Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2012, 22:27   #21
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Aangezien Ken volgens de wet niet overleden is, vraag ik me af of de moeder al die tijd kinderbijslag heeft ontvangen. Ik heb zo'n vermoeden van niet.
Net zoals Rick in Casablanca bent U verkeerd geïnformeerd:

http://www.kids.partena.be/content/d...anguagecode=NL

Citaat:
Er is recht op kinderbijslag tot maximum 5 jaar na de verdwijning.
Oud 29 juni 2012, 00:46   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hoe kan nu iemand dood verklaart worden, als zijn lichaam of iets dergelijks niet gevonden is. Of bestaat er ook zo iets als juridisch verklaarde waarschijnlijke dood ?
Ik dacht het wel.
Voor op zee verdronken zeelui die nooit zijn terug gevonden bv.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 07:41   #23
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Onlangs stond ik in de file in Vuilvoorde centrum, alwaar een moloch van een bus van de N-VA-propaganda-on-tour de boel visueel aan het vervuilen was. Daarnaast trok een hele processie van de nieuwe vuiligheid met gele kw'tjes door de winkelstraat om de mensen te couilloneren.. Alles uiteraard keurig gevolgd door de media (Vilvoorde, duh) en een verdwaalde flik, kwestie van "echt onder de mensen te komen" toch enigszins uit te sluiten.

Bart Bitterbal en z'n legioen opportunistische schapen die de klok wel hoorden luiden, maar de klepel niet weten hangen.
Hier kunt u het allemaal nog eens terugbeleven. U was wel onder de indruk blijkbaar. Ja, ook in Vilvoorde komt een einde aan het dikke-pensen-tijdperk.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 07:42   #24
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Oh ja, het is allemaal Bart zijn fout.
Ja, want PVDA is altijd zuinig: zij overplakken of overschilderen alleen de borden van de anderen.
Oud 29 juni 2012, 07:45   #25
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik dacht het wel.
Voor op zee verdronken zeelui die nooit zijn terug gevonden bv.
De voorwaarde is wel dat er quasi-absolute zekerheid bestaat over de doodsoorzaak. Bij een scheepsramp of vliegtuigramp ligt dat voor de hand. In het geval van mw. Mast absoluut niet, aangezien de piste van een ontvoering niet uitgesloten kan worden.
Oud 29 juni 2012, 07:54   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dacht dat justitie laagdrempelig toegankelijk was, vooral financieel. Of is dit geval een uitzondering ? Maar kan eigenlijk het hele gebeuren niet zo goed volgen. Hoe kan nu iemand dood verklaart worden, als zijn lichaam of iets dergelijks niet gevonden is. Of bestaat er ook zo iets als juridisch verklaarde waarschijnlijke dood ?
Natuurlijk bestaat zoiets.
Ik weet er niet het fijne van, ik ben geen jurist.

Maar als ge een beetje de actualiteit volgt, dan weet ge toch dat dit bestaat. En dat het niet zozeer van belang is voor (kleine) kinderen die verdwenen zijn (tenzij, vermoedelijk, de psychologische kant), maar wel voor volwassenen:
wie beheert ondertussen zijn goederen?
(vb. wie onderhoudt ondertussen met welke centen de echtelijke woning; mag die verhuurd/verkocht worden om de overblijvende in staat te stellen naar een appartement te verhuizen, of naar een bejaardenhuis ...)
moeten erfgenamen nog 50 jaar wachten om de erfenis te kunnen verdelen en nuttig aanwenden (of moet alles 'vervallen' ..)

...
In feite betreft het dus eigenlijk alleen maar een uitspraak van de rechter dat "je voort mag doen met je leven, en dat de privé goederen van de verdwenene mogen nuttig aangewend worden ... en mocht de verdwenene toch terug opduiken, dan moet hij niet reclameren; men heeft transparant en voorzichtig gehandeld ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 08:00   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien Ken volgens de wet niet overleden is, vraag ik me af of de moeder al die tijd kinderbijslag heeft ontvangen. Ik heb zo'n vermoeden van niet.
Om kinderbijslag te ontvangen moet je toch de nodige bewijzen van de school voorleggen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 08:19   #28
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Om kinderbijslag te ontvangen moet je toch de nodige bewijzen van de school voorleggen?
Neen, school heeft daar niets mee te zien.
Oud 29 juni 2012, 08:40   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, school heeft daar niets mee te zien.
Gij moet dus nooit zo'n groen formulier laten invullen zowel op school als op uw werk?

Ge kunt volgens U dus weldegelijk thuisonderricht geven én kinderbijslag ontvangen? Dat is goed nieuws voor een heel aantal mensen die thuisonderricht geven.
Toch maar eens nader informeren dan.
En volgens U krijgt men dus ook nog kindergeld nadat het kind de school verlaten heeft?

