Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2012, 13:41   #21
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger Bekijk bericht
Sedert wanneer bedenken programmeurs alglo(hik)itmes?
een algoritme is niets meer dan de benaming voor een bepaalde serie opdrachten. Alle programmatielogica is dus eigenlijk een algoritme. Bijvoorbeeld als je binnen een programma enkel een opdracht zal doen als uw deler niet 0 is ofzo, dan zal uw algoritme iets zijn in de aard van:

Citaat:
a=6;
b=2;
If (b!=0)
{
c=a/b;
Console.writeline({0}, c);
}
else
{
Console.writeline(deler is 0, en ondanks wat Harriechristus beweert, kan men niet delen door 0);
}
Dit is dus een algoritme dat een variabele nakijkt en daar een bepaalde opdracht aan vastkoppelt.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 13:44   #22
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Daarom werk ik al 25 jaar met Mac. Zelfs geen ICT-man nodig om het netwerk te installeren. Laat staan het te onderhouden. Plug & Play. Always.
Mac heeft dan ook wel andere fameuze tekortkomingen, vooral op vlak van onderdelen herstellen and such...
Oud 22 augustus 2012, 13:45   #23
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom werk ik al 25 jaar met Mac. Zelfs geen ICT-man nodig om het netwerk te installeren. Laat staan het te onderhouden. Plug & Play. Always.
En die Mac's komen zo maar uit de lucht vallen?
Daar kwamen helemaal geen IT-mensen aan de pas om die te bedenken en te ontwikkelen?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 13:53   #24
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De soepelste werking van je brein
verkrijg je pas met whiskey of wijn.
Je denkt veel sneller,
discuteert feller
maar je tongval kan wat trager zijn ....

Mens sana in campari soda ...
Ik kan bevestigen dat dit ook zo is.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 14:13   #25
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Mac heeft dan ook wel andere fameuze tekortkomingen, vooral op vlak van onderdelen herstellen and such...
Welke herstellingen ? Nooit voorgehad in 25 jaar Mac (zo'n 8 modellen)
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 14:17   #26
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
En die Mac's komen zo maar uit de lucht vallen?
Daar kwamen helemaal geen IT-mensen aan de pas om die te bedenken en te ontwikkelen?
Dat heb ik niet gezegd, maar in tegenstelling tot Microschoft maakte Apple het mogelijk om geen permanent ICT-personeel te moeten bekostigen in de firma's. Wat natuurlijk niet strookte met de mening van de ICT-ers zelf en dus Apple altijd geweerd hebben uit hun bestellingen voor collectieve bestellingen. Over mijn gevechten met die ICT in de firma's waar ik vroeger werkte kan ik boeken schrijven.

Maar eind goed al goed. Apple staan nu waar ze het al 30 jaar verdienen.
Oud 22 augustus 2012, 14:40   #27
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet gezegd, maar in tegenstelling tot Microschoft maakte Apple het mogelijk om geen permanent ICT-personeel te moeten bekostigen in de firma's. Wat natuurlijk niet strookte met de mening van de ICT-ers zelf en dus Apple altijd geweerd hebben uit hun bestellingen voor collectieve bestellingen. Over mijn gevechten met die ICT in de firma's waar ik vroeger werkte kan ik boeken schrijven.

Maar eind goed al goed. Apple staan nu waar ze het al 30 jaar verdienen.
Ik zou niet durven zeggen dat ICT'ers wereldwijd samenhokte met de heren van microsoft (Ik denk zelfs dat het merendeel van de professionele IT'ers zouden opteren om op een Linux gebaseerd systeem te werken ipv de Microsoft toestanden (zeker op vlak van Netwerkstabiliteit) (jammer genoeg staan daar weinig eind gebruikers voor open)).

Macs kunnen trouwens ook (zoals elke machine) stukgaan hoor.
Oud 22 augustus 2012, 14:48   #28
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Oh, het gaat enkel over IT'ers en ICT...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 22 augustus 2012, 14:50   #29
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Oh, het gaat enkel over IT'ers en ICT...
Kom, breng de discussie eens op gang.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 14:58   #30
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger Bekijk bericht
Uit dat artikel kan ik enkel een fout gebruik van Linux distributies destilleren. Inderdaad als je geen tijd hebt om de gemeenschap rond een bepaalde tak te volgen en zo dus je eigen distro's up to date te houden, dan zal je vroeger dan later in de problemen komen. Als je vantevoren hebt uitgemaakt dat je daar de tijd niet voor wil maken dan betaal je anderen om die tijd erin te steken en kom je nogal vlug bij microsoft uit.

