Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2012, 17:23   #21
Lunokhod
Partijlid

Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
Standaard

Vendor lock-in is a bitch; ver weg van blijven.

Het businessmodel van Apple steunt volledig op het isoleren van hun producten van de rest van de markt om zo een artificieel monopolie te creëren en torenhoge prijzen te kunnen aanrekenen. Bijgevolg werkt niets van Apple met andere producten (zelfs niet met essentiële software van andere producenten) en ben je verplicht om bij hen te blijven voor elk ander toestel dat je zou willen.

Smells like a cult? Is het ook.

Dat businessmodel kan alleen blijven bestaan zolang er fundamentele innovatie is. Sinds oppergod Jobs verdwenen is, heeft Apple geen enkele innovatie meer uitgebracht en maakt het enkel nog kleine updates voor bestaande producten. Dat ze voornamelijk andere producenten vervolgen en zelf niets nieuw doen, is een sterk teken aan de wand dat hun spel uitgespeeld is.

Ze hebben die fout 20 jaar geleden ook gemaakt.

Laatst gewijzigd door Lunokhod : 11 juli 2012 om 17:28.
Lunokhod is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 17:26   #22
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een BBC docu over o.a. Apple fanboys: Secrets of Superbrands: Technology.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 17:33   #23
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Nee, ik meet mij aan welke producten ik niet gebruik.
Wat hetzelfde is.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 17:34   #24
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Wat hetzelfde is.
En ja, dat is zo. Iemand die een iPad vrijwillig koopt, daarvan weet je toch al op zijn minst dat die persoon helemaal niks kent van IT en gewoon in de marketing is getrapt.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 17:36   #25
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
En ja, dat is zo. Iemand die een iPad vrijwillig koopt, daarvan weet je toch al op zijn minst dat die persoon helemaal niks kent van IT en gewoon in de marketing is getrapt.
Je maakt de fout te denken dat iedereen dezelfde behoeftes heeft.

-H. Marcuse
Oud 11 juli 2012, 17:37   #26
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Je maakt de fout te denken dat iedereen dezelfde behoeftes heeft.
Nee hoor. Juist niet.

De behoeftes die door een iPad worden bevredigd...
Oud 11 juli 2012, 17:37   #27
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Juist niet.

De behoeftes die door een iPad worden bevredigd...
Zijn vrij beperkt, inderdaad.
Maar dat was nu juist wat mijn oma nodig had.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 11 juli 2012 om 17:38.
Oud 11 juli 2012, 17:38   #28
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn vrij beperkt, inderdaad.
Maar dat was nu juist wat mijn oma nodig had.
Naar foto's kijken?

Kan je ook met een veel goedkopere tablet van niet-Apple. Heb jij je oma een Apple aangesmeerd?
Oud 11 juli 2012, 17:41   #29
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Naar foto's kijken?

Kan je ook met een veel goedkopere tablet van niet-Apple. Heb jij je oma een Apple aangesmeerd?
De iPad was één van de eerste deftige tablets.
Ze vind het zelf veel handiger dan een computer omdat ze toch alleen maar haar mail checkt en een paar websites bezoekt.

-H. Marcuse
Oud 11 juli 2012, 17:42   #30
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
De iPad was één van de eerste deftige tablets.
Ze vind het zelf veel handiger dan een computer omdat ze toch alleen maar haar mail checkt en een paar websites bezoekt.
Nuja, als er toen echt niks beter was...

En een omatje is iets anders dan een hipster, he.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 11 juli 2012 om 17:42.
Oud 11 juli 2012, 17:46   #31
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Die dingen lopen even vaak vast als mijn gewone pc/laptop.
Dat klopt alvast voor geen meter.

Ik gebruik al sinds (even denken...) eind 2007 een Powerbook G4 met 1,5Ghz processor (geen intel) en 1GB geheugen en dat ding wordt enkel opnieuw opgestart als er een update gebeurd is die een opstart vereist. Maw; mijn Apple is sinds 2007 nog niet 1 keer vastgelopen.

