![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hou je eens gewoon aan de regels. Da's echt zo moeilijk niet hoor. Wil je tegen 200km/u racen, ga dan naar een circuit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() so? ik het mij permitteren en mijn auto is een pak beter voorzien op snelheden van 200km/h dan de meeste auto's op 120...
ik heb minder remafstand, boordcomputer zorgt voor dat er altijd een bepaalde afstand blijft tussen de wagen en de voorligger, etc etc oh ja en een night vision camera is ook heel handig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want ja, het komt mij toevallig uit wanneer snelheidsmaniakken van de baan worden gehaald, en zo mij, of mijn dierbaren niet meer van de baan kunnen rijden. Dat komt mij inderdaad uit ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga dan even tegen de autoindustrie vertellen dat ze geen auto's meer mogen maken die niet sneller kunnen dan 150km/u. Eén van mijn zutsers rijd namelijk met een auto die slechts een motor van 500CC heeft en zelfs nog geen 150km/u haalt. Als jij snelheden van boven de 130km/u wil halen ga je maar op een piste rijden, zodat je geen onvoorziene voorzienbare hindernissen kan tegenkomen. Want volgens de wet moet je daar steeds voor kunnen stoppen. Volgens mij heb jij totaal geen besef over wat snelheid echt is en hoe gevaarlijk een voertuig is. Zelfs binnen de F1, waar enkel de besten van de besten achter het stuur mogen kruipen, gebeuren er regelmatig ongevallen. En dat er daar de laatste jaren geen doden meer zijn gevallen, is zuiver een kwestie van geluk geweest. Binnen de rallywedstrijden vallen er zelfs nog regelmatig doden, ook al behoren deze bestuurders tot de beste van de wereld en hebben zij geen kans op onvoorzienbare hindernissen. Daar vallen de doden en gewonden zuiver door stuurfouten of mechanische defecten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() eigenlijk komt het er bij jullie gewoon op neer van "ik kan geen deftige auto kopen dus de rest moet dit ook niet doen" Laatst gewijzigd door Doa : 4 november 2012 om 11:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
banden vullen met stikstof en goed onderhouden, verder is dat een geval van overmacht. klapband aan 200 terwijl je praktisch alleen op de baan bent of een klapband aan 120 tijdens de spitsuren, ik verkies de eerste optie aan 200 dan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit vaak om medische reden, leeftijd, angst, gebrek aan inschattingsvermogen, enz... Het is dus aan de overige 10% om hier rekening mee te houden en zich naar hen aan te passen en niet omgekeerd. Wat denk je van een lancer. Rij ook regelmatig met een M7 en een 924. Maar ben ook niet verlegen om achter het stuur van een 40tonner te stappen. En geloof mij vrij, als een lege 40tonner vol in de remmen gaat, sta jij NOOIT sneller stil dan hij. Maar als technicus weet ik heel goed dat techniek ook zijn grenzen heeft en kan falen. Een stomme lek in een leiding kan zelfs de beste remmen uitschakelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
200 km/u geflitst => kubusje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want hij weet niet dat veiligheid in de eerste plaats afhankelijk is van de houding van de bestuurder. En dat een kleine onachtzaamheid bij dergelijke snelheden dodelijk kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat is er mis mee dat ik 's nachts 200 a 220 rij terwijl er anders toch niemand is? wanneer ik iemand moet voorbij steken die op het middenvak rijd haal ik al mijn snelheid naar omlaag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() neenee jullie probleem is dat je niet op situatie kan beoordelen maar enkel op de gereden snelheid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik rij immers met een wagen die zelfs bewezen in onafhankelijke testen op sneeuw veilig snelheden van boven de 150km/u kan halen. Maar ik zal die snelheden NOOIT op de Belgische wegen rijden, want die verlenen zich niet tot het rijden van dergelijke snelheden. Kom mensen zoals mij, met meer dan 2miljoen km ervaring achter het stuur van bijna alle mogelijke voertuigen, niet vertellen dat ze geen ervaring hebben om situaties in te schatten. En ik bedoel bijna alle mogelijke voertuigen, dus ook schepen en schroefvliegtuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel vrachtwagens rijden juist 's nachts omdat ze dan geen hinder hebben van personenwagens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |