![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En die Bretoense vind ik even dom als de Corsicaanse, de Baskische, ... Ik begrijp niet hoe je kan vechten voor een lap grond, een ras of een vlag. We zijn allemaal mensen en de aarde behoort aan iedereen toe, of je nu blond of zwart haar hebt. Maar dat is dan weer een hoofdstuk apart. Ik heb niets tegen vrijheidsbewegingen die tegen onderdrukkers of imperialisten vechten, bv. Ierland, Puerto Rico, Aceh in theorie ook,... maar op welk vlak worden Corsica, Bretagne, Vlaanderen,... nog onderdrukt vandaag? En tot slot dient het gezegt te worden dat guerilla iets heel anders is dan terrorisme. Maar ook dat is weer een heel ander onderwerp... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik werk via mijn werkgever voor verschillende producenten van FMG's (als je nietweet wat dat is zoek zelf maar op wat dat betekent), ook voor tabaksfabrikanten, wij helpen ze hun spullen verkopen. Tabak maakt toch zo'n 30 a 40 % van onze omzet uit. Wel, bij het laatste functioneringsgesprek heb ik gevraagd of ik geen tabaksprojecten meer mocht doen, uit ethische overwegingen. Pittig detail: ik rook zelf. Ze hebben er serieus moeite voor moeten doen, zoveel mensen zijn er op ons bedrijf niet die mijn functie uitoefenen, maar ze hebben het wel gedaan, sindsdien heb ik geen enkel tabakproject meer gekregen. Dus hou op met uw gelul over aanvaarden van Westerse waarden en traditie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Net als de genocide in Sudan een gevolg zou kunnen zijn van de sancties die zijn ingeroepen nadat OBL ginder een paar terreurkampen opgericht heeft. De Sudanese autoriteiten stelden voor om OBL bloot te geven (ze moesten hem niet hebben), maar Clinton weigerde. Kort voor de sancties zat OBL in 't gevang in Saoudi Arabië, waar hij ook juist boel had gestookt, met als gevolg dat de VS stevig voet aan de grond kregen in Saoudi Arabië. Hij is daar blijkbaar op één of andere manier uit ontsnapt om in Sudan boel te gaan stoken. Kort na de het begin van de sancties is OBL opgekrast richting de Taliban waar het niet zo goed ging met de onderhandelingen met Unocal (Amerikaans oliebedrijf). De Taliban stelden net voor de oorlog ook voor om OBL uit te leveren, maar ze waren daar gewoon niet toe in staat. En nu is OBL weer op de vlucht, als een vlieg die gaat zitten op elk slachtoffer waar de VS heel hard op wil kloppen. Nu gaat de VS na honderdduizenden doden in Sudan een beetje de mensenrechten gaan dienen en de olie en gas misschien eens verkennen. Wie weet.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij u gaat het om tabak….over wat bij moslims? Tabak? Alcohol?. Varkensvlees?. Wat nog allemaal ? Uiteindelijk blijft er weinig meer over hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Partijlid
|
![]() niks me racisme te maken in ieder geval, gewoon een slechte werkkracht,........
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De armoede is daar is vooral te wijten aan het slechte en corrupte beleid van Castro. Een planeconomie werkt gewoon weg niet. Bovendien leven de KP-functionarissen wel in grote weelde in tegenstelling tot de gewone "proletarische ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gratis onderwijs en verpleegkunde??? In Cuba is een serieus gebrek aan medicatie. Er sterven jaarlijks nog altijd honderden Cubanen aan ondervoeding. Boycot??? Buiten de V.S en de E.U zijn er nog honderden andere landen waar Cuba ook zaken mee kan doen maar de meeste doen dit liever niet en ze hebben gelijk ook, met communisten en andere massamoordenaars worden best géén zakens mee gedaan. Het lot van Cuba ligt in handen van het Cubaanse volk. Blijven zij koppig vasthouden aan hun voorbijgestreefde dicatoriale staatsideologie of willen zij een democratisch en welvarend Cuba. Vélen van hen hebben het reeds begrijpen en zijn gevlucht naar de V.S. Als men ziet in welke weelde de Miami-Cubanen in de kapitalistische Verenigde Staten wonen of de gewone Cubaan in het communistische Havana. Dan is voor elk normaal mens de keuze snel gemaakt!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat maakt het uit of een land communistisch is of niet. Geld in het laatje is altijd welkom. Waarom zou je niet willen handelen met iemand, als hij maar genoeg betaalt hé. De meeste gevluchte Cubanen horen volgens mij toch bij de ex-rijkere klasse. Zij staan natuurlijk niet graag hun rijkdom (waarschijnlijk door uitbuiting van dat proletariaat verkregen) af om iedereen gelijke kansen te geven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is die boycot juist, op medicijnen, geldtransacties en van die dingen. Toch blijft het GRATIS, en in Cuba zijn er geen daklozen of mensen die sterven van de honger. Dit valt gewoon niet te ontkennen.
