Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 9 oktober 2012, 14:59   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Yüksel zit toch in het parlement en is lijsttrekker? Over welke andere kandidaat gaat het dan?

Trouwens: het is geen verkiezingspropaganda hé. Hij wenst die mensen een gelukkig ramadanfeest, net zoals vele anderen kaartjes sturen voor kerst of nieuwjaar. Op die kaarten gaan ze ook zetten wie ze zijn hoor.
Nergens begint hij over "stem cd&v op 14 oktober " of zoiet hé. Ik zou me meer storen indien hij zijn portvrijdom misbruikt. Vandaar dat ik wil weten of de enveloppe gefrankeerd is of niet.
Citaat:
Hij ondertekent het kaartje met “Veli Yüksel en echtgenote Tülay, lijsttrekker CD&V Gent”.
ok! het ging over hemzelf klopt.
maar als hij er bij de Ramadan van dit jaar (einde 18/8) reeds "LIJSTTREKKER " bijzet, over welke verkiezingen heb je het dan denk je?
Het is wel buiten de sperperiode, maar papier+envelop+porto van het Vlaamse Parlement gebruiken voor eigen verkiezingsdoeleinden?

Of gaan we volgend jaar brieven krijgen van het Vlaams Parlement met beste kerstwensen van de lijsttrekker CD&V van de verkiezingen 2014?

Hier in mijn gemeente steekt Groen! nu ook wel hun verkiezingsblaadje IN het gemeentelijke dagblad zodat ze geen kosten moeten betalen om het rond te brengen... ook oplichting.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 oktober 2012 om 15:00.
circe is offline  
Oud 9 oktober 2012, 16:20   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad...

En nu nog iets dat de heer Deckers niet graag zal lezen:
]
En jij dit niet dat afkomstig is van ex premier Verhofstadt.

Citaat:
Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” (…) "De islam is in wekelijkheid niet alleen een godsdienst maar ook een ideologie, een sociaal-politieke leer. In wezen verschilt die toestand niet van het communisme dat aan de samenleving een bepaalde morele code en een manier van leven wou opleggen."
daiwa is offline  
Oud 9 oktober 2012, 16:40   #23
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is het hem net: onder portvrijdom mag je geen nieuwjaarswensen uitwisselen. Vandaar mijn opmerking: ik stoor mij er niet aan dat hij zijn enveloppes gebruikt om ramadanwensen of gelijk wat te versturen dat géén campagne is. Ik wil weten of hij zijn enveloppes heeft laten frankeren of niet (of minder tarief). In geval één zie ik geen probleem, in geval twee en drie wél.
Dat is veel belangrijker wat mij betreft dan het feit dat iemand van turkse origine andere mensen van turkse originge een prettige ramadan wenst
Hier kan ik mij bij aansluiten.
Vito is offline  
Oud 9 oktober 2012, 21:39   #24
Oberon
Partijlid

Oberon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hier in mijn gemeente steekt Groen! nu ook wel hun verkiezingsblaadje IN het gemeentelijke dagblad zodat ze geen kosten moeten betalen om het rond te brengen... ook oplichting.
Trek geen voorbarige conclusies. Het kan best zijn dat beide blaadjes door dezelfde koerier bezorgd werden op dezelfde ronde en daarvoor in elkaar gestopt zijn.

@vrije Vlaming: Als Yüksel zijn wensen ondertekent met lijstrekker CD&V is dat toch met de bedoeling op hem te stemmen en niet op een ander, dus is het campagne voeren.

