Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2012, 15:57   #21
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Heelwat Europese jongeren vluchten naar nieuwe opkomende landen, in Latijns-Amerika, Afrika en Azië.

The Financial Times heeft er een stukje over:

Is it time for Europeans to migrate?

Ikzelf ben een economisch vluchteling die naar Congo trok omdat er hier in Europa geen werk is, ofwel enkel mensonwaardig beestenwerk.

De trend van de toekomst is niet de immigratie van niet-Europeanen naar Europa, maar van Europeanen naar andere continenten.
Dat is al eerder gebeurt, en meer dan eens. De hele geschiedenis door hebben de blanken niet anders gedaan als je het eens goed nagaat.
En meestal ten voordele van de landen waar ze naartoe trokken ( dit staat natuurlijk open voor discussie, en hangt af van welke kant je de zaken bekijkt )
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 15:59   #22
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is "integratie". Ik spreek twee van de vier nationale Congolese talen, ik eet op z'n Congolees, en ik werk daar. Genoeg integratie? Geen idee.

Integreren, voor zover we dat al kunnen definiëren, is niet moeilijk. Ik doe zoals de meeste Turken en Marokkanen hier bij ons: men lere de taal, men ete de plaatselijke snacks, men vrije met lokale schonen, en men zoekt werk tot men het vindt.

Dus al bij al, een makkie.
Wat voor werk doe je momenteel, en met welke professionele bagage ben je vertrokken ?

Laatst gewijzigd door Aligator : 27 juni 2012 om 16:00.
Oud 27 juni 2012, 16:03   #23
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Bedankt, maar ik vind dat er dan wel geen dt-fouten in mogen voorkomen.

Sommigen moeten zich blijkbaar nog in de Nederlandse taal integreren.
Ach, met die vreemde vrouwen moet je tolerant zijn daarover hé. Die arme sukkels zijn amper naar school mogen gaan van hun ouders. Ze spreekt zelfs vrijwel foutloos Nederlands, dat is toch goed ?
Oud 27 juni 2012, 16:04   #24
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik vind dat iemand die beweert leerkracht te zijn zelf de d/t-regel wel eens onder de knie mag hebben.
In de koranschool misschien ? Daar zullen ze wel arabisch spreken zeker ? Misschien daarom dat zij die regels niet goed kent ?
Oud 27 juni 2012, 16:06   #25
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik vind dat ook. Ik was gehaast en tegen dat ik mijn reactie las, kon ik geen wijzigingen meer aanbrengen.

We zullen ermee moeten leren leven dat zulke blunders je niet worden vergeven. Zeker niet door een moslimhatende racist.
Ik vergeef u zulke fouten Ik ben er mij van bewust welke moeilijkheden je moet hebben om onze taal te leren.
Oud 27 juni 2012, 16:08   #26
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Is men Congo in ook bang van dienen islam?
Waarom zouden ze ? Ze zien daar niks van de islam (The Muslim community in the country is estimated at 1.3 percent of the population http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_i...c_of_the_Congo de weinige moslims die er zijn hebben dus (nog) geen grote praat) en ze kennen de islam niet. Waarom zouden ze daar dan bang van zijn.

Ga die vraag eens stellen aan niet-moslims in Mali, Soedan, Nigeria, Somalie enz daar kennen ze de islam.

Citaat:
De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 27 juni 2012 om 16:18.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 19:53   #27
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Waarom zouden ze ? Ze zien daar niks van de islam (The Muslim community in the country is estimated at 1.3 percent of the population http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_i...c_of_the_Congo de weinige moslims die er zijn hebben dus (nog) geen grote praat) en ze kennen de islam niet. Waarom zouden ze daar dan bang van zijn.

Ga die vraag eens stellen aan niet-moslims in Mali, Soedan, Nigeria, Somalie enz daar kennen ze de islam.
Waarom zijn mensen bang van den islam? Een paar moslims die in het straat opduiken stoort misschien wel, maar dat kunnen de meesten wel door de vingers zien. Maar als er meer rondlopen dan begint het naar hun koppeke te stijgen en niks anders dan veeleisende miserie en kwel uit te delen op alle gebied. En dan maar zagen dat er racisten zijn. Bol het af, dan is hier niemland meer racist, en dan hebben zij er ook geen last meer van. Nee, wat hen interessert is betwetertje spelen. Iedereen moslim en halal op tafel.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 22:03   #28
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Is men Congo in ook bang van dienen islam?
Neen, in Congo bewondert men de radicale islam. Enfin, veel van mijn kennissen juichten toen Osama 9/11 lukte, en ze zijn nog altijd voorstander van Al Qaeda.

Er zou eens een journalist een onderzoek moeten doen naar de perceptie van de radicale islam in zwart Afrika.

Want al die sympathie verbaasde me enorm.

