Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 oktober 2011, 18:47   #21
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik zeg niet dat ze liegt. Wel is het vreemd dat BDW dus een verduidelijker opdracht heeft willen aanvaarden zonder dat hij op dat punt voorbehoud maakte. Het lijkt me nu toch echt niet het onderdanige type te zijn dat zomaar buigt voor de nukken en de grillen van dat fosiel van een Jonkheer Jacques van Ypersele de Strihou.
Sorry, maar dat is totaal ongeloofwaardig. En trouwens, had hij het wel gedaan, wie zou hem tegen gehouden hebben ? En is het normaal dat hier nooit eerde ruchtbaarheid aan is gegeven ?
Is het normaal dat iemand van tweede garnituur dat nu komt publiek maken ? Wijzen op onheuse behandeling is gewoonweg de tweede natuur geworden voor veel nva'ers .
Een beetje gezond vertelt toch dat die mevrouw niet liegt...

Wist U dat trouwens niet zonder dat ze dit vertelde?
freelancer is offline  
Oud 24 oktober 2011, 18:51   #22
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De waarheid van De Wever is inderdaad onaantastbaar nietwaar ?
Het zijn maar uw rotte partijtjes die ik steevast luidop hoor zeggen "We moeten een nieuw verhaal verzinnen." als ze het over hun partijstrategie hebben.
Geven ze dus lekker toe dat het allemaal fabeltjes zijn dat ze verkondigen.
Oud 24 oktober 2011, 19:44   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Een beetje gezond vertelt toch dat die mevrouw niet liegt...

Wist U dat trouwens niet zonder dat ze dit vertelde?
Neen freelancer, ik geloof niets van dat verhaal. Dat is praat achteraf, om het eigen falen te maskeren. BDW zegde neen, de anderen zegden "ja, maar" en de onderhandelingen konden starten. Had hij maar zo stom niet moeten zijn. Dan moet je niet komen jammeren dat de anderen in fout zijn omdat ze niet in koor mee een neen gaven als antwoord.

De ironie is dat als nva ook een "ja, maar" gegeven, dat we minstens even ver en wie weet nog verder zouden hebben gestaan. De nota van BDW ten bewijze dat de stellingen realtistisch waren en de problemen oplosbaar. Al willen vele nva'ers zich nu deze nota liever niet herinneren.

De frequentie met dewelke dat de nva haar calimero verhaal overal begint rond te bazuinen kan er enkel op wijzen dat dit vanaf nu de officiële partijlijn zal zijn.

We gaan nog plezierige momenten tegemoet.
peter1962 is offline  
Oud 24 oktober 2011, 19:49   #24
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen freelancer, ik geloof niets van dat verhaal. Dat is praat achteraf, om het eigen falen te maskeren. BDW zegde neen, de anderen zegden "ja, maar" en de onderhandelingen konden starten. Had hij maar zo stom niet moeten zijn. Dan moet je niet komen jammeren dat de anderen in fout zijn omdat ze niet in koor mee een neen gaven als antwoord.

De ironie is dat als nva ook een "ja, maar" gegeven, dat we minstens even ver en wie weet nog verder zouden hebben gestaan. De nota van BDW ten bewijze dat de stellingen realtistisch waren en de problemen oplosbaar. Al willen vele nva'ers zich nu deze nota liever niet herinneren.

De frequentie met dewelke dat de nva haar calimero verhaal overal begint rond te bazuinen kan er enkel op wijzen dat dit vanaf nu de officiële partijlijn zal zijn.

U zit er naast... U hebt de strategische spelletjes duidelijk niet doorzien, wat natuurlijk niemand U kan kwalijk nemen...

O.a. ik heb meermaals maanden voor zijn NON voorspelt wat er ging gebeuren... U kunt het nagaan..
freelancer is offline  
Oud 24 oktober 2011, 19:52   #25
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
U zit er naast... U hebt de strategische spelletjes duidelijk niet doorzien, wat natuurlijk niemand U kan kwalijk nemen...

O.a. ik heb meermaals maanden voor zijn NON voorspelt wat er ging gebeuren... U kunt het nagaan..
Maar, freeke, de Peter is ook niet zo dom, hoor! Die veinst dat alleen maar: partijbelang gaat voor, weet je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 24 oktober 2011, 20:34   #26
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Beetje Calimero-onzin. BDW is de leider van de grootste belgische partij. Als pre-formateur en als verduidelijker mocht hij natuurlijk met iedereen spreken wie hij wil.
Wie wil BDW eraan hinderen dat hij een gesprek heeft met de liberalen? De politie, de koning?
Dit is onzin en N-VA bashing.
We leven in Belgie en volgens het belgisch model moet je volgen wat de koning u opdraagt. Ik ben helemaal niet koningsgezind, en de N-VA ook niet maar dat betekent net dat je binnen de lijntjes moet blijven kleuren of het zit er bovenarms op.
En dat weet u best ook.
stuyckp is offline  
Oud 24 oktober 2011, 20:38   #27
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw De Wever wilde niet.
Geef dat gewoon toe, het komt uw geloofwaardigheid zeker ten goede.
Niets toe te geven, want dat zou liegen zijn.
Trouwens u geeft ook niet toe dat je niet wist dat Kelvin een wetenschappelijke temperatuursaanduiding is en begint dan maar wat te lullen over kleurtemparaturen terwijl u wel degelijk zelf mij terecht trachtte te wijzen dat temperatuur enkel in celcius en fahrenheit wordt aangeduid.
En dit is de naakte waarheid. Dus als u al weigert om de waarheid toe te geven waarom zouden wij dan leugens toe geven.
Eerlijkheid begint bij uzelf, begin er dus maar aan.
stuyckp is offline  
Oud 24 oktober 2011, 20:39   #28
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Een feit is iets waar niemand bedenkingen bij heeft! Bij jouw oneliners heeft nagenoeg iedereen bedenkingen! Dus zwijg maar over 'feiten opsommen'!
kontengedraai is ook een feit bij deze.
stuyckp is offline  
Oud 24 oktober 2011, 20:40   #29
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ieder zijn verhaal.

N-VA wilde niet, dat weet ondertussen heel Europa.
Bron ?
stuyckp is offline  
Oud 24 oktober 2011, 20:41   #30
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is een correcte stem ?
Een vlaamse stem ?

In dat geval is 70% van de stemmen van ons land niet correct.
correctie 60%, en het daalt gestaag.
stuyckp is offline  
Oud 24 oktober 2011, 20:51   #31
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat gezeik over calimero ben ik meer dan zat want het brengt geen zoden aan de dijk en is op zich een zwak argument. Wat zeg ik, het is geen argument. Als de neen van BDW anders geinterpeteert moet worden als de neen van de PS op de nota van De Wever dan heeft u 2 maten en 2 gewichten.
Er is trouwens geen enkele N-VA er die zich de nota van De Wever niet kan herinneren hoe u daarbij komt in uw redenering is werkelijk al te belachelijk.
We vinden er wel degelijk elementen van terug in de huidige akkoorden maar dat betekent niet dat het totale plaatje daarom ineens positief kleurt.
En dan heb ik het vooral over de kosten:
- we zijn de bevoegdheid de facto kwijt van de 6 faciliteiten gemeenten. Want die vallen nu onder het grondwettelijk hof
- Brussel krijgt 500 miljoen euro, in ruil zijn enkel de vuilnisdiensten hervormd
- van responsabilisering is geen sprake als er terugkoppelmechanismen zijn om de responsabiliserings effecten teniet te doen
- en ga zo maar door.

Ik kan best aannemen dat u een regering wil, maar een regering die gestoeld is op de huidige akkoorden belooft weinig goeds.

Sterker nog, van alle politieke partijen vind ik persoonlijk, dat open vld de meest onbetrouwbare partij is van belgie. gevolgd door de CD&V en de MR.
Van de andere partijen weet je tenminste waar ze voor staan.

En dat komt van een oude vld stemmer.
stuyckp is offline  
Oud 24 oktober 2011, 20:56   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat ze liegt.
Dat is een tsjeven-antwoord om te zeggen dat ze gelijk heeft, maar dat dat je niet bevalt.

Citaat:
Wel is het vreemd dat BDW dus een verduidelijker opdracht heeft willen aanvaarden zonder dat hij op dat punt voorbehoud maakte. Het lijkt me nu toch echt niet het onderdanige type te zijn dat zomaar buigt voor de nukken en de grillen van dat fosiel van een Jonkheer Jacques van Ypersele de Strihou.
Sorry, maar dat is totaal ongeloofwaardig. En trouwens, had hij het wel gedaan, wie zou hem tegen gehouden hebben ? En is het normaal dat hier nooit eerde ruchtbaarheid aan is gegeven ?
Je zou bijna geloven dat je de N-VA wil duwen in de richting van 'buiten de lijnen kleuren', buiten de het legale kader te treden ...

Citaat:
Is het normaal dat iemand van tweede garnituur dat nu komt publiek maken ? Wijzen op onheuse behandeling is gewoonweg de tweede natuur geworden voor veel nva'ers .
Enerzijds kan je maar zeggen wat er volgens jou gebeurd is; je kan daarbij zeer letterlijk verwijzen naar publieke mededeling van het paleis zelve .. enz.

