![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denen voeren vetbelasting in
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111002_050 gzondheidsprevetie/zorg of geldsstroperij ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Een belasting zoals ze hier ook nog wel zouden durven invoeren.
Kafkaiaanse situaties, met als doel : de rijken rijker maken en de armen armer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Wat een hoop onzin zeg. Het is de overheid die die belasting heft, niet de producenten. Als je er dan nog van uitgaat dat de belastingsverhoging 100% op de consument wordt doorgerekend, wordt niemand rijker behalve de overheid. En iedere consument wordt armer. Basisvoeding maakt trouwens tegenwoordig een dergelijk klein deel uit van het budget dat zelf mieren over verschillende percentages verarmen nogal vergezocht is. Ik zou zo'n belasting trouwens niet eens een slecht idee vinden. Het resultaat zou minder ongezond en vet eten zijn, en een verlaging van alle hart-en vaatziekten geneesmiddelen en dokterskosten die terugbetaald zijn door belastingsgeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie wordt betaald door de overheid en zijn de leveranciers ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezond eten is volgens mij vooral evenwichtig eten. Eén component van het voedsel taxeren zal zijn doel voorbijschieten. In België voert men bijv. regelmatig acties om melk en zuivelproducten te promoveren. Nodig voor calcium en vitamine D, maar ook heel rijk aan verzadigde vetzuren en valt dus ook onder de belastingverhoging. Men gaat melk en yoghurt dan vervangen door pillen met voedselsupplementen of zo ? Zou dat gezonder zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vergelijken we de prijs van rundvet of plantaardige met stookolie, rekening houdende met de verbrandingswaarde dan blijkt dat rundvet slechts 38% kost van olie. Als men rundvet en plantaardige olie als brandstof zou mogen gebruiken dan zou er snel een tekort aan ontstaan en zou de prijs even hoog worden als die van stookolie. Dan zou de prijs van vet verdubbelen en dat zou vette producten pas echt duurder maken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gedaan met de Oliesjeiks en de hartaanvallen door oververzadigde vetten (dank zij de forse prijsstijgingen ervan) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() politiek=crimineel=ziek
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Liever zo'n belastingen dan snelheidsboetes en andere vormen van pesterijen.
Gezond eten is tenminste goed voor iedereen: Streekproducten van plaatselijke boeren worden bevoordeeld, de gezondheid gaat er op vooruit, minder dikke mensen, etc.
![]() |
#15 |
|
![]() Sorry, je bent misschien nooit in DK geweest. Bijzonder aardige mensen, zelfs de koddbeier die me een boete gaf van 250 E voor 10 km te hard rijden verontschuldigde zich ..........
![]() |
#16 |
|
![]() Extra of nieuwe snelheidsboetes bedoelde ik.
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat: