![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Minister
|
Vanaf 8 jaar een boek over C++ in hun handen drummen. Op die leeftijd beginnen ze ook met frans. Ideaal dus. Jong geleerd is oud gedaan.
|
|
|
#22 | |
|
Minister
|
Citaat:
Net veel kinderen leven in gescheiden gezinnen of zitten meer in de creche dan goed voor hun is en worden opgevoed door de TV of media algemeen. De maatschappelijke druk is dan ook enorm hoog op de meesten ,zowel op ouders als kinderen, wat ook zijn duidelijke invloed of stempel nalaat. Technologie is niet slecht, maar hoe men er met omspringt is de bepalende factor. De opvoeding, de moraal die je krijgt. Niet pushen is alvast een goed vertrekpunt. En als je je kind een kritische geest geeft zodat hij tot zijn eigen conclusies kan komen zit je volledig goed.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 2 januari 2012 om 21:59. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Vreemdeling
|
Haal aub je kinderen vaker van alle elektronica af en stuur ze op straat. Als je afschuw van straatjeugd hebt of de omgeving het niet toelaat, zorg er dan voor dat ze regelmatig bij vriendjes gaan spelen. Met 2 samen playstationen heeft tenminste een grote toegevoegde waarde.
En als het kan, steek je kind ook in een vereniging waar de competitiviteit helemaal niet hoog in het vaandel gedragen wordt, een jeugdbeweging bijvoorbeeld. De ideale plek waar een kind, kind kan zijn. Met een grote diverse groep kinderen optrekt. Nog eens buiten speelt en niet vergeet dat er nog wat anders bestaat als lichtgevende bakken. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Niks mis met jeugdbewegingen enkel het christelijk imago van vele jeugdbewegingen daar erger ik mij aan en het feit dat de leiding vaak in handen wordt gegeven aan onbekwame mensen stoort me.
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
Ja, de meest verlichtende dag in mijn leven als volwassene was, toen mijn moeder tegen mij zei:
"Plus est en Vous, vergeet dat maar als mijn leuze voor jou in je jeugd" |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zou alvast, net als de meeste ouders, willen dat mijn kind intellectuele stimulatie en ontwikkeling krijgt. Als het dan niet slim genoeg blijkt te zijn, valt het vanzelf uit de boot (voor hogere studies) en zijn er mogelijkheden zat om iets anders te proberen. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() [Hoofd van een boerin (1885)] Vincent van Gogh besloot op volwassen leeftijd schilder te worden, nadat hij in de kunsthandel had gewerkt en een tijdje dominee was geweest. Hij verbleef in Londen, Parijs en de Borinage. Verder lag hij veel overhoop met zijn ouders, vooral zijn vader. Een grote crisis kwam toen hij verliefd was op zijn nicht Kee Vos, een weduwe, en daarna met een ex-prostituee samenleefde. Tijdens het maken van De Aardappeleters (1885) in Nuenen, verbood de plaatselijke dominee de bevolking om nog model voor hem te staan, want hij zou een boerenmeisje hebben bezwangerd. Wat kennelijk niet waar was. Kortom, bij zijn leven was hij niet erg succesvol, maar hij moest deze harde leerschool doorstaan, om de man te worden die hij tenslotte werd. Hoe kan men in godsnaam kinderen hierop voorbereiden? ![]() Kee Vos Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 3 januari 2012 om 19:27. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Vreemdeling
|
Veel mensen denken nog altijd dat een diploma de garantie is op een goedbetaalde luxejob. Dat is het jammer gezegd niet. Ik heb een mooi diploma, maar vond geen (vast) werk in die sector en mijn huurbaas heeft wel graag zijn vast huurbedrag op elke vaste dag in het begin van elke nieuwe maand.
Ik werk nu in onregelmatige uren in een job waar ze constant mensen voor zoeken en een die niet goed betaald. Ik heb wel over het algemeen leuke collega's en vind het een nuttig werk. Het diploma dat ik heb is een instrument dat me wel kan helpen om elders ander werk te vinden. Conclusie: een diploma is maar iets waard als je de kans krijgt om het te verzilveren, gecombineerd met de motivatie om het te verzilveren. Geen zuivere garantie op een makkelijk leven en een goedbetaalde job. Dat is wat veel ouders helaas nog altijd denken. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het grote probleem is dat de meeste ouders neerkijken op technische of handenarbeid en de 'intellectuele' beroepen serieus overschatten. Uiteraard zit het met de mentaliteit in vele BSO en TSO scholen niet zo goed en dienen we daar ook dringend een grote kuis te houden en meer disciplinerend op te treden. Als deze voorwaarde vervult is, zijn ouders misschien ook meer geneigd om hun kinderen van in den beginne naar die scholen te sturen. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 4 januari 2012 om 00:56. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Minister
|
Zoals ik dan. De enigste jobs die ik krijg zijn dossiers uit de kast halen, koffie zetten, onthaal en telefoons opnemen. Dan zeg ik tegen de VDAB dat dit minderwaardig werk is. Uiteraard zijn deze dan geshockeerd waarop ik dan weer antwoord: "Moest dit werk meer betalen zou ik het gerust willen doen, maar de waarde die de werkgever momenteel aan dit werk geeft laat me besluiten dat dit voor de werkgever een minderwaardig werk is".
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb er niets op tegen dat kinderen het secundair starten in het ASO, tenzij overduidelijk is dat hij/zij daar niet thuishoort. In de eerste graad kan er nog steeds worden geopteerd voor TSO of BSO zonder verlies van een schooljaar. Uiteindelijk, als dat kind het secundair in TSO of BSO aanvangt, en nadien zou blijken dat het een verkeerde keuze is, dan pas is er een serieus probleem. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom zou een leerling puur omwille van een thuissituatie in het TSO of BSO belanden ?
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Sociaal zwakkeren? Dit betekend niet dat die kinderen niet beschikken over de nodige intelligentie om ASO te volgen, maar ze worden door hun thuissituatie neergetrokken in een negatieve spiraal, omdat ze geen voorbeelden zien, en aangemoedigd worden door hun omgeving. Maar nogmaals, dit kun je dit zeker niet als algemene vuistregel aanzien. En daarom is het TSO of BSO zeker niet minderwaardig, in tegendeel. Laatst gewijzigd door giserke : 4 januari 2012 om 10:45. |
|
|
|
|