![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() De parkeerwachter zei beter : "Ik mag niet schrijven, want fout geparkeerd EN duidelijk niet in mijn bevoegdheidszone. Dit is voor de politie." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tja, wat wil je eigenlijk: 25 € of 50 € riskeren ? Waar stuur je op aan ? - denk je minder risico te lopen door (dag in dag uit) opzettelijk fout tegen de rijrichting te parkeren in de blauwe zones langs de rijbaan, en hoop je dat de parkeerwachter de politie niet of nooit verwittigd ? Zo naief zijn parkeerwachters niet... En al zeker niet als je dat doet zonder ticket, want zeker is zeker zegt die ik schrijf alvast een retributiebon want de politie heeft wat beters te doen. (uch...) Maakt de parkeerwacht dus een retributiebon - het is tenslotte in zijn zone - is het maar 25 € ipv 50 € wat je riskeert. Citaat:
Je verstoot tegen het langdurig parkeren zonder ticket in de B9-zone EN je staat fout geparkeerd in de B9-zone, en wslk ook nog hinderend op minder dan 5 meter# van de hoek van het kp of plein (als je niet onder de B9 of plaatselijke regelementering zou vallen). Citaat:
![]() Stel namelijk voor: 1. men neemt wel een geldig ticket daar en men parkeert netjes echt in de B9-zone - opvallend als enige daar - fout tegen de rijrichting: een ijverige politieagent schrijft een PV en een onmiddelijke inning van 50 € ligt een week later in de bus. Niet tegen te doen. 2*. men veegt zijn voeten aan dat ticket én men denkt net buiten de B9-zone te parkeren, én ook opvallend foutief tegen de rijrichting, én men staat daar nog hinderlijk op minder dan 5 meter van de hoek, zodat anderen (of ook die reglementair geparkeerd staan) onveilig kunnen (uit)rijden/uitparkeren. Maakt dus strikt gezien een rij overtredingen, en dan wil je er met 25€ -enkel retributie- van onderuit komen ? Tja, oordeel zelf wat de rechtbank van 1 tov 2*. gaat denken en oordelen... # Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 19 januari 2013 om 13:03. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Ik concludeer: tegen de rijrichting in parkeren = fout geparkeerd -> NIET bevoegdheid parkerwachter.
Waarom zou dit niet kunnen worden aangevochten in een rechtbank? Het gaat hier over een parkeerbedrijf die onbevoegd is omtrent fout parkeren, en toch geld gaat eisen wegens parkeerduur! Het fout parkeren primeert op de parkeertijd. Indien een rechter alle door u opgenoemde zaken erbij haalt omtrent het mogelijk gevaar, dan wijdt de rechter uit en handelt de rechter naast de kwestie. En precies doordat de rechter in zaken naast de kwestie handelt door vele veronderstellingen, worden zaken verloren, dient de kleine man te betalen, en dit terwijl de grond van de zaak verkeerd is! De grond van de zaak is: fout geparkeerd = geen bevoegdheid parkeerwachter => retributie = ongeldig bewijsmateriaal. Indien, zoals gesteld, er in een rechtzaak bewijzen moeten worden voorgelegd, en men zelf schuldig moet pleiten om een onwettigheid ongedaan te maken, dan klasseer ik deze onder "uitlokking". Het parkeerbedrijf laat op onrechtmatige grond en zonder bewijsmateriaal, de tegenpartij zijn eigen schuld bewijzen voor een andere zaak! Indien ik rechter ben, zou ik het parkeerbedrijf veroordelen voor "diefstal" + de effectieve politieboete wegens het foutparkeren aan hen doorrekenen + parkeerbedrijf voorwaarden opleggen. Indien de rechter van oordeel is dat er maar iets moet worden betaald, dan is de wet NIET voor iedereen geldig (wat we allang weten in BE). Indien veroordeling: ik ben niet bevoegd om u een parkeerboete op te leggen in omstandigheid X. Toch schrijf ik u dat u me moet betalen wegens Y. Ik schrijf u een aanmaning en dreig met deurwaarder. U betaalt me. Punt. Ik ben morgen rijk.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 20 januari 2013 om 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb je meestal een veel hogere boete aan je been.
![]() Citaat:
Ik zou het aanvechten dat je maar 25 € betaald hebt... of moet betalen... ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2013 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En oordelen doet de rechtbank. En het HvC gaat evtl na of de rechtbank alle rechtsregels in acht genomen heeft en juist interpreteert, dus ook de wet van 2003 over retributies. Dus ongeveer zo: Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2013 om 01:31. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Artikel 3. Bevoegde personen
De personen bevoegd om toezicht uit te oefenen op de naleving van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer en de ter uitvoering daarvan genomen reglementen, zijn : 1° het personeel van het operationele kader van de federale en de lokale politie; 2° de ambtenaren en beambten van het Bestuur van het Vervoer te Land, van het Bestuur van de Verkeersreglementering en van de Infrastructuur, die met een mandaat van gerechtelijke politie belast zijn; 3° de ambtenaren en de beambten van de Regie der Luchtwegen, die met een mandaat van gerechtelijke politie belast zijn, binnen de grenzen van de luchthavens en van hun aanhorigheden; 4° de ingenieurs en conducteurs van Bruggen en Wegen en andere voor het toezicht op de openbare weg aangestelde beambten; 5° de ambtenaren en beambten van de provinciale wegendiensten, behalve het kantoorpersoneel; 6° het personeel aangesteld voor het bewaken en het bedienen van de in de openbare weg liggende bruggen, voor wat het verkeer op die bruggen en in de nabijheid ervan betreft; 7° het douanepersoneel bij de uitoefening van zijn dienst; 8° de officieren en agenten van de politie der spoorwegen, binnen de perken van hun territoriale bevoegdheid; 9° de conducteurs, controleurs en opzichters van de Algemene Dienst der Militaire Gebouwen, voor wat het gebruik van de militaire wegen betreft; 10° de eerstaanwezende ingenieurs-hoofden van dienst, de rijksingenieurs van Waters en Bossen, de brigadechefs en technische beambten van het Bestuur van Waters en Bossen, voor wat het verkeer op de boswegen van de Staat betreft; 11° het personeel van de Belgische militaire politie bij de uitoefening van zijn dienst, uitsluitend inzake de toepassing van artikel 4.1 tot 4.3; 12° het personeel van de maatschappijen voor gemeenschappelijk vervoer bij de uitoefening van zijn dienst, belast met een mandaat van gerechtelijke politie en uitsluitend inzake de toepassing van de artikelen 5 en de verkeersborden C5 met onderbord "Uitgezonderd 2+" of "3+", F17 en F18, 72.5 en 72.6, 25.1.2° en 6°, 62ter alsook 77.8. C5 F17 F17 F18 F18 of 13° de interveniërende leden van de openbare brandweerdiensten en van de diensten van de civiele bescherming op de plaats van de interventie, uitsluitend inzake de toepassing van artikel 4 en voor zover het in punt 1° bedoelde personeel niet op de plaats van de interventie aanwezig is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar de parkeerwachter is niet bevoegd om fout geparkeerde auto's een retributie uit te schrijven -> dat heeft de parkeerwachter zelf gezegd, en tegen de rijrichting in parkeren = fout geparkeerd ! Citaat:
Zoals gesteld: de wet is enkel voor de kleine man (wat we allang weten in BE). Het parkeerbedrijf gaat op deze manier zijn bevoegdheid te buiten, met een onwettig inning tot gevolg. Ofte, het parkeerbedrijf: - eigent zich bevoegdheden toe die het niet heeft -> "persoons"-verwisseling (cfr valse agenten). - zal een deurwaarder sturen -> intimidatie op basis van onwettig geschreven retributie. - int onrechtmatig + onwettig geld -> onwettig geld nemen = ... - brengt de betrokken persoon in diskrediet omdat deze schuldig moet pleiten om onrechtmatigheden aan te vechten -> laster en eerroof wegens (on)opzettellijk toebrengen van (financiële) schade en veroordeling volgend op een rechtzaak. - ... Dit wordt een mooie waslijst. En hoeveel keer heeft dit parkeerbedrijf dit reeds gedaan met andere bestuurders die moeten worden ingelicht? Wat en wie zit hier achter (het parkeerbedrijf)? Enkele van de vele vragen. Het feit dat de procedure hiertegen zo lang + ingewikkeld is, is juist de reden waarop het parkeerbedrijf rekent en gebruik van maakt om hun gang van zaken ongestoord te kunnen en blijven uitvoeren -> iets met "witte boorden..."?