Ook vermeldenswaardig vind ik het feit dat hij nooit (maar dan ook echt nooit) afgezet wordt. Wel loopt er ooit (en dan nog zelden) eens een programma vast maar dat wordt "gekilled" zonder dat OsX er last van heeft.

Je kan zeggen van Apple wat je wil; vastlopen doen ze veeeel minder vaak dan Windows-bakken.

Citaat:
Vroeger waren er sectoren waar apple heer en meester was omdat ze beter presteerden dan de pc. Maar die tijd is ook al gepasseerd: tegenwoordig kan je ook al bommen van pc's kopen die stukken goedkoper zijn dan apple en even goed. En met meer mogelijkheden qua software.
Dat zal inderdaad zo wel zijn maar nog maar eens terugkomen op mijn eigen Appletje; hij draait nog steeds als een naaimachientje. Ik kan niet vergelijken wegens geen even oude windows-pc in de buurt maar ik geloof nooit dat een 5 jaar oude windows bak met 1,5Ghz en 1GB even vlot zou blijven draaien als mijn bakske.

Verder is het niet toevallig dat in bv de grafische sector men blijft zweren bij Apple. Op bepaalde punten zijn ze echt wel sneller hoor. Op andere punten zijn ze waarschijnlijk inderdaad ingelopen door Windows.

Citaat:
Vroeger kon men ook nog zeggen dat apple virusvrij was: maar die tijd is ook al gepasseerd.
"Eindelijk", hoor ik veel Windows-aanhangers zuchten. Al jaren moeten ze roepen dat het virusvrij zijn van Apple niet gaat blijven duren. Toen ik 'em kocht hoorde ik dat al. Nu, vijf jaar later (of pak maar 4 jaar later) is het zo ver. Er zijn virussen voor Apple. Inderdaad, niet leuk.

Maar laat het een troost zijn dat er voor Windows nog steeds tientallen, nee hondertallen of zeg maar duizendtallen meer virussen te vinden zijn. Voor Apple blijven ze een uitzondering. Je hoort het trouwens elke keer in't nieuws als er eens eentje opduikt en dat is niet omdat dat elke dag gebeurt.

Virussen voor Apple; ze zijn er maar voorlopig zijn de weinigen nog te catalogeren onder 'de uitzonderingen die de regel bevestigen'. Er zijn bovendien virusscanners voor Apple genoeg te vinden.

Citaat:
dus ja, voordeel? mooi zeker?
Inderdaad; mooi.
En verder; stabiel.
Nog? Degelijk. Kan tegen een stootje, keyboard blijft bv. als nieuw typen.
En ook; makkelijker in gebruik dan Windows. Geen gedoe met drivers bv. Plug iets in en het werkt. Zo maar.
En duur? Misschien wel ja, maar als ik in 2007 een vergelijkbare Windows-laptop had gekocht had ik die ondertussen waarschijnlijk al lang moeten vervangen wegens tergend traag of gewoon versleten. Die aankoop heb ik me uitgespaard. In feite is mijn Apple dus al even veel waard dan 2 windows laptops en dan kom ik helemaal nog niet zo duur uit.

Toch voor alle duidelijkheid; ik ben helemaal geen "niks is beter dan Apple"-freak. Voor mijn part gebruikt ieder wat hem het beste lijkt. Voor mij persoonlijk is dat Apple. Veel tevredener over dan over de Windows en Linux-bakken die ik ooit had. Maar dat is waarschijnlijk persoonlijk. Doch geen obstakel om de voordelen van Apple even in het licht te zetten.

Een nadeel dan nog? Er is veel meer software te vinden voor Windows dan voor Apple. Toch zeker voor mij omdat ik nog met een pre-intel Apple werk. Bruikbare freeware zoeken is voor mij niet evident meer. Gelukkig heb ik na 5 jaar wel ongeveer alle software bijeen die ik moet hebben.

Laatst gewijzigd door BigF : 11 juli 2012 om 17:48.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 17:54   #32
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Je kan zeggen van Apple wat je wil; vastlopen doen ze veeeel minder vaak dan Windows-bakken.
Met de afgrijselijke bloatware iTunes doen ze inderdaad veel Windowsbakken vastlopen.