De VS en de EU boycotten Cuba, zeg eens welke andere landen dan nog handel kunnen voeren met Cuba? Ze worden allemaal onder de duim gehouden door de VS, anders krijgen ze geen militaire of financiele steun meer van Uncle Sam. Cuba voert momenteel handel met Venezuela, maar van andere landen weet ik niets, ook niet van China. BTW: er worden duizenden Cubaanse dokters naar arme landen gestuurd om aldaar de bevolking te hebben dus zever niet over een slechte levensstandaard hé manneke. Cuba heeft de hoogste ontwikkelingsgraad van Zuid-Amerika. Waarom zou het Cubaanse volk in opstand komen tegen de revolutie? Er zal niets verbeteren, integendeel. Ik stel voor dat je eens een boek leest over de Cubaanse geschiedenis of oplet in de les Geschiedenis. Voor Fidel waren er dictators die gesteund werden door de VS: Machado en Batista. Die moordden �* volonté, voerden een gewelddadige repressie, en al de macht was in handen van de Amerikaanse maffia, waaronder die legendarische joodse maffiosi, Lansky ofzo ben ff zijn naam kwijt, en de Bacardi-clan. Havana was één groot bordeel, de rest van het land was straatarm. 70 % van de bevolking was analfabeet, er waren epidemiën zoals malaria, er was acute hongersnood, er waren geen dokters,... Het Cubaanse volk heeft juist in opstand gekomen tegen Batista, zonder hen had Fidel's guerillaleger nog jaren kunnen vechten maar hij kreeg het volk aan zijn kant. Er volgden analfabetiseringscampagnes (iedereen heeft nu gratis onderwijs), dokters waaronder Che Guevara trokken heel het land door om ziektes zoals malaria uit te roeien (met succes), de woningnood werd grondig aangepakt en iedereen heeft nu beschikking tot goedkope sociale woningen, de monocultuur werd aangepakt en naast suiker kwamen er ook o.a. groenten en fruit wat nu heel goed blijkt te zijn tegenovers Amerika's moordende boycot. Ik ben niet de enige die dit zegt, ga maar eens na: gerespecteerde bewegingen zoals 11 11 11, Oxfam en MO steunen de Cubaanse revolutie met een kritisch standpunt. Vergeet niet dat Castro geen communist was maar meer een radicaal-linkse populist zoals Chavez nu. Nadat hij begon te nationaliseren begon de reactie van de VS en de Bacardi-clan te komen, zo hebben ze hem in de handen van het Oostblok gedreven. Ik denk dat moest Cuba niet in de Koude Oorlog de revolutie had meegemaakt, dat er nu basisdemocratie was zoals Marx beschreef. De immense druk van de koude oorlog, de boycots van de vs, de druk van de Sovjet-Unie, de moorden op Che Guevara, Camilo Cienfuegos,... door de CIA,... heeft de Cubaanse revolutie natuurlijk geen goed gedaan, maar er is nog steeds gratis onderwijs, verzorging, steun aan de 3e wereld (veel meer dan dat de VS of Belgie doet!!!), er zijn wijkcomités en arbeidersraden, het land is enorm ontwikkeld, en daar ben ik aanhanger van de Cubaanse revolutie. Ik ben communist uit overtuiging in een betere maatschappij, niet omdat ik geil op rode legers of charismatische dictators. Cuba is niet dé perfecte maatschappij, maar wat ze hebben kunnen realiseren in zo'n korte tijd onder zoveel druk, vind ik echt prachtig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk hieronder wat de CANF zegt(een anti-castristische organisatie) http://www.canf.org |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Cuba haalt vooral inkomsten uit het vervaardigen van kapitalistische luxeproducten zoals sigaren of Rum. Verder leeft het eiland ook van luxe-toerisme. Weinig verschil met de Bahama's wat dat betreft.
Het Oostblok was ook zo'n arbeidersparadijs maar ze moesten er wel een muur bouwen: niet om barbaren (China) of zelfmoordterroristen (Israel) buiten te houden, maar om de arbeiders binnen te houden. ![]()