Laatst gewijzigd door Oberon : 9 oktober 2012 om 21:40.
Oberon is offline  
Oud 9 oktober 2012, 22:29   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oberon Bekijk bericht
Trek geen voorbarige conclusies. Het kan best zijn dat beide blaadjes door dezelfde koerier bezorgd werden op dezelfde ronde en daarvoor in elkaar gestopt zijn.
Het foldertje van VB werd gelijktijdig verdeeld maar zat niet IN het gemeentebladje, welke conclusie trek je daar dan uit?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 10 oktober 2012, 06:04   #26
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
maar als hij er bij de Ramadan van dit jaar (einde 18/8) reeds "LIJSTTREKKER " bijzet, over welke verkiezingen heb je het dan denk je?
Het is wel buiten de sperperiode.
De sperperiode begon op 14/7...
gertc is offline  
Oud 10 oktober 2012, 08:57   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het foldertje van VB werd gelijktijdig verdeeld maar zat niet IN het gemeentebladje, welke conclusie trek je daar dan uit?
Dat je nog steeds onvoldoende gegevens hebt om echt te beschuldigen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 oktober 2012, 09:00   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
De sperperiode begon op 14/7...
In De Standaard van vandaag geeft de Yuk zijn reactie:
- hij was zich van geen kwaad bewust
- hij gaat het inbrengen in zijn persoonlijke uitgaven voor de verkiezingen
- het komt van extreem rechts, die 'afrekening'
- de regels zijn onduidelijk

Wel, wel, mijn conclusies:

- de kandidaten op de lijsten van de nva worden beter voorbereid, ingelicht en gewaarschuwd voor wat mag en niet mag; de tsjeven moeten het blijkbaar maar zelf uitvissen
- en volgens mij is de Yuk dan nog een jurist !

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 oktober 2012, 13:58   #29
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Vervolg...
Oud 10 oktober 2012, 14:13   #30
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
zwak dat jullie een nieuw artikel opbouwen enkel rond "wij denken dat ..." en puur op het uitzicht van de enveloppes afgaan. Uitzicht alleen zegt helemaal niets: je kan perfect zoiets extern laten drukken zonder enig probleem. Zwakke argumentatie daar dus van jullie kant.
Om er dan nog eens een enveloppe van Sintobin bij te plakken, dan speel je zelfs helemaal in zijn kaart in zijn commentaar dat het "extreem rechts is die hem wil pakken"
Daar had je beter een andere gezocht.

Wat jullie beter zouden doen is gewoon een kopie van zijn factuur opvragen waaruit blijkt dat hij idd extern heeft laten drukken. Of wachten tot max ten laatste 15 november wanneer hij zijn onkosten moet indienen: dan zullen jullie rap zien of jullie gelijk hebben, of indien Yüksel gelijk heeft
vrijevlaming is offline  
Oud 10 oktober 2012, 14:20   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zwak dat jullie een nieuw artikel opbouwen enkel rond "wij denken dat ..." en puur op het uitzicht van de enveloppes afgaan. Uitzicht alleen zegt helemaal niets: je kan perfect zoiets extern laten drukken zonder enig probleem. Zwakke argumentatie daar dus van jullie kant.
Om er dan nog eens een enveloppe van Sintobin bij te plakken, dan speel je zelfs helemaal in zijn kaart in zijn commentaar dat het "extreem rechts is die hem wil pakken"

Wat jullie beter zouden doen is gewoon een kopie van zijn factuur opvragen waaruit blijkt dat hij idd extern heeft laten drukken. Of wachten tot max ten laatste 15 november wanneer hij zijn onkosten moet indienen: dan zullen jullie rap zien of jullie gelijk hebben, of indien Yüksel gelijk heeft
En de commentaren onder het artikel spreken boekdelen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RechtsActueel
stijn hiers zegt:
10 oktober 2012 om 12:16
Veel Jeuksel is een islamiet, en dus mag hij ongestraft liegen tegen ongelovigen. Dat staat zo in de Koran. Niets mis mee dus
OK, het gaat dus om de afkomst van de man, niet over een politieke kritiek van de praktijken van Yüksel en diens CD&V (hoewel er daar wel degelijk wat over valt te zeggen).
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 10 oktober 2012, 14:26   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dus volgen U kan gelijkwie bij gelijkwelke drukker briefpapier en enveloppes van de Vlaamse Gemeenschap/Gewest/Parlement laten drukken?
D�*t is pas interessant.

Kunnen we dat ook van de Federale regering? van het Koninklijk Palais? The Queen van Engeland? van Nederland? jeuheu! Hollande van Frankrijk?

Best wel plezant.

