![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan ben je mis. De grondwet is tegelijk van het niveau van het federale en van de deelstaten; en wel op gelijke voet. Er is natuurlijk wel een band. Er is ook een band met de EU; er is ook een band met de 'lagere' niveaus van provincie en gemeente.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Ik weet dat de gemiddelde NVA'er (die grotendeels bestaat uit ex-VB'ers) met deze aperte waarheid niet graag wordt geconfronteerd G.
Ik zit nagelbijtend te wachten op het ogenblik dat VB + NVA een meerderheid verwerven in het Vlaamse parlement....dan zal de NVA moeten kleur bekennen en kiezen tussen "cordon de velours" en eeuwige tjevendom of zijn plaats in de Vlaamse geschiedenis zal opeisen als staatsmakende partij. Gelukkig zitten er bij de NVA weinig Giserkes en hoop ik bijgevolg op een moment van gezond verstand. Ondertussen blijf ik enerzijds stemmen op the real thing en anderzijds supporteren voor de NVA in de hoop dat die er volgende keer nog eens een dikke 15% bijdoen....
|
|
#26 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Eén ding weet ik echter zeker: de EU krijgt nog steeds veel te weinig aandacht, en het geknoei daar zal ons nog meer parten spelen dan het Belgische geknoei.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
|
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In het vlaams parlement kunnen ze dat spelletje niet spelen, daar moet men een meerderheid halen. Indien ze die niet meer halen, kan men vanuit het vlaams parlement de boel lamleggen. game over |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Hm. Ik snap het nog niet, sorry hoor. Het Vlaams parlement kan toch alleen maar VLAANDEREN lam leggen? Wat hebben we daaraan?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
#30 |
|
Staatssecretaris
|
Waarom mogen de Vlamingen niet zonder de Walen regeren? Wij hebben toch de numerike meerderheid...
|
|
#31 |
|
Staatssecretaris
|
Nee, het kan ook de federatie blokkeren, maar de Franstalige kunnen dat nog beter zij hebben een stuk meer parlementen.
|
|
#32 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Men laat het vervolgens van deze onderhandelingen of weigering tot onderhandelen afhangen of men nog verder gaat. Dus iets in de zin van 'met België als het kan, zonder België als het moet'. Goed georkestreerd lijkt me dat de beste aanpak. En men vermijdt het etiket 'separatist' voor de teerhartigen daar men enkel een zindelijker, eerlijker België inclusief voldoening van de onmisbare, democratische en rechtmatige eisen (zelfbeschikking) op het oog heeft. Zoniet ... |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar je beseft toch dat je gewoon herhaalt wat vrijevlaming zegt, zodat ik daaruit niet wijzer word?
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar ze gaan wel deel uitmaken van een federale regering -> vlaamse minderheidsregering. Dit kost hen populariteit (m.a.w. stemmen). Gevolg: de traditio's halen bij de volgende (vlaamse) verkiezing nog minder stemmen. etc etc En over dat europees niveau heeft u gelijk :/
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 27 november 2011 om 23:24. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat hebben ze daaraan? Absoluut niets. Integendeel, ze zullen er populariteit door verliezen bij het grote gedeelte mensen die erop stemden en geen aanslag op o.a. onderwijs en het onderhoud van wegen verkiezen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 28 november 2011 om 01:56. |
|
|
|
|
|
#38 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De traditio's echter, die gaan er enorm op vooruitgaan, wie weet kunnen ze de volgende federale regering wel vormen met een Vlaamse meerderheid.
|
|
|
|
#39 |
|
Europees Commissaris
|
Dat heb ik niet beweerd. Ik heb beweerd dat de som van N-VA, LDD en VB achteruitgaat. Lichtjes, maar misschien wel genoeg om tezamen één of twee zetels te verliezen ten gunste van anderen die wél aan politiek doen.
|
|
|
|
|
#40 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jammer voor u en het Belgicistische profitariaat worden er dat steeds minder. En geloof me nu, de groeiende armoede gaat u ook niet helpen.
|
|