Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2004, 20:56   #21
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Pietje mijn slanggen doen niks op bevel.En hondden die doen toch ook iets op bevel zitten en zo
Oud 22 juli 2004, 20:57   #22
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Volgens mij is het een ongeoorloofd risico dat wij lopen als wij wilde dieren zomaar naar hier halen. Biologisch gezien kennen wij de gevolgen van het 'oogsten' van wilde dieren niet. Toch is het zo dat wegens economische redenen(zoals circussen bijvoorbeeld) reeds vele dieren met uitsterven begreigd worden. Ik onderzocht enkele jaren terug de zaak van de Tijger. Is hier iemand het ermee eens dat tijgers zomaar afgeslacht worden om allerlei tijgerproducten(zoals tijgerpillen, tijgerWIJN, tijgergal, tijgerhersenen, tijgerogen enzovoort)gebruikt worden voor bijgeloof? Ik denk het niet. Welnu, ik trek graag de lijn door tot bijvoorbeeld de Chimpansee die men terugvindt in elk zichzelf respecterende dierentuin.
Vindt u het aan de mens toegelaten zomaar een hypotheek te leggen op het ecosysteem louter en alleen voor diverterende doeleinden?
Vandaag de dag zijn er al zo'n misbruiken met eenvoudig te houden dieren zoals honden, katten, paarden (kortom:de huisdieren),... Lopen de 'wilde' dieren dan niet een NOG groter risico op verwaarlozin daar zijn Veel moeilijker te onderhouden zijn...? Weten alle eigenaars van die bijzondere dieren wel hoe specifiek zij voor hun exoot moeten zorgen? Wat gebeurt er als zo'n dier op ons ecosysteem losgelaten wordt(het dier kan altijd ontsnappen)? Er zijn teveel vraagtekens om dierenhandel ongecontroleerd te laten verlopen. Ik ben voor het verbod op de handel in exoten.
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 20:59   #23
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaffyDuck
Circussen hebben het zo al moeilijk genoeg denk ik om genoeg volk te trekken. Wanneer wilde dieren niet meer mogen in het circus zal dit hun ticketvoorkoop niet ten goede komen.
Wat de overgangsfase betreft waarbij dieren die nu in circus aanwezig zijn nog mogen optreden: wat gaat men doen met dieren die nu nog in circus geboren worden? Achterlaten langs de snelweg?
Een belachelijke betuttelende maatregel me dunkt.
Ik kan heel jouw bewering ivm die ticketverkoop geassocieerd met dieren al dan niet, met 1 naam weerleggen.
CIRQUE DE SOLEIL
een MASSAverkoop en WERELDsucces.
Die hebben geen enkel dier, integendeel het staat in hun missie, zij zijn volledig tegen dierenkunstjes.
Misschien moeten de circussen dan meer kwaliteit aanbieden ipv wilde diersoorten? Het is potverdorie al een contradictie in termis, WILDE diersoorten in gevangenschap gaan tentoonstellen en kunstjes laten opvoeren.
Enneuh, die grondleggers van cirque de soleil, die zijn begonnen als straatacrobaten en mimespelers.
Het k�*n best, als kleiner circus.
Oud 22 juli 2004, 20:59   #24
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beer
Fernand ik denk dat sommige personen denken dat dieren denken zoals menssen.Laat dan koeien varkens schapen kippen vrij.Want meer en meer beginnen te denken als dieren.
Nu maak je er een karikatuur van, en dat weet je. Ik ben er gewoon tegen, dat de mens een dier aan zich moet kunnen onderwerpen, voor zijn plezier.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 21:01   #25
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Pietje niemand weet wat een merns denkt.En jullie gaan weten wat een dier denkt.Vraag dit eens aan De Motte of hij dat weet.
Oud 22 juli 2004, 21:04   #26
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pietje mijn slanggen doen niks op bevel.En hondden die doen toch ook iets op bevel zitten en zo
8) Dat je een hond leert "zitten" kan ik nog aanvaarden, maar MEER mag het zeker niet worden. Anders heb je een "robotje" 8) . Leren "aanvallen", is ook uit den boze. Wees gerust, als je hond je graag ziet, zal hij je ook verdedigen, zonder dat je hem dat geleerd hebt. 8)
Oud 22 juli 2004, 21:04   #27
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Moest ge weten hoeveel maal ik het kunstje heb moeten oefenen om een stuk vlak te vijlen, U zou ook medelijden gehad hebben met mij. En de scholen gesloten hebben!
Ik vraag mij af hoevelen van de 'dierenvriendjes' op dit forum graag een biefstuk naar binnen werken.
'Da's 't zelfde niet... blablabla... die worden daarvoor gekweekt... blablabla... geen wilde dieren... blablabla... pijnloos afgemaakt... blablabla ...' Allemaal dikke onzin om jullie geweten te sussen. Ga op een ander de schijnheiligaards uithangen aub.