Enfin, Congolezen zien de grootste bedreiging komen van Rwanda - een micro-land dat ze collectief haten en de schuld geven van veel wat misloopt.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 22:04   #29
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Wat voor werk doe je momenteel, en met welke professionele bagage ben je vertrokken ?
Ik verbouw maïs, rijst, maniok en bonen op 150 hectare landbouwgrond.

Ik ben vertrokken met een paar universitaire diploma's en een project gefinancierd door een grote ontwikkelingsbank.

De rest heb ik zelf moeten uitvinden en leren.
Oud 27 juni 2012, 22:08   #30
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht

Da's wel juist. En dat verklaart wellicht de grote sympathie die de Congolezen hebben voor Al Qaeda.

Vele ordinaire bantoes hebben zich inmiddels bekeerd tot de islam. Maar da's meer uit de overtuiging dat het christendom niks economisch heeft bijgebracht. De islam heeft hier een aantal democratische banken, waar geleend kan worden zonder interest... misschien verklaart ook dat wel iets.

Voor de rest zijn de Kinois heel cosmopolitisch: er lopen bantoe-boeddhisten rond, veel mensen behoren tot Amerikaanse revival-sectes, en nog anderen vinden hun eigen cultus uit.

De grootste imaginaire vijand is Rwanda. Dat land wordt, deels terecht, beschuldigd van al wat in Congo misgaat.
Oud 28 juni 2012, 00:01   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, in Congo bewondert men de radicale islam. Enfin, veel van mijn kennissen juichten toen Osama 9/11 lukte, en ze zijn nog altijd voorstander van Al Qaeda.

Er zou eens een journalist een onderzoek moeten doen naar de perceptie van de radicale islam in zwart Afrika.

Want al die sympathie verbaasde me enorm.

Enfin, Congolezen zien de grootste bedreiging komen van Rwanda - een micro-land dat ze collectief haten en de schuld geven van veel wat misloopt.
Waren ze tevreden dat de VS, die Rwanda steunde, eindelijk eens op zijn bek kreeg? Was het zo iets?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 06:10   #32
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt, maar ik vind dat er dan wel geen dt-fouten in mogen voorkomen.

Sommigen moeten zich blijkbaar nog in de Nederlandse taal integreren.
Hij schrijft tog in perfect Nieuw-Nederlants?
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 06:13   #33
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Dat is al eerder gebeurt, en meer dan eens. De hele geschiedenis door hebben de blanken niet anders gedaan als je het eens goed nagaat.
En meestal ten voordele van de landen waar ze naartoe trokken ( dit staat natuurlijk open voor discussie, en hangt af van welke kant je de zaken bekijkt )
Nadat de lokale bevolking uitgeroeid of in reservaten gestoken was bedoel je?
Oud 28 juni 2012, 06:17   #34
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verbouw maïs, rijst, maniok en bonen op 150 hectare landbouwgrond.

Ik ben vertrokken met een paar universitaire diploma's en een project gefinancierd door een grote ontwikkelingsbank.

De rest heb ik zelf moeten uitvinden en leren.
Ge regeert daar ahw als een kleine koning over uw eigen domein?

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 28 juni 2012 om 06:18.
Oud 28 juni 2012, 12:06   #35
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Ge regeert daar ahw als een kleine koning over uw eigen domein?
Ja. Maar wel in samenspraak met de lokale bevolking hé. Ik ben ook niet de baas. Ik ben co-baas. Mijn partner is een lokale kerel met een NGO.

Alle opbrengst gaat naar de lokale boeren. Wij krijgen enkel een salaris.

Maar binnenkort begin ik wel volledig zelfstandig. Dit keer op slechts een 20-tal hectaren. Gewoon om te proberen hé. Genoeg ervaring op grote schaal, maar met andermans geld. Nu op kleine schaal, met m'n eigen zakcenten.
Oud 28 juni 2012, 14:31   #36
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Ja. Maar wel in samenspraak met de lokale bevolking hé. Ik ben ook niet de baas. Ik ben co-baas. Mijn partner is een lokale kerel met een NGO.

Alle opbrengst gaat naar de lokale boeren. Wij krijgen enkel een salaris.

Maar binnenkort begin ik wel volledig zelfstandig. Dit keer op slechts een 20-tal hectaren. Gewoon om te proberen hé. Genoeg ervaring op grote schaal, maar met andermans geld. Nu op kleine schaal, met m'n eigen zakcenten.
Leerling-kapitalist dus ? En neo-coloniaal ?
Oud 14 juli 2012, 20:14   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Heelwat Europese jongeren vluchten naar nieuwe opkomende landen, in Latijns-Amerika, Afrika en Azië.

The Financial Times heeft er een stukje over:

Is it time for Europeans to migrate?

Ikzelf ben een economisch vluchteling die naar Congo trok omdat er hier in Europa geen werk is, ofwel enkel mensonwaardig beestenwerk.

De trend van de toekomst is niet de immigratie van niet-Europeanen naar Europa, maar van Europeanen naar andere continenten.
Jij bent een NGO - luxepaardje
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be