------------
even alle gekheid op een stokje: waarom zou Veel Juksel het nodig vinden om briefpapier van het Vlaamse PARLEMENT te laten namaken in plaats van zijn eigen persoonlijk briefpapier? enig idee????

circe is offline  
Oud 10 oktober 2012, 14:40   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

CD&V; Christen-Democratisch en Vlaams, met 'n mohamedaanse Turk als lijsttrekker die ramadanwensen verstuurt, ja duidelijk waar diens prioriteiten liggen, 't CD&V maar veranderen in MO&T; mohamedaans-ondemocratisch & Turks.
SDX is offline  
Oud 10 oktober 2012, 14:40   #34
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
dus volgen U kan gelijkwie bij gelijkwelke drukker briefpapier en enveloppes van de Vlaamse Gemeenschap/Gewest/Parlement laten drukken?
D�*t is pas interessant.

Kunnen we dat ook van de Federale regering? van het Koninklijk Palais? The Queen van Engeland? van Nederland? jeuheu! Hollande van Frankrijk?

Best wel plezant.

------------
even alle gekheid op een stokje: waarom zou Veel Juksel het nodig vinden om briefpapier van het Vlaamse PARLEMENT te laten namaken in plaats van zijn eigen persoonlijk briefpapier? enig idee????
ja natuurlijk kan je dat. Dat is een drukkerij als een ander hoor in het VP.
En waarom zou hij dat willen laten doen? Omwille van de reden die hij aanhaalt zeker: om in zijn kosten te kunnen steken.

Kortom: om ergens een deftig verhaal te kunnen brengen, kunnen die gasten van rechts actueel maar één ding doen. Factuur opvragen. Weigert hij die te tonen, kan hij die niet tonen, ... dan zou ik afwachten tot het indienen van de verkiezingsonkosten. Staat de factuur er dan niet in, dan weten we genoeg.

Kan hij die factuur wel tonen, zou ik in het geval van rechts actueel en hun dwepers hier, maar in een klein donker hoekje wegkruipen.

De reacties idd te bezien op die site, zegt dat op zich al voor mij meer dan genoeg.
vrijevlaming is offline  
Oud 10 oktober 2012, 14:41   #35
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat sommige huisvrouwen zich echt wel vervelen overdag.
Another Jack is offline  
Oud 10 oktober 2012, 14:41   #36
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
CD&V; Christen-Democratisch en Vlaams, met 'n mohamedaanse Turk als lijsttrekker die ramadanwensen verstuurt, ja duidelijk waar diens prioriteiten liggen, 't CD&V maar veranderen in MO&T; mohamedaans-ondemocratisch & Turks.
daar kan je best over discussieren, over die cd&v. En weet je wat dit ter zake doet in deze discussie? Niets, nul komma nul, zero.
vrijevlaming is offline  
Oud 10 oktober 2012, 14:42   #37
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar kan je best over discussieren, over die cd&v. En weet je wat dit ter zake doet in deze discussie? Niets, nul komma nul, zero.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 10 oktober 2012, 14:48   #38
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ramadanwensen versturen is uiteraard typisch; Christen-Democratisch en Vlaams.

Zou hij ook kerstwensen, paaswensen e.d. versturen?
SDX is offline  
Oud 10 oktober 2012, 16:41   #39
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Sorry, maar dit is een zwakke reactie van rechts actueel. Hebben die er al eens over nagedacht dat Yüksel misschien het originele enveloppe bestand heeft doorgestuurd naar die drukkerij. Dat wil niet zeggen dat ik ontken dat de kans bestaat dat Yüksel liegt.

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 10 oktober 2012 om 16:42.
Maikel Joosten is offline  
Oud 10 oktober 2012, 17:01   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Sorry, maar dit is een zwakke reactie van rechts actueel. Hebben die er al eens over nagedacht dat Yüksel misschien het originele enveloppe bestand heeft doorgestuurd naar die drukkerij. Dat wil niet zeggen dat ik ontken dat de kans bestaat dat Yüksel liegt.
Als het ten persoonlijken titel is, laat je geen briefpapier van het Vlaams Parlement namaken.
Is het niet ten persoonlijken titel dan maak je geen reclame voor jezelf als lijsttrekker voor de gemeenteraads verkiezingen op papier van datzelfde Vlaams parlement

circe is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be