![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is vlees eten kannibalisme? | |||
Ja, andere levende wezens eten is puur kannibalisme |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nee, waarom? |
![]() ![]() ![]() |
13 | 86,67% |
Het is kannibalisme, maar een mindere vorm |
![]() ![]() ![]() |
2 | 13,33% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bgf324 : 7 november 2011 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alle geval, aan de wetenschappelijke en/of etymologische uitleg die ik gegeven heb scheelt niks, en ik zou toch durven beweren dat het niet te moeilijk geschreven was. Ook geven anderen dezelfde uitleg, maar in andere verwoordingen. Kort door de bocht, als ge 't zwanger kan maken, is het opeten ervan kannibalisme. (Niet 100% correct, maar het nog simpeler uitleggen wordt moeilijk, dan spreken we over pictogrammen of stripverhaaltjes zonder tekstballonetjes.)
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 november 2011 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Dan moet je me toch eens vertellen waar ze.. denk dat je lang zal mogen zoeken want in de bijbel of welk ander religieus boek staan geen antwoorden, enkel fabels, halve waarheden en suggesties die blijkbaar openstaan voor interpretatie zoals het uikomt!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is één definitie. Een andere interpretatie zou kunnen zijn dat één leefwezen het andere opeet...
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen dan evengoed het werkwoord 'kannibaliseren' gebruiken in plaats van 'eten'. Tenzij je dood materiaal eet. Laatst gewijzigd door bgf324 : 9 november 2011 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Vlees eten is geen kannibalisme. Enkel mensenvlees.
De mens mag wat minderen met vlees eten. Afgelopen week heb ik vegetarische gerechten bereid die ik terugvond via google. En ze ware nog lekker ook. Niet dat ik mijn steak kan laten, maar ik kan wel minderen. Laatst gewijzigd door Ikwas : 9 november 2011 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Dieren eten is geen kannibalisme, neen, maar de vraag is of het nodig is zo vlees te consumeren op de manier waarop we dat nu doen.
De vlees -en zuivelproductie zijn vervuilend en onmenselijk. Het probleem is dat mensen dat niet willen weten en of ze gniffelen achter voorgehouden hand als Michel VDB slaag krijgt. Het zijn geen alleenstaande gevallen, maar de norm. De agrarische sector draagt hier een grote schuld, maar een net zo grote schuld draagt de consument die vlees aan belachelijk lage prijzen hebben wil en iedere dag op zijn bord, het liefts twee keer per dag. Twee drie generaties terug, was vlees helemaal niet zo vanzelfsprekend. Ik raad iedereen hier aan die laatdunkend zich heeft uitgedrukt tegenvover vegetariërs eens naar de docu´s FOOD inc en EARTHLINGS te kijken. Beide zijn onvoorstelbaar gruwelijk. De splatter-serie Saw is een kleuterprogramma mee vergeleken. De toekomst moet vegetarischer worden, want we hebben geen andere mogelijkheid. Is er mis iets mee vlees te eten? Neen want prooi roofdier is een deel van de natuur, maar de aarde kan geen 7 dagen vlees op tafel dragen voor 7 miljard mensen.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 10 november 2011 om 00:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |