Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2013, 09:12   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Obama langs vaderskant is een Luo, dat zijn nooit slavenhandelaars geweest. De slavenhandelaars waren de Swahili van de kust. Een klein deel van het Luo volk werd pas zeer recent bekeerd tot de Islam.

Obama meent het wel goed, maar natuurlijk is hij opgegroeid in een begoede bourgeois omgeving, bij de ouders van z'n blank-amerikaanse moeder (z'n vader spendeerde z'n laatste jaren in de bars van Nairobi...), daar kun je niet om heen, het is geen "echte" zwarte. Hij heeft goede ideeën, maar natuurlijk kon hij nooit verkozen raken zonder de steun van belangrijke kapitaalkrachtige lobbygroepen, dus Obama moet met veel verschillende factoren rekening houden, z'n handen zijn gebonden. Dat zie je duidelijk i v m Israel, ik ben zeker dat Obama een tegenstander van vrede als Netanyahu hartsgrondig haat, maar hij kan dat niet openlijk zeggen of maatregelen nemen zonder de steun van bepaalde machtige groepen kwijt te raken, waarna hij ook zeer vlug z'n job zou kwijtraken.

Wat Kenya betreft: Kenyanen hoopten dat hij hun land zou helpen, maar dat deed hij niet, hj is president van de VS en niet van Kenya. Dus nu is de Obamagekte wat over. Overigens z'n grootmoeder werd overvallen omdat men dacht dat er geld zat...
Kan best zijn van die Luo. Maar dat sluit niet uit dat - eenmaal moslim geworden - deze zeker en vast deelnamen aan de slavenhandel.
Niet dat ik vind dat nazaten mee verantwoordelijk zijn voor de daden van de voorouders (zeker omdat toen slavernij nog normaal en lucratief was), maar dan moet men het ook niet laten overkomen alsof Obama, net omdat hij voor 50% zwart is, ineens mee de strijd van MLK zou voeren.

Tamelijk racistisch ook om steeds weer die witte helft te negeren.... waarschijnlijk gaat hij dagelijks onder de zonnebank.

Lees : http://www.godlikeproductions.com/fo...age1445653/pg1 e.v.a.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 januari 2013 om 09:15.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 09:14   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

E Pluribus Unum... Met velen,een.
Dat is een Latijnse spreuk die te vinden is op het Amerikaanse Grootzegel.

Dat is ook de kerngedachte waar een Amerikaans President moet mee werken.Zijn illustere voorgangers eind jaren 1700 moesten in het Noordoostelijk uithoekje van wat nu de Verenigde Staten zijn, 13 verschillende "commonwealths",met een furieus onafhankelijke mentaliteit,maar toen nog grotendeels samengesteld uit een Engelstalige verzameling Engelsen,Schotten en Ieren, samenbrengen tegen de macht van het Britse Imperium.

Tegenwoordig regeert een President over een bijna onoverzichtelijk samengestelde natie,tevens een wereldmacht...maar nog steeds moet dit het motto zijn...omdat anders de Verenigde Staten niet lang meer zullen bestaan....

Presidenten die,eens ze aan de macht zijn,uitsluitend ten voordele werken van de etnische-,godsdienstige-,of culturele- groep waaruit ze komen zijn het Presidentschap niet waardig en zouden doem en verderf brengen over de natie...Ook teveel nadruk leggen op een bepaalde economische groep (bvb de "rijken",de Wall Street Boys"......) kan niet blijven duren..

Vele naties in Afrika en Azie zijn zo ingericht,en we zien ze vrijwel dagelijks in het nieuws in puur negatieve zin...

President Obama linken aan Marten Luther King is dan ook bijzonder irrelevant.Leer van het verleden maar leef nu!
Die trein is al lang verder gereden,de VS is al lang veranderd,de wereld is veranderd....Zelfs met Vietnam hebben de VS al lang vrij normale relaties....