Maar zeggen van mevr Homans dat ze tweede garnituur is, is een grove vergissing.
Het is niet omdat ze minder in de publieke schijnwerpers komt, dat je haar zoiets moet toedichten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 oktober 2011 om 20:57.
De schoofzak is offline  
Oud 24 oktober 2011, 21:02   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De waarheid van De Wever is inderdaad onaantastbaar nietwaar ?
Dat is tot op heden inderdaad zo gebleken.

Kruip nu maar snel terug in uw Luikse spelonk.
Oud 24 oktober 2011, 21:08   #34
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

In het Heilig Land der Vaad'ren kunt u maar beter héél voorzichtig zijn als u De Koning voor het hoofd wil stoten.

In het parlement "Vive la république!" roepen bijvoorbeeld hield tot voor kort alleszins een zeker risico in.

Ik weet persoonlijk nog altijd niet of ik de gok zou wagen en zomaar even denken dat 'Royale Rancune' nu toch wel definitief ende voorgoed 'voltooid verleden tijd' is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 24 oktober 2011, 21:10   #35
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
We leven in Belgie en volgens het belgisch model moet je volgen wat de koning u opdraagt. Ik ben helemaal niet koningsgezind, en de N-VA ook niet maar dat betekent net dat je binnen de lijntjes moet blijven kleuren of het zit er bovenarms op.
En dat weet u best ook.
Je maakt van N-VA een bende schrikketisten. Zo ver moet je nu ook weer niet gaan. Dit is onzin en N-VA bashing.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 oktober 2011, 21:20   #36
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je maakt van N-VA een bende schrikketisten. Zo ver moet je nu ook weer niet gaan. Dit is onzin en N-VA bashing.
ik doe niet aan N-VA bashing dat doe jij.
Als de N-VA eenmaal buiten de lijntjes kleurt, voor zover ze dat al kunnen geef ik u op een briefje dat ze sneller in een cordon zitten dan dat jij uw gebruikelijke onzin kan spuien. En dat kan al tellen kwa snelheid.
stuyckp is offline  
Oud 24 oktober 2011, 21:26   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik doe niet aan N-VA bashing dat doe jij.
Ik zou geen enkele reden kunnen indenken waarom ik aan "N-VA bashing" zou doen. Ik vraag me af wat je bedoeling is om de N-VA steeds af te schilderen als een partij die niets durft veranderen:

Citaat:
Als de N-VA eenmaal buiten de lijntjes kleurt, voor zover ze dat al kunnen geef ik u op een briefje dat ze sneller in een cordon zitten dan dat jij uw gebruikelijke onzin kan spuien. En dat kan al tellen kwa snelheid.
Geloof me Stuckp,

Bij de N-VA zitten er niet zo'n grote schrikketisten als jij.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 oktober 2011 om 21:27.
Oud 24 oktober 2011, 21:35   #38
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou geen enkele reden kunnen indenken waarom ik aan "N-VA bashing" zou doen. Ik vraag me af wat je bedoeling is om de N-VA steeds af te schilderen als een partij die niets durft veranderen:

Geloof me Stuckp,

Bij de N-VA zitten er niet zo'n grote schrikketisten als jij.
Die ziekelijke postjes van u waar je N-VA samen met VB in een regering wil loodsen, zijn te doorzichtig. Je doet aan N-VA bashing op een kinderlijke manier. Een van de zwakkere belgicistische posters. Niet in staat om logisch te redeneren. Ga maar wat bij BWarrior in de leer. Die is 100 keer beter.
stuyckp is offline  
Oud 24 oktober 2011, 21:47   #39
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die ziekelijke postjes van u waar je N-VA samen met VB in een regering wil loodsen, zijn te doorzichtig. Je doet aan N-VA bashing op een kinderlijke manier. Een van de zwakkere belgicistische posters. Niet in staat om logisch te redeneren. Ga maar wat bij BWarrior in de leer. Die is 100 keer beter.
Ik snap niet wat het één met het andere te maken heeft.

In jouw hersenkronkels is blijkbaar een N-VA basher iemand die het cordon sanitair wil doorbreken.

Welkom op dit forum, jij kan hier nog veel bijleren over politiek.

Oud 24 oktober 2011, 21:50   #40
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap niet wat het één met het andere te maken heeft.

In jouw hersenkronkels is blijkbaar een N-VA basher iemand die het cordon sanitair wil doorbreken.

Welkom op dit forum, jij kan hier nog veel bijleren over politiek.
I rest my case.
Van jou zal ik niet veel bijleren.
stuyckp is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be