Prachtige informatie. Had ik het maar geweten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2012 om 08:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 11:15   #30
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij moet dus nooit zo'n groen formulier laten invullen zowel op school als op uw werk?

Ge kunt volgens U dus weldegelijk thuisonderricht geven én kinderbijslag ontvangen? Dat is goed nieuws voor een heel aantal mensen die thuisonderricht geven.
En volgens U krijgt men dus ook nog kindergeld nadat het kind de school verlaten heeft?

http://www.belgopocket.be/nl/content...g-en-kraamgeld

http://www.kids.partena.be/Content/D...anguagecode=NL
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 11:19   #31
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze draad begint wat af te dwalen.

Ik vond het belangrijk genoeg om een draadje op te starten over het onderwerp:

justitie moet laagdrempelig toegankelijk zijn, ook financieel .

Persoonlijk vind ik dit nogal belangrijk.
Akkoord of akkoord ??

.
Akkoord en zeker voor slachtoffers.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 11:21   #32
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik begrijp het wel, maar stel, ondanks wat quasi zeker is, dat Ken nog leeft? Kan je iemand die dood verklaard is, weer tot leven wekken, administratief althans?
Nee, de persoon dient dan binnen 14 dagen zelfmoord te plegen, anders riskeert hij een administratieve boeten van €250, plus de kosten van alle aangetekende brieven waarin wordt verzocht het leven te beeindigen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 11:30   #33
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja, want PVDA is altijd zuinig: zij overplakken of overschilderen alleen de borden van de anderen.
Nog nooit een bord over plakt, en ben PvdA
Heb mijn eigen vensters en altijd genoeg hout liggen, om zelf borden te maken en in mijn tuin te plaatsen.
Wat ik van de andere partijen niet kan zeggen.
Want die plakken op alles wat vast zit, ook als het niet van hun is.
Die hebben daar zware subsidies voor nodig.
Mogen ze van mij ook voorgoed afschaffen.
Dat overschilderen zal dan ook zeker niet gebeuren door de zuinige PvdA.
Al ooit verf gekocht?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 12:26   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heb mijn eigen vensters en altijd genoeg hout liggen, om zelf borden te maken en in mijn tuin te plaatsen.
Al ooit verf gekocht?
...of spuitbussen
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 16:26   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Simpel gezegd:
het bewijs van inschrijving in een school is een gemakkelijke vorm van bewijzen dat je kind (van meer dan xx jaren) geen arbeidsinkomen heeft ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 juni 2012 om 16:27.
Oud 29 juni 2012, 17:38   #36
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Simpel gezegd:
het bewijs van inschrijving in een school is een gemakkelijke vorm van bewijzen dat je kind (van meer dan xx jaren) (officieel van plan is om tijdens de schooluren )geen arbeidsinkomen (te hebben) (heeft) ...(het bewijs van regelmatig de lessen te hebben gevolgd daarentegen.... )

.
Sorry, ik kan het niet laten om teksten te verduidelijken, beroepsmisvorming

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 29 juni 2012 om 17:39.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 18:58   #37
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Al ooit verf gekocht?
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...e-affiche.aspx

http://cobbaut.blogspot.be/2010/06/b...-plakkers.html

http://www.ptb.be/nieuws/artikel/and...oet/print.html

etc, etc, etc.
Oud 29 juni 2012, 21:54   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Sorry, ik kan het niet laten om teksten te verduidelijken, beroepsmisvorming
Geen probleem op zich.

Maar dan moet je ook het mini-soort van titel wijzigen, namelijk die

"simpel gezegd" ...

want dat zou het verschil zijn tussen bedillerige verbeterzucht en positieve aanvullende kritiek.

Eventueel zou je ook een letterlijke wettekst kunnen aanhalen. Dat zou het voordeel hebben van de 100 procent preciesheid.

Oud 29 juni 2012, 22:36   #39
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik begrijp het wel, maar stel, ondanks wat quasi zeker is, dat Ken nog leeft? Kan je iemand die dood verklaard is, weer tot leven wekken, administratief althans?
Als een dood verklaarde plotseling terug opduikt, levend en wel, dan heeft hij geen wettelijk bestaan meer, want dood is dood. Ga een ambtenaar op de burgerlijke stand maar eens overtuigen dat je meneer Zusenzo bent, springlevende burger van België.
" Meneer Zusenzo is dood " zullen die zeggen " het staat hier zwart op wit. Iedereen kan zoiets komen zeggen, dat pakt niet bij ons "
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 22:37   #40
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zou dit dus kunnen opeisen eigenlijk...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be