![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Zou jij Bush stemmen | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
23 | 34,33% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
44 | 65,67% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Saddam Hoessein was al langer aan de macht, nog voor "papa" Bush president van de VSA was. Het was ook Hoessein die Iran en Koeweit binnenviel, en dat was toch niet de schuld van "papa" Bush, integendeel, hij verzette zich ertegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
elk slachtoffer is één teveel, in elk conflict vallen slachtoffers alleen in dit conflict procentueel het minst in vergelijking met vroeger oorlogen. daarom noemde ik het het cleanste conflict up to date dit klinkt misschien koel, maar je moet in de eerste plaats rationeel denken om rationele beslissingen te kunnen nemen in de wereldpolitiek. moest een roosevelt of een churchill zijn emoties laten primeren door teveel naar zulks foto's te kijken dan had hij misschien gezegd, nee geen d-day, laat die duitsers maar doen, minder bloodshed. was dat beter geweest? in mijn ogen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs ne kant hebben ze gelijk, langs de andere kant, om in zo'n land een verkiezing efficient en snel te organiseren werkte gewoon met computers. En gebruikte smartcard technologie zoals hier. Maw , ge kunt uw stemmen perfect hertellen, door uw smartcards opnieuw door de computer te jagen, want daar staan uw stemmen op. Alleen zijn ze op gebied van smartcard technologie blijkbaar een paar jaar achterop t.o.v. Europa, Een systeem als banksys waar je over heel amerika mee kan pinnen of betalen in winkels kennen ze daar nog niet hé, ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Diegenen die nu nog op Bush stemmen hebben zeker nog niet de film van Michael Moore (Fahrenheit 911) gezien :/
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is echt zever om te zeggen dat het om de olie te doen was, dat is totaal niet waar. Dé reden is het gesmeerd houden van de amerikaanse oorlogsmachine, en tevens is de iraakse woestijn een prima "experimenteer labo" voor het leger dat in de toekomst meer zal te maken krijgen met dit soort gevechts omgevingen.
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
daarom trek ik ook de vergelijking met WWII hitler-nazi saddam-baath ik vergelijk ook slachtoffersaantallen van kleine gebieden uit WWII (dresden, tokio), niet van heel de wereld op dat moment, dan zou de vergelijking niet opgaan, aangezien irak ook een klein gebied is. In heel Irak zijn er op één jaar minder burgerslachtoffers gevallen dan in één stad op één dag in WWII, om welke reden de oorlog dan ook gevoerd mag zijn en hoe wreed de fotos ook mogen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Wiens brood men eet wiens woord men spreekt ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Visa e.a. zijn kredietbedrijven op zich met, opnieuw hun eigen kaarten. Tevens is Visa geen vanzelfsprekendheid als Banksys. Er zijn stricte voorwaarden tot het verkrijgen van een Visa kaart.
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Amerika produceert zowel massavernietigingswapens als fundamentalisten. Dolly ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wij zijn namelijk met de amerikanen in de NATO, massavernietigingswapens zijn een goed diplomatiek middel in sommige situaties, ze hebben in de koude oorlog het evenwicht bewaard. Net omdat ze zo verschrikkelijk zijn heeft niemand het toen aangedurft om de oorlog aan te gaan. Maar goed, de tijden zijn veranderd en in plaats van een vijand met een koppel gezonde hersens hebben de amerikanen nu als vijand onzichtbare, staatloze terroristen. Velen voeren de stelling aan dat de amerikanen zelf de schuld hebben aan de haat tegen hen. Het terrorisme van vandaag is ontstaan door een onevenwichtige verdeling van rijkdommen. Het grote symbool daarvan is Amerika dat als rijkste land als boeman word voorgesteld aan zovele jonge terroristenrecruten. Vergeet niet dat ook WIJ tot die rijken behoren. Het is niet alleen de amerikanen hun fout, het is ook onze fout dat er fundamentalisten zijn. Aan het hoofd van die terroristen staan een koppel waanzinnige idioten met die een massa mensen de dood in jagen. nu die mensen denken niet als westerlingen, zij zijn niet bang van de dood. Met als gevolg dat het o zo belangrijke afschrikkingsmiddel uit het verleden, de massavernietigingswapens van de VS geen effect meer hebben. Ook een gevolg is dat wanneer die terroristen er zelf in handen zouden krijgen, zij niet zullen aarzelen ze te gebruiken. De amerikanen zijn trouwens bezig hun zwaarste ICBMs te ontmantelen. (zal wel voornamelijk uit economische overweging en uit de wetenschap dat ze in korte termijn toch geen continent moeten platgooien zijn) Tegen 2005 zullen alle "Peacemaker" ICBM's weg zijn. Ook al ontmantelen ze niet alles, dat is niet erg. Wij zijn namelijk hun bondgenoten. Ik durf zeggen, mijn kop eraf als de amerikanen niet plichtsbewust omspringen met massavernietigingswapens. Zij hebben geen koerden met zenuwgas vermoord. één maal hebben de amerikanen kernwapens gebruikt en lees de rapporten over operation olympic als je wil weten wat het alternatief was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben er quasi zeker van dat indien ze dit doen ze het doen omdat ze inderdaad onbruikbaar zijn zonder zichzelf te schaden. Maar ook omdat ze waarschijnlijk andere en (doeltreffender) wapens dan kernwapens hebben of aan het uitvinden zijn. Hun suprematie zullen ze niet zomaar weggeven. Je moet die kerels niet onderschatten evenmin als die anderen aan de overkant......
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 21 juli 2004 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() Nope
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit op Bush gestemd dus ik kan het helemaal niet nog eens doen. Ik ken ook zijn programma niet en al helemaal niet dat van Kerry dus "ik weet het niet" zie ik nergens staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Verder wil ik u nog opmerken dat de debit cards (vergelijkbaar met Bancontact) ook in de terminals van andere banken kunnen gebruikt worden. Ik kan bvb. perfect bij Bank of America geld afhalen met een kaart van Suntrust enz.
![]() |
![]() |
#39 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eigeeltje : 28 juli 2004 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |