![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah? het Rekenhof is een corrupte instelling betaald door de Vlaams-nationalisten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ok kan goed zijn... en hoeveel bedraagt dat eigenlijk? Jij woont in Wallonië?
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je verdere insinuaties zijn fout : kijk en luistergeld wordt nog altijd geind in Wallonie (en ik dacht ook in het Brussels gewest) successierechten liggen nog altijd beduidend lager in VL de jobkorting werd jammerlijk genoeg wel geschrapt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid en om in te gaan op je insinuatie: ER WERD GEEN ENKELE EUROCENT ZWART BETAALD. En het feit dat de basisprijs slechts met 20% verhoogd was was enkel te danken aan het feit dat ik met facturen en foto's kon bewijzen hoe de toestand van de woning was op het moment van aankoop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Kun je ook met bewijzen daarvoor komen? Of moet Vlaanderen dan niet een confederale unie met Nederland aangaan om zo samen een sterk blok te vormen? Het blok Vlaanderen-Wallonië gaat helemaal de slechte richting uit.
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zou zeggen, efficiente overheid die zulke afwijkingen controleert en nagaat, en blijkbaar ook nog eens flexibel genoeg is om objectieve en bewijsbare afwijkingen toe te staan ... ik zie in uw voorbeeld echt geen reden om die overheid iets te verwijten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die aftrek is een dikke zeverderij en het is goed dat die afgeschaft wordt.
Wat die aftrek gewoon doet is de immobilienprijzen verhogen met ongeveer het bedrag van de aftrek, zoals altijd wanneer je een subsidie geeft in een vrije markt. De enigen die daar beter van worden zijn inderdaad de notarissen en de banken ; en zij die op het goeie moment een huis hadden en op het goeie moment verkocht hebben, waardoor ze het verschil in hun zak steken. Maw, die aftrek helpt niemand om aan een huis te geraken gezien de aankoopprijs met ongeveer hetzelfde bedrag is gestegen. Het geeft wel minder belastingsinkomsten aan de staat, en dat gebrek aan inkomsten wordt verdeeld over notarissen, banken en voegere huiseigenaars.
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Wat is dat nu zeg? Die aftrek is helemaal legitiem... en zeer belangrijk voor jonge mensen die op zoek zijn naar financiering voor hun droomhuis/appartement.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
welnu, stel ge hebt ne suikernonkel, hoeveel intrest betaal je bij de bank en hoeveel bij die nonkel, en hoeveel rente krijgt hij van de bank voor zijn geld en van jou ? die winwin voor burgers wordt in B onmogelijk gemaakt door de fiscale cadeau aan de banken ... het fiscale voordeel voor jonge kopers wordt helemaal geincasseerd door de banken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens al eens gekeken naar de immobilienprijscurve, en het moment dat die aftrek werd ingevoerd ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 januari 2012 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Maar je kan daar weinig tot niets tegen inbrengen. Vraagje: ken jij mensen waarvan de woning niet hoger geschat werd dan de werkelijk betaalde prijs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb wel al eens een poging tot BTW correctie gehad bij een verbouwing, maar die heb ik ook volledig gedocumenteerd kunnen tenietdoen ... geen kwaad woord over die controle's van mijn part ... wie recht in zijn schoenen staat, heeft daar geen nadeel van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
En nee geef die grafiek eens... in welk jaar is dat ingevoerd?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoeveel huizen zijn er in Vlaanderen die minder dan 250.000 euro waard zijn? Het zit dus wel iets ingewikkelder in elkaar om te vergelijken. Of m.a.w. de nadelen van grenzen. Laatst gewijzigd door pajoske : 12 januari 2012 om 10:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mss dat eens eerst afbouwen ? ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 12 januari 2012 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Binnen het bestaande kader kan je bijna de volledige interest op je lening aftrekken... wat betekent dat je meer verdient dan voorheen als je een lening aangaat die je als jongere toch zal moeten aangaan. Je nonkel die kan zelf een tweede huis kopen of een pak obligaties. Ik zie niet in hoe ze onder je voorgesteld systeem zouden "winnen"? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() er komt een bedrag van 900 miljoen of zoiets mee met de overheveling van bevoegdheid dacht ik? Zouden we kunnen uitrekenen wat de federale overheid daar op dit moment aan uitgeeft, aan die aftrek, in vlaanderen?
Ik heb een vaag vermoeden dat dat bedrag te laag zal zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Ach kom ook de blauwe vrienden willen hun kiezers wat cadeautjes geven hé. Nu ik dacht dat zelf de VLD een afschaffing hiervan vroeg tijdens de verkiezingen... iedereen beseft wel dat deze luxes niet kunnen blijven. Citaat:
![]() |
![]() |