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Ja en de paashaas komt langs om eieren te leggen zeker.?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit rechtssysteem bestaat omdat de rechtbanken relatief veel kromme uitspraken doen. Enorm vele verkeersrechtszaken eindigen voor het Hof van Cassatie. Uiteraard ook een gevolg van vele onnodige/interpreteerbare wetten en natuurlijk het wegcode-lappendeken# waar de meeste rechters niet meer aan uit kunnen. En dan nog met meestal rare artikelvertalingen uit het Frans. Er zijn maar heel weinig automobilisten die geen rechtsbijstand hebben voor een paar €/per maand en hiervan kunnen gebruik maken, men betaalt er tenslotte voor. ![]() edit: mijn "rechtsbijstand-plus" kost me 42 € incl. taksen per jaar. # Er was ooit eens een verkeersminister (Dewael) die zei dat tenlaatste in 2004 er een nieuwe wegcode ging komen en dat was nog vóór R. Landuyt. Citaat:
Citaat:
Qua "flitspalen en struikrovers" is NL het vb van Be, maar een vb nemen aan het NL-verkeersreglement zit er niet in, onbegrijpelijk (alleen al de datum spreekt voor zich). Citaat:
http://www.verkehrsportal.de/stvo/stvo.php
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 januari 2013 om 15:25. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vervolg... F niet vergeten: Frankrijk heeft sinds 2011 een "nieuwe wegcode":
Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kijk de wegcode er maar eens op na, dat is betrouwbaardere info dan wat de paashaas je vertelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
# Artikels defect voertuig en signalisatie: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 januari 2013 om 18:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
51.1. De bestuurder van een defect voertuig moet de nodige maatregelen nemen om de veiligheid en vlotheid van het verkeer te verzekeren. Te dien einde moet hij het voertuig opstellen zoals een geparkeerd voertuig. Wanneer een auto of een door dit voertuig getrokken aanhangwagen evenwel niet kan worden verplaatst of slechts kan worden opgesteld op een plaats waar het stilstaan en het parkeren verboden zijn, moet de bestuurder dit voertuig op afstand signaleren door de gevaarsdriehoek, voorzien in artikel 81.2.1° van dit reglement. Kortom: defect voertuig opstellen zoals een geparkeerd voertuig. Slechts als dat niet kan, komt die gevarendriehoek er aan te pas, niet eerder. En enkel in de bebouwde kom, mag de gevarendriehoek dichter dan 30 m (desnoods op het voertuig zelf) aangebracht worden. Enfin, 'k val in herhaling zie ik. Lees de posting van Micele maar eens rustig door. Laatst gewijzigd door lohabra : 24 januari 2013 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Klopt maar als je hem op een parkeerplaats zet binnen de blauwe zone mag je perfect de gevarendriehoek achter je achterruit plaatsen (of op je dak zetten als je echt wilt)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Staatssecretaris
|
![]() Wel, ik zou u idd aanraden om de wegcode eens te lezen.....stond er....
Dan moeten sommige mensen dit ook doen en naleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor zover ik me niet vergis, spreekt cassatie zich enkel uit over het verloop van een proces, en heeft dit dus geen invloed op het uitgesproken vonnis. In beroep gaan kan ook niet omdat het bedrag te klein is. Conclusie: inderdaad kromme rechtspraak zal geschieden zoals ik heb gesteld op maat van diegene die het meest geld/invloed heeft. En zo blijft de graaicultuur in stand met een rechtstelsel die de schijn moet hoog houden, verhullend moet werken, en een vals gevoel van bescherming + zekerheid moet bieden. Het bevat wel alle ingrediënten voor een mooie verhaal. En de bevolking stond er bij, en keek ernaar -> was dit geen liedje over 2 beren? "Hi hi hi, ha ha ha, 'k stond er bij, en ik keek er naar..." ![]()
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tip: zoekfunctie HvC of andere en retributie ingeven. http://www.cassonline.be/easycms/rechtspraak_juridat na een paar klikken: Citaat:
Maar wetten kunnen snel veranderen, heb je daarvan een bron wat het minimum bedrag is voor in (hoger) beroep te gaan ? ![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2013 om 00:20. |
|||||
![]() |
![]() |