstublief zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Die producten van plaatselijke boeren (melk, kaas, rundvlees) gaan eveneens belast worden, en dus nog duurder worden.
![]() |
![]() |
#23 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoor dat SPA -Temmerman dit hier ook wil invoeren. Laatst gewijzigd door giserke : 3 oktober 2011 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() De Denen zijn op weg om een ongezond volk te worden. Een menselijk lichaam heeft verzadigd vet en cholesterol nodig. Een verbod op transvetten zou veel nuttiger zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en als het ongezonde aldi of lidlvoedsel met de belasting nog steeds goekoper is als de verse groenten op de markt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien dat het dat nog steeds zo zal zijn voor verschillende producten.
Maar de belasting moet bekomen dat in het budget voor het dagelijks dieet verse producten inwisselbaar zijn met vette voorverpakte; of dat het prijsverschil niet meer zo groot is voor een bepaalde calorie en vitamine behoefte. Zoniet schiet die belasting zijn doel voorbij en keur ik ze evenzeer af als de zoveelste loodzware non-maatregel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jep dat is echt mijn favoriet:
een vet belasting (normaal zou ik voorstellen 20euro per kg) , een glycemische index belasting (ook 20euro per kg) en dit moet voldoende zijn om een chocoladereep te verdubbelen in kostprijs indien hij uit parafine/palmolie/transgene vetten en suiker |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus ja 20euro per kg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Je moet eens berekenen hoeveel miljard onze schatkist zou aandikken als je alle overbodige levensmiddelen zou taxeren die De Haene en De Wever tot hun massa hebben gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De rijkjes moeten maar ongezonde vetzakken worden ipv de armpjes.. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 oktober 2011 om 10:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kunnen ze ook geen sextaks invoeren op bordelen, prositutie, sexsites, en eisen dat die mensen werken met open transparante rekeningen en alle inkomsten volledig aangeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo heeft men de fabel dat hoeveboter ongezond is al reeds ontkracht. hoeveboter is gezonder dan margarine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hart en vaatziekten zijn de grootste killer, en er is nog steeds niet ontkracht, dat de dierlijke vetten zwaar mede verantwoordelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De studie (Ancel keys) die zogezegd bewees dat verzadigd vet verantwoordelijk was was niet echt een voorbeeld van een objectieve studie. http://www.invaliditeit.be/goed_voor...loedvaten.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat er eerst nog veel meer onderzoek nodig is. Een wet maken gebaseerd op een correlatie lijkt me niet verstandig. Er zijn veel meer oorzaken die tot overgewicht kunnen leiden en die door de prijs te verhogen niet worden weg genomen en waardoor dus die belasting vooral de minder rijken gaat treffen. Ik denk daar bij aan onregelmatig leven (allerhande ploegen arbeid en flexibele uren), tijdsdruk (alleenstaanden of tweeverdieners zonder thuishulp, ...), ... . Snoepgoed zoals chips en koeken kan ik nog inkomen maar fastfood vind ik al een stap te ver. Boter en melk enzo vind ik al helemaal belachelijk. Ik eet dat allemaal en heb geen last van overgewicht. Mensen die buiten werken of zware arbeid verrichten hebben dat allemaal nodig. Meer natuur, een gezondere lucht en meer sportinfrastructuur zou veel meer bijdragen aan de volksgezondheid. Het aantal openluchtzwembaden in België bvb kan op twee handen geteld worden.
ps : dikwijls is een eerlijkere prijs betalen aan de producent reeds voldoende om de prijs op te trekken (denk maar aan chocolade waarvan de bonen momenteel voor bijna 100 % door kindslaven worden getrokken) dat is trouwens nog zo iets, van zo'n belasting kan het grootste slachtoffer misschien nog de producent worden ... ps2 : als de strijd tegen overgewicht gemeend is verbied dan gewoon alle snoep en drankautomaten ps3 : cool |
![]() |
![]() |