Laatst gewijzigd door kelt : 27 januari 2013 om 09:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 11:06   #23
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Obama meent het wel goed, maar natuurlijk is hij opgegroeid in een begoede bourgeois omgeving, bij de ouders van z'n blank-amerikaanse moeder (z'n vader spendeerde z'n laatste jaren in de bars van Nairobi...), daar kun je niet om heen, het is geen "echte" zwarte. Hij heeft goede ideeën, maar natuurlijk kon hij nooit verkozen raken zonder de steun van belangrijke kapitaalkrachtige lobbygroepen, dus Obama moet met veel verschillende factoren rekening houden, z'n handen zijn gebonden. Dat zie je duidelijk i v m Israel, ik ben zeker dat Obama een tegenstander van vrede als Netanyahu hartsgrondig haat, maar hij kan dat niet openlijk zeggen of maatregelen nemen zonder de steun van bepaalde machtige groepen kwijt te raken, waarna hij ook zeer vlug z'n job zou kwijtraken.
Ik vind dat een uiterst zwakke verdediging en nogal ongeloofwaardig ook. Als hij het al goed meent (bewijs daarvoor = onbestaand) kan je alleen maar vaststellen dat hij compleet incompetent is en de facto erbarmelijke en uiterst slechte resultaten boekt.

Ik geloof ook niet dat mensen met goede bedoelingen kill lists opstellen, habeas corpus aan de kant schuiven en wereldwijd onschuldigen ('collateral damage') opblazen.

Het enige waar ik u wel gelijk in geef is dat Obama waarschijnlijk zelf niet veel te zeggen heeft. De VS wordt bestuurd door het militair-industrieel complex en JP Morgan / GS. Obama is waarschijnlijk niet meer dan de gewillige marionet van die groepen. Maar 'goede bedoelingen'? Kom nu...

Uw racisme is ook veelzeggend. I.e. de gebreken van Obama zijn dus omdat hij geen 'echte zwarte' is maar een 'halve witte'?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 januari 2013 om 11:11.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 14:27   #24
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

D'ARTOIS

Citaat:
Wat doet een (Amerikaanse) meid met een Luo?
Hij was een student in de VS.

Citaat:
We hebben ooit eens een programma gevolgd over een Duitse vrouw die het met een Masai aanlegde. Zij probeerde als een Masai te leven, iets wat haar redelijk afging maar tenslotte sneuvelde het huwelijk op de enorme cultuurclash.
White Masai bedoel je? Ik heb nog een kleine figurantenrol gespeeld in die Duitse film. Overigens was die man geen masai maar een Samburu, maar omdat masai meer gekend zijn in europa hebben ze er Masai van gemaakt.
Ik snap wel dat die stammen een zekere aantrekkingskracht uitoefenen op vrouwen (groot, mager, heel gespierd, heel mannelijk) maar je weet natuurlijk dat het cultuurverschil enorm is. Er is heel veel sekstoerisme aan de kust (let wel, voor je begint over die vieze westerse mannen, VROUWELIJK sekstoerisme, Duitse en Italiaanse vette 50'ers met jongetjes van amper 18).

Als je met een Kenyaanse samenleeft van " 't stad" (Nairobi) valt het cultuurverschil op het eerste zicht nog mee, het zit hem meer in kleine dingen zoals het onvermogen van zwarten om iets op voorhand te plannen, of bvb. als je eens een uitstapje wil maken vragen ze zich af "waar gaan we naartoe, waarom gaan we naar daar, welke zin heeft het om naar daar te gaan, is er daar misschien goedkopere houtskool?".

Citaat:
Arthur Rimbaud lezende gaat het andersom wat makkelijker. De Afrikaanse vrouw in haar eigen habitat is redeijk aanspreekbaar, zeker voor een blanke.
zeker, het cultuurverschil komt pas later. nu goed, het is niet onoverkombaar. En als blanke kunnen we leren dat we geen machine zijn die constant programma's moet uitdenken voor zichzelf. Gewoon leven, en kinderen opvoeden op de manier dat je ouders dat ook deden, geen ingewikkelde theorieën, doe normaal.

