![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Dit weekend in De Morgen een interessant artikel gelezen van psychiater Dirk De Wachter. Steeds meer kinderen krijgen op jonge leeftijd te maken met angstaanvallen en depressies. Dit komt onder andere door de immense druk die ouders vaak op hun kinderen leggen. Als ik veel mensen uit mijn omgeving hoor praten dan moet ik inderdaad tot de conclusie komen dat ouders hun kinderen volledig volduwen met allerhande taken en bezigheden. Logopedie, muziekschool, wekelijks naar de sportclub gaan, dan eens naar de scouts of Chiro. Na verloop van tijd krijgen kinderen dan gewoonweg een hekel aan al die taken. Hoe is het verwachtingspatroon van jullie? Wij hebben geluk dat onze zoon verre van slecht presteert op school voor de rest 2 �* 3 keer per week naar de roeiclub. Voor de rest verbieden wij geen computerspelletjes, internet of smartphones aangezien de papa ook regelmatig op de pc tokkelt en een redelijke gadgetfreak is. Wij volgen uiteraard goed zijn schoolresultaten op maar van ons mag hij doen wat hij graag doet. Niks pushen.
“Every generation needs a new revolution.” Laatst gewijzigd door Frost : 2 januari 2012 om 15:17. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Is hij wel lid van de bibliotheek? Zonder een liefde voor lezen, geen succes mogelijk. En wat vertel je hem over zwarte mensen?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
De multiculturele samenleving is een feit. Als je nu bruin, blank of zwart bent iedereen heeft dezelfde kleur van bloed hoor.
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ook gewoon een dagje rondhangen in pyama was af en toe favoriet, mijn dochter leest graag, mijn zoon niet, die was met muziek bezig. Volgens mij bent u dus goed bezig! |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door mkb : 2 januari 2012 om 16:04. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
#8 |
|
Europees Commissaris
|
Kinderen moet je leren dat ze een beroep moeten kiezen dat ze graag doen.
Anders lopen ze een leven lang ongelukkig rond. Met alle frustraties van dien. Inderdaad niks pushen. Dat is zinloos en levert alleen maar een slechte relatie ouder/kind op. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() [Pogrom, Polen (1941)] Ik zou ze vertellen dat jij mijn opmerking natuurlijk niet kan waarderen omdat jij in mijn opinie wellicht de grootste haatzaaier bent op dit forum, na Andev misschien. Het oproepen van haat tegen allochtonen is kennelijk even normaal als een broodje kaas opeten, of een glas water drinken of adem te halen. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
Jah, waar gaan we beginnen?
Die onnozele psychiater Dirk De Wachter zegt wat ik al 30 jaar zeg, en denkt dan dat hij het warm water heeft uitgevonden. En dan hebben we het nog niet over die achterlijke scholen die hun macht willen botvieren op de kindjes. Laatst gewijzigd door giserke : 2 januari 2012 om 16:59. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
Ik kan natuurlijk niet generaliseren, maar dit is een beschrijving van wat ik nu zie gebeuren. Dit is een verzamelplaats voor de ergste nazi 's uit België en Nederland, denk ik!
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
De klacht is dat kinderen door het onderwijssysteem gedwongen worden al vroeg een keuze te maken. Is dat nog steeds zo?
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In mijn tijd (ouwe zak dat ik ben) kon je kiezen uit 4 richtingen. Nu zijn dat er 75. Hoe weet in Godsnaam iemand die van het lager secundair komt, wat hij/zij later wil doen ? 80 % wil aanvankelijk brandweerman/verpleegster worden... |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een genadeloze kritiek van een ex-leraar over het huidige onderwijssysteem en hoe het anders kan:
http://nl.odemagazine.com/doc/0110/School-is-uit%20/ |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Terwijl ze ook president kunnen worden... |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banneling
|
Mijn minimumverwachtingen:
- respect voor de ouders (er is een verschil tussen ouder en kind, capiche?) - respect voor religie, normen en waarden. (we gaan niet de marginaal uithangen, k?) - studies: minstens een master in een richting naar interesse, doctoraat mag ook wel. - karakter: niet teveel gezaag voordat 'm op eigen benen kan staan (valt wellicht onder de eerste twee puntjes) Als deze niet worden gehaald: tuchtmaatregelen. Laatst gewijzigd door Mam : 2 januari 2012 om 17:50. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb mijn kinderen opgevoed zonder obsessie voor kleur, zij hebben Thaise, zwarte, witte, Turkse en Indische vrienden, jammer dat jij dit in je opvoeding niet meegekregen hebt. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Respect is niet gelijk aan een schrikbewind tegenover kinderen, en respect voor religie??? Wat wanneer jou kind cartoontekenaar wordt en hilarische tekeningen maakt, ook over religie, dan tuchtig jij je kind? |
|
|
|
|