![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Verder merk ik dat je voor een of andere reden geen inhoudelijke discussie kan voeren. Hoe oud ben jij eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vancluysen en Van Craen stelden vast dat Marokkanen, mannen, jongeren, allochtonen die al lang in België wonen, hoog opgeleiden en allochtonen die werken, veel meer Nederlands gebruiken dan Turken, vrouwen, ouderen, allochtonen die pas zijn aangekomen, laag opgeleiden en niet-werkendenUiteraard is er nog een probleem, maar in plaats van taallessen te willen geven aan alle Marokkanen en Turken, weten we nu dat we dat best doen voor die groep die onvoldoende Nederlands kent. Verder is het eerbaar om alle nieuwe immigranten te verplichten om Nederlands te leren. Maar zorg er dan ook voor dat er geen wachtrijen zijn voor die lessen. Als ik het me goed herinner, is het de VDAB van Brugge, die begon met lessen West-Vlaams of Brugs. Zodat de migranten ook de aangeleerde taal zouden kunnen gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom moeten wij daar belastinggeld voor betalen? En nog iets: ik ken nu eenmaal mensen die daar lesgaven: ze beginnen met 15 en na een paar weken zitten er drie mensen die weldegelijk geinteresseerd zijn. die blijven. de moslima's gebruiken hun wekelijks "uitje" om te zitten tetteren met hun taal-genoten, niemand oefent, na een paar weken kunnen ze niet meer volgen en haken af. Sommigen (de meesten) hebben geen idee wat scholing is en kunnen zelfs niet tellen (niet in het nederlands en niet in hun eigen taal). Mijn (witte) poolse poetsvrouw volgt al vier jaar Nederlands en bakt er nog steeds niks van: de lessen worden steeds gedomineerd door Marokkaanse medeleerlingen die alles hopeloos opstroppen. Blijkbaar leert ze bij mij meer nederlands dan op school. En daar betalen wij voor. De professionele leerkracht heeft er uiteindelijk zèlf de brui aan gegeven. Werkte voordien jaren in de lagere school: ze vond dat die kinderen tenminste wel wilden leren. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 december 2011 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat betwist je toch niet, hoop ik. Het is een investering die we dubbel en dik terug verdienen. Citaat:
Het klopt dat er leerlingen afhaken. Het is niet evident om die wekelijkse uren les te combineren met gezin en werk. Niet iedere leerkracht is even begripvol om iemand 5 minuten vroeger te laten vertrekken om de bus te halen. De lessen zijn immers niet voor iedereen op wandelafstand. In Kortrijk wordt in het begin van het jaar een waarborg geëist, die ze pas terugkrijgen bij voldoende aanwezigheid. Het klopt ook dat er mensen bij zijn, die nooit leerden lezen. Dat zijn meestal ouderen. Ik ben er fier op dat wij hen nog de kans geven om te leren lezen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb persoonlijk eigenlijk liever dat ze het geld gewoon in brand steken. Als het dan toch verspild moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() WIJ? me dunkt dat het die mensen zelf zijn die hier op zoek zijn naar een beter leven. Denk je niet eerder dat ZIJ het dubbel en dik zullen terugverdienen? Waarom kunnen ze dat niet in hun tig gesubsidieerde mosketen en VZW's organizeren? Kunnen ze dat niet zelf doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We laten dat beter niet in moskeeën doorgaan, omdat het aanleren van Nederlands niets met religie te maken heeft en omdat niet alle anders-taligen moslim zijn. Denk aan jouw Poolse poetsvrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om degenen die hier al zijn te helpen zouden we dan kunnen zorgen voor een vernederlandsing van hun bevolkingsgroep. Vooral het gebruik van het Arabisch is voor velen een probleem, een goed begin is dan ook het verplicht gebruiken van het Nederlands bij religieuze bezigheden, bij sommige religies blijkt men voorlopig niet open te staan voor zo'n dingen. De tweede mogelijkheid die u aangeeft is iets lastiger doch niet onmogelijk te bereiken. Het lijkt me dat er een groot probleem is bij lagergeschoolde buitenlanders. Mss heeft u dan wel een goed punt en moeten we die lagergeschoolde buitenlanders een enkeltje terug bezorgen. Laatst gewijzigd door manta : 18 december 2011 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 december 2011 om 15:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe nu niet of je weet niet dat moskeeën voor ongeveer alles gebruikt worden: van opslagplaatsen voor drugs tot naschoolse opvang met eten/koranles. pètrick janssens gaat er zelfs stemmen ronselen. Dat heeft ook niks met religie te maken. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 december 2011 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is het doel van je voorstel? Meer apartheid, minder integratie, meer obstakels opwerpen. Vind je het niet belangrijk dat ze Nederlands leren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En , in uw post staan ook taalfouten. ![]() |
|
![]() |
![]() |