Was Rimbaud trouwens geen homo? Ik heb z'n huis bezocht in ethiopië. Hij viel op mannen heb ik me laten vertellen.

Citaat:
Een vriend van mij woont met een Kenyaanse aan het Rudolphmeer (lake Turkana), hij leeft twee levens, een in Kenya en een hier te lande.
lake Turkana? een erg mooie en nog onontdekte regio. Waar leeft hij dan, er zijn daar geen steden?

Citaat:
Over Obama heb ik geen mening - het is een poststempel van een ziekelijke maatschappij waar geweld een vooraanstaande plaats inneemt. Een letterlijke sprinkhanenplaag die 40% van de wereldproductie aan voedsel wegneemt en de meest belachelijke (op die van de Islam na) principes hebben die men op deze aardkloot kan waarnemen.
Ik denk dat Obama, die in heel de wereld opgegroeid is en zich in Chicago bezighield met de armen, zeker de beste president is die de Amerikanen konden wensen. Helaas, zoals ik al zei, zijn z'n handen gebonden en is z'n manoevreerruimte erg klein. Maar het feit alleen dat rechtse Amerikanen hem als de grote duivel zien wil zeggen dat hij toch z'n best doet. Bvb. zijn hervorming van de gezondheidszorg is revolutionair te noemen, zelfs al stelt het nog niet veel voor als je vergelijkt met europa.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 januari 2013 om 14:49.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 14:37   #25
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kan best zijn van die Luo. Maar dat sluit niet uit dat - eenmaal moslim geworden - deze zeker en vast deelnamen aan de slavenhandel.
Niet dat ik vind dat nazaten mee verantwoordelijk zijn voor de daden van de voorouders (zeker omdat toen slavernij nog normaal en lucratief was), maar dan moet men het ook niet laten overkomen alsof Obama, net omdat hij voor 50% zwart is, ineens mee de strijd van MLK zou voeren.

Tamelijk racistisch ook om steeds weer die witte helft te negeren.... waarschijnlijk gaat hij dagelijks onder de zonnebank.

Lees : http://www.godlikeproductions.com/fo...age1445653/pg1 e.v.a.
Wie zegt dat? Obama is veel meer blank dan zwart tussen z'n oren, hij is opgegroeid bij de familie van z'n moeder en dat merk je aan alles. Hij is getrouwd met een zwarte, waarschijnlijk omdat je in de racistische maatschappij die de VS toch nog is uiteindelijk, wegens je kleur, in een hokje geplaatst wordt. Ze hebben er de "one drop" rule. Wie dus mulat is hoort bij de zwarten. Als je dat zou toepassen op bvb. Cuba dan is 90% van de bevolking er zwart.

De luo (zelf slachtoffer van slavenhandelaars) werden pas gedeeltelijk moslim eind 19de eeuw, dus NA de slavenhandel. Overigens in Kenya zie je overal moslims en christenen en veel gemengde huwelijken. En zelfs de moslims zullen zelden een aangeboden pintje overslaan...
Oud 27 januari 2013, 14:41   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik vind dat een uiterst zwakke verdediging en nogal ongeloofwaardig ook. Als hij het al goed meent (bewijs daarvoor = onbestaand) kan je alleen maar vaststellen dat hij compleet incompetent is en de facto erbarmelijke en uiterst slechte resultaten boekt.

Ik geloof ook niet dat mensen met goede bedoelingen kill lists opstellen, habeas corpus aan de kant schuiven en wereldwijd onschuldigen ('collateral damage') opblazen.

Het enige waar ik u wel gelijk in geef is dat Obama waarschijnlijk zelf niet veel te zeggen heeft. De VS wordt bestuurd door het militair-industrieel complex en JP Morgan / GS. Obama is waarschijnlijk niet meer dan de gewillige marionet van die groepen. Maar 'goede bedoelingen'? Kom nu...

Uw racisme is ook veelzeggend. I.e. de gebreken van Obama zijn dus omdat hij geen 'echte zwarte' is maar een 'halve witte'?
Nee, moest hij een echte zwarte zijn, dan was hij natuurlijk nooit president geworden, want echte zwarten horen bijna vanzelfsprekend (in de VS) bij de bas-classe. Hij is een nerd die opgroeide in een blanke elite-omgeving.

Zoals ik al zei, Obama moet het programma uitvoeren dat de drukkingsgroepen hem opleggen, hij is niet meer dan een marionet. Toch zie je dat hij probeert eigen klemtonen te leggen, zoals Carter voor hem, en dat alleen is al genoeg voor rechts amerika om hem als communist te bestempelen...
Oud 27 januari 2013, 14:47   #27
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Obama, die in heel de wereld opgegroeid is en zich in Chicago bezighield met de armen, zeker de beste president is die de Amerikanen konden wensen. Helaas, zoals ik al zei, zijn z'n handen gebonden en is z'n manoevreerruimte erg klein. Maar het feit alleen dat rechtse Amerikanen hem als de grote duivel zien wil zeggen dat hij toch z'n best doet. Bvb. zijn hervorming van de gezondheidszorg is revolutionair te noemen, zelfs al stelt het nog niet veel voor als je vergelijkt met europa.
I beg to differ. Een Ron Paul zou een oneindig betere keuze zijn dan een Obama. Maar ja aangezien die niet gesponserd werd door Goldman Sachs en aanverwanten, tegen het militair industrieel complex is, een eind wil aan de FED, herstel van Civil Liberties en een buitenlandse politiek �* la Zwitserland kreeg die natuurlijk geen kans. (Boycot in de media, kiesfraude...)

U zal Ron Paul ongetwijfeld maar niks vinden omwille van zijn economische visie, maar een Dennis Kucinich die op economisch vlak meer in uw kraam zou moeten passen zou ook een veel beter keuze dan Obama zijn geweest. Beiden zijn alleszins eerlijke en integere politici die niet afhangen van de lobbygroepen.

En Obama's hervorming van de gezondheidszorg is onbetaalbaar en de zoveelste inbreuk van de staat op persoonlijke vrijheid (ik weet dat dat voor u van geen tel is, maar sommige mensen hebben nu eenmaal liever hun eigen leven in handen). Ik zie dat niet als een vooruitgang. De enigen die er echt van profiteren zijn de grote pharmaceutische bedrijven. (Die heel de wet trouwens grotendeels geschreven hebben..)

Dat 'rechts' amerika Obama niet graag heeft ziet u als een verdienste? Ik had van Obama 1 ding gehoopt en dat was dat hij de klassenstrijd en race relations binnen de VS zou verbeteren. Zelfs dat heeft hij niet gedaan. Hij wakkert ze enkel nog aan om er politiek munt uit te slagen. (Waarbij de armen een aalmoes geeft en de echt rijken nog veel rijker maakt).

Ik weet dat uw politieke visie heel anders is dan de mijne, maar kijk eens met ogen open naar Obama. NDAA, Patriot Act, Kill Lists, Amerika nog veel dichter bij de financiële afgrond dan het al was, Lybië (zowat het meest welvarende land van Afrika) herschapen tot Anarchie, Syrië, Somalië, Pakistan, Mali en binnenkort ook nog Iran, en een bevolking die meer verdeeld is dan ooit tevoren. Nog even zo voortdoen en je hebt er werkelijk burgeroorlog / revolutie.

Of is het daarom dat u Obama goed vind? Omdat hij de ondergang van de VS in een stroomversnelling brengt?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 januari 2013 om 14:50.
Oud 27 januari 2013, 14:59   #28
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat? Obama is veel meer blank dan zwart tussen z'n oren, hij is opgegroeid bij de familie van z'n moeder en dat merk je aan alles. Hij is getrouwd met een zwarte, waarschijnlijk omdat je in de racistische maatschappij die de VS