Citaat:
Dat zal inderdaad zo wel zijn maar nog maar eens terugkomen op mijn eigen Appletje; hij draait nog steeds als een naaimachientje. Ik kan niet vergelijken wegens geen even oude windows-pc in de buurt maar ik geloof nooit dat een 5 jaar oude windows bak met 1,5Ghz en 1GB even vlot zou blijven draaien als mijn bakske.
En er is verder nog Linux, hoor. Windows is niet de enige concurrent.

Citaat:
Virussen voor Apple; ze zijn er maar voorlopig zijn de weinigen nog te catalogeren onder 'de uitzonderingen die de regel bevestigen'. Er zijn bovendien virusscanners voor Apple genoeg te vinden.
Vooral wegens het kleine marktsegment dat ze vertegenwoordigen.

Citaat:
En ook; makkelijker in gebruik dan Windows. Geen gedoe met drivers bv. Plug iets in en het werkt. Zo maar.
Als je slechts van één producent kunt kopen is dat natuurlijk altijd zo, hé. Allez, dat hoop ik toch.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 17:54   #33
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heren,

Wij hebben een Applegebruiker!

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 17:55   #34
Munglik
Minister-President

Standaard

Wat is je probleem precies, Koenraad?

-H. Marcuse
Oud 11 juli 2012, 17:57   #35
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is je probleem precies, Koenraad?
Apple.
Oud 11 juli 2012, 17:59   #36
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Apple.
Inderdaad.
Oud 11 juli 2012, 18:00   #37
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Inderdaad.
Waarom?

-H. Marcuse
Oud 11 juli 2012, 18:02   #38
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Met de afgrijselijke bloatware iTunes doen ze inderdaad veel Windowsbakken vastlopen.
Windows heeft toch Windows Media Player? Waarom zou je dan iTunes gaan gebruiken? Op Mac heb ik geen problemen met iTunes.

Citaat:
En er is verder nog Linux, hoor. Windows is niet de enige concurrent.
Weet ik, uit ervaring zelfs. Op het einde van mijn post kon je dat overigens ook lezen.

Citaat:
Vooral wegens het kleine marktsegment dat ze vertegenwoordigen.
Wat maakt mij het uit waarom er weinig virussen voor Apple zijn. Het feit dat er weinig zijn, dat maakt mij uit. Niet het waarom.

Citaat:
Als je slechts van één producent kunt kopen is dat natuurlijk altijd zo, hé. Allez, dat hoop ik toch.
Een Samsung laser-printer, een HP inktjet-printer, een HP-fototoestel, een Panasonic-fototoestel, een Trust-scanner, een WD harde schijf, een Microsoft-muis,...
Komen die allemaal van dezelfde producent dan?
Nochtans werken ze allemaal probleemloos zonder drivers oid. Inpluggen en hop!

Laatst gewijzigd door BigF : 11 juli 2012 om 18:02.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 18:02   #39
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom?
De redenen zijn hier echt al uitgesmeerd.
Oud 11 juli 2012, 18:05   #40
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Windows heeft toch Windows Media Player? Waarom zou je dan iTunes gaan gebruiken? Op Mac heb ik geen problemen met iTunes.
Om iets op zo'n Appleding te plaatsen? Enkele jaren geleden heeft mijn vader een iPod gekregen. Frustrerend hoe vaak iTunes crashte.

Citaat:
Wat maakt mij het uit waarom er weinig virussen voor Apple zijn. Het feit dat er weinig zijn, dat maakt mij uit. Niet het waarom.
Virussen hoeven in elk geval geen probleem te vormen. Sinds Vista heb ik op Windows geen last meer gehad van virussen.

Citaat:
Een Samsung laser-printer, een HP inktjet-printer, een HP-fototoestel, een Panasonic-fototoestel, een Trust-scanner, een WD harde schijf, een Microsoft-muis,...

Komen die allemaal van dezelfde producent dan?
Nochtans werken ze allemaal probleemloos zonder drivers oid. Inpluggen en hop!
Bij Windows tegenwoordig ook, hoor. Op XP niet, maar op Vista wel (en zelfs beter dan op XP met de officiële drivers).
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be