In het artikel pakt men juist de grote troef van Linux, namelijk de flexibiliteit en dynamiek en begint men op basis daarvan de kritiek te formuleren. Zoiets moet je dus vantevoren weten, alvorens je zo'n grote software sprong gaat maken.

Het klopt wel wat ie zegt dat sommige linux puristen fameus elitair kunnen doen.
Oud 22 augustus 2012, 15:15   #31
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kom, breng de discussie eens op gang.
Geen tijd. Ik ben bezig met m'n whiskey-peil stabiel te houden zodat ik de rest van de dag creatief verder kan werken.
Oud 22 augustus 2012, 15:16   #32
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Geen tijd. Ik ben bezig met m'n whiskey-peil stabiel te houden zodat ik de rest van de dag creatief verder kan werken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 19:52   #33
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

niet te schatten hoe creatief ik alweer geweest ben vandaag
Oud 22 augustus 2012, 20:02   #34
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Ik zou niet durven zeggen dat ICT'ers wereldwijd samenhokte met de heren van microsoft (Ik denk zelfs dat het merendeel van de professionele IT'ers zouden opteren om op een Linux gebaseerd systeem te werken ipv de Microsoft toestanden (zeker op vlak van Netwerkstabiliteit) (jammer genoeg staan daar weinig eind gebruikers voor open)).

Macs kunnen trouwens ook (zoals elke machine) stukgaan hoor.
Als je er begint mee te gooien wel ja. Ik heb nog steeds mijn 1° MacPus (1984) en die werkt nog wel. Alleen is er geen eigentijdse software meer voor. Maar hij staat als kunstwerk op mijn bib-kast. 't Moeten niet altijd ebbenhouten naakten zijn ...
Oud 22 augustus 2012, 20:05   #35
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
interessant! maar in feite wisten we dit al: hoeveel schilders en vooral schrijvers zijn er niet verknocht aan hun glaasje terwijl ze hun creatief werk doen ?
Denk je dat alcohol hen echt creatiever en technisch beter maakt ? Er zijn uitzonderingen, maar de meesten verpesten hun talent door hun drankgebruik.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2012, 07:17   #36
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Als je er begint mee te gooien wel ja. Ik heb nog steeds mijn 1° MacPus (1984) en die werkt nog wel. Alleen is er geen eigentijdse software meer voor. Maar hij staat als kunstwerk op mijn bib-kast. 't Moeten niet altijd ebbenhouten naakten zijn ...
Wat wel een feit is, is dat MAC's veiliger zijn in de zin dat ze nagenoeg niet getarget worden in Malware/Spyware, etc... De reden? Er waren gewoon te weinig gebruikers waardoor het niet loonde om specifiek in die richting malware te maken, aangezien de architectuur voor de programma's ook anders is, is Mac tamelijk lang onder de radar gebleven.

Verleden jaar was er, dacht ik, een eerste virus gericht tegen Mac's. Met alle Iphone toestanden, etc... zal dat nog wel meer gebeuren, en dan vrees ik dat u zich toch zal moeten richten naar die vermaledijde IT'ers.

Nu, als u een grafisch design-bedrijf heeft, of u moet veel videobewerking doen, dan zou ik ook voor mac gaan. Voor gewoon PC, bureau-gebruik. Zou ik (als u weg wil blijven van microsoft) gaan voor een simpele Ubuntu distro (makkelijkst in gebruiksvriendelijkheid), met Open Office, pleur er ergens nog een PC aan uw gateway tussen met (ook al, Linux) een IPCOP-distro op, met misschien SNORT erop als u moeilijkheden verwacht, en dat zal ook allemaal vlot draaien. En gratis.

Ben er trouwens zeker van dat, als u zelf een netwerk voor MAC veilig kan configureren dat dat voor Linux ook moet lukken.
Oud 23 augustus 2012, 07:18   #37
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Denk je dat alcohol hen echt creatiever en technisch beter maakt ? Er zijn uitzonderingen, maar de meesten verpesten hun talent door hun drankgebruik.
De meesten verpesten hun drankgebruik door talent.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be