Een dier in een circus wordt verzorgd, want het brengt geld op. Een dier in het wild daarentegen... pootje verstuikt = finito. Nog een geluk dat er circussen zijn, zo zijn we tenminste zeker dat er een paar overleven. Ooit al bij stilgestaan dat die dieren het zelf misschien wel leuk vinden, al die aandacht ? Trouwens, een kat/hond/paard is net zo goed een wild dier als een leeuw. Wat is de volgende stap ? Het verbieden van katten ?

't Is hier al gezegd geweest, en ik ben het ermee eens : als je niet wil dat dieren kunstjes moeten leren, dan ben je er ook tegen dat mensen kunstjes moeten leren, dus schaf maar meteen het onderwijs af.

We zien alweer een staaltje van waar onze politiekers mee bezig zijn. Wie ligt daar nu eigenlijk van wakker (behalve het extreem linkse Gaia) ? 't Zou misschien beter zijn moesten we al die beestjes gewoon stemrecht geven...
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 21:05   #28
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Als we op het terrein komen van wat een dier denkt en voelt zitten we op onstabiele ondergrond. Voor mij hoeft het dier niet per sé ongelukkig te zijn in zijn kooi (hoewel de omstandigheden soms toch wel de aanleiding daartoe geven omdat het dier bijvoorbeeld te weinig plaats heeft), maar ik vind de risico's die genomen worden en de hypotheken die voor circusamusement aangegaan worden, onverantwoord.

En het kan inderdaad zonder. Oriana's voorbeeld strookt dat.
Oud 22 juli 2004, 21:05   #29
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Nu maak je er een karikatuur van, en dat weet je. Ik ben er gewoon tegen, dat de mens een dier aan zich moet kunnen onderwerpen, voor zijn plezier.
't Is gewoon veel leuker om als mens een ander mens te onderwerpen...
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
Oud 22 juli 2004, 21:05   #30
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Pietje onderwerpen worden wij dan ook niet onderworpen.We zijn ook maar zoogdieren hoor wel met ontwikkelde hersennen
Oud 22 juli 2004, 21:07   #31
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pietje niemand weet wat een merns denkt.En jullie gaan weten wat een dier denkt.Vraag dit eens aan De Motte of hij dat weet.
Ik weet zeker niet wat een dier denkt, maar ik weet wel, (en velen met mij) dat "afstompende toertjes"(ontelbare keren dat "zelfde") uithalen in een circus of de kermis, dieren op den duur gek maakt 8)
Oud 22 juli 2004, 21:07   #32
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Fernand ik denk dat sommige personen denken dat dieren denken zoals menssen.Laat dan koeien varkens schapen kippen vrij.Want meer en meer beginnen te denken als dieren.
Beer, de vraag is niet kunnen dieren denken...
maar...
kunnen dieren voelen...
en ja die voelen pijn
ja die voelen verveling...
ja die hunkeren instinctief naar VRIJHEID...
er bestaat zoiets als een collectief geheugen, zeer zeker sterk ontwikkeld bij dieren, hoe denk jij anders dat vogels toch die broedplaatsen vinden, ook als ze op hun eentje vliegen?
Dat instinct, dat collectieve geheugen, dat onderdruk je door hun in een hok te steken ~ ook al beseffen ze de betekenis niet van w�*t hen overkomt, ze zullen altijd die drang hebben om hun instincten te volgen.
Die te boycotten is op zich al misdadig, en dan hebben we het dus nog niet gehad over "gevoelens" van een dier.
Oud 22 juli 2004, 21:08   #33
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Niemand die probeert mijn argumenten van tafel te vegen? Ik vind de genomen risico's te groot. Mensen die het tegendeel beweren, weten niet waarover ze spreken...
Oud 22 juli 2004, 21:09   #34
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pietje onderwerpen worden wij dan ook niet onderworpen.We zijn ook maar zoogdieren hoor wel met ontwikkelde hersennen
8) Ik onderwerp mij aan niemand hoor 8)
Oud 22 juli 2004, 21:10   #35
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik weet zeker niet wat een dier denkt, maar ik weet wel, (en velen met mij) dat "afstompende toertjes"(ontelbare keren dat "zelfde") uithalen in een circus of de kermis, dieren op den duur gek maakt 8)
Waarom zie ik toch steeds weer die mensen voor mij die aan 'den band' werken... En waarom vind ik dat nu net weer belangrijker dan een paar leeuwtjes in een kooitje...

In plaats van met mijn kinderen naar het circus te gaan, zal ik ze eens meenemen naar de Volvo in Gent.
Oud 22 juli 2004, 21:10   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Als we op het terrein komen van wat een dier denkt en voelt zitten we op onstabiele ondergrond. Voor mij hoeft het dier niet per sé ongelukkig te zijn in zijn kooi (hoewel de omstandigheden soms toch wel de aanleiding daartoe geven omdat het dier bijvoorbeeld te weinig plaats heeft), maar ik vind de risico's die genomen worden en de hypotheken die voor circusamusement aangegaan worden, onverantwoord.

En het kan inderdaad zonder. Oriana's voorbeeld strookt dat.
8) Absoluut 8)
Oud 22 juli 2004, 21:11   #37
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
We zien alweer een staaltje van waar onze politiekers mee bezig zijn. Wie ligt daar nu eigenlijk van wakker (behalve het extreem linkse Gaia) ? 't Zou misschien beter zijn moesten we al die beestjes gewoon stemrecht geven...
Ik ben rechts, sommigen zullen zelfs zeggen extreem-rechts. Toch trek ik mij het lot van dieren aan. Wie immers gevoelloos blijft voor dierenleed, blijft dat ook voor mensenleed. Wat heeft dierenwelzijn nu met rechts of links te maken? Ik kan gaia op sommige van zijn standpunten volgen.
Oud 22 juli 2004, 21:12   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zie ik toch steeds weer die mensen voor mij die aan 'den band' werken... En waarom vind ik dat nu net weer belangrijker dan een paar leeuwtjes in een kooitje...

In plaats van met mijn kinderen naar het circus te gaan, zal ik ze eens meenemen naar de Volvo in Gent.
8) Die mensen aan "de band" zijn zich daarvan bewust, en doen het nog altijd "vrijwillig" 8)
Oud 22 juli 2004, 21:12   #39
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Vormen de mensen aan den band een bedreiging voor de biodiversiteit of voor het ecosysteem?
Oud 22 juli 2004, 21:14   #40
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Ik ben rechts, sommigen zullen zelfs zeggen extreem-rechts. Toch trek ik mij het lot van dieren aan. Wie immers gevoelloos blijft voor dierenleed, blijft dat ook voor mensenleed. Wat heeft dierenwelzijn nu met rechts of links te maken? Ik kan gaia op sommige van zijn standpunten volgen.
Idd, en als ze "overdrijven" , is dat meestal bewust; een beetje zoals een vakbond , die vragen 10% als ze er eigenlijk maar 7% nodig hebben. T'is een tactiek als een andere .
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be