![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() DE bedoeling is beter beleid mogelijk maken.
Wat zou dat beter kunnen zijn? Daar hoorde ik nog niets over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niet zozeer van de elektronische beveiliging ervan (ken ik trouwens niets van), maar eens een ziekenhuis binnengewandeld is het echt niet zo moeilijk om ergens medische gegevens op te vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik heb daarop geantwoord :
Je kan de slordigheid niet elimineren. Maar je kan de gebruikers wel sensibiliseren. Als je inbreekt in het buro van iemand die toegang heeft, en hij laat zijn toegang-codes e.d. slingeren in zijn bovenste la, zal je inderdaad gegevens kunnen consulteren. Maar je zal geen kopie kunnen maken van een databank. Het RR, de RSZ, de belastingsdienst, neemt geen kopies op een harde schijf die ze ergens laten slingeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de kortste keren verdeelt die de gegevens van de 20000 drugsverslaafden aan de gelegaliseerde drugdealers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arti. Ik ben geabonneerd op de nieuwsbrief van e-health. Boeiend. Ook voor wie ook geinteresseerd is in privacy. Ondanks alle baten, dan lees ik tussen de lijnen dat in de toekomst het begrip pivacy vooral een relatief begrip wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag me nu wel af in welke zin het begrip pivacy vooral een relatief begrip wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Goed gelezen, A.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijdens de kerstperiode las ik een artikel over een mogelijk wetsvoorstel waarbij het beroepsgeheim bij artsen in bepaalde omstandigheden zou mogen worden opgeheven. De details ken ik niet meer. Ik las onlangs in mijn polis van DKV (hospitalisatieverzekering) dat ik de toestemming geef aan een ziekenhuis om medische gegevens over te maken aan de verzekeringsmaatschappij. Bloeddonoren vullen vragenlijsten in. Die gegevens zullen toch ergens worden geregistreerd. Het comité van Bijzondere Jeugdzorg heeft vorig jaar een proefproject opgestart met enkele CLB's omtrent gegevensuitwisseling. Als een register wordt bijgehouden met verslaafden, dan heeft dit een reden. Juist, e-health is hoofzakelijk toegankelijk voor professionele welzijnswerkers. Maar ik zou niet willen dat iedere welzijnswerker toegang krijgt tot mijn volledig medisch verleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik moet altijd zelf de gegevens doorgeven. (opvragen bij de dokter en doorgeven aan de verzekeringsmaatschappij) Niet dat ik veel keuze heb, indien ik wil vergoed worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ga jij mij garanderen dat zij daar niet geraken ? Ga jij mij garanderen dat die gegevens niet bij verzekeringen geraken, bij banken, dat nieuwsgierige flikken daar niet in gaan neuzen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wetgeving garandeert dat deze gegevens niet bij verzekeringen en banken geraken; tenzij je je gegevens zelf geeft. Met die nieuwsgierige flikken, bedoel je wellicht het ongeoorloofd consulteren van het dossier van een BV bij haar dood. Je weet dan ook dat iedere consultatie gelogd wordt, en dat daardoor dit ongeoorloofd consulteren gedetecteerd werd. Flikken en andere ambtenaren zouden wel een betere opleiding "privacy" mogen krijgen, zodat ze beseffen dat toegang tot gegevens niet betekent dat ze zonder reden die gegevens mogen consulteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit is gewoon absurd, en diegene die dit bedacht heeft is heel erg naïef. Want wat is net de drempel om hulp te gaan zoeken? De trots. En indien mensen weten dat ze niet anoniem kunnen geholpen worden, dan blijven ze gewoon weg. 'Anonieme' alcoholiekers. ![]() Echt, ik snap echt niet wat de voordelen daarvan zou zijn, meer nog: ik snap de noodzaak daarvan niet.
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 8 januari 2012 om 02:54. |
|
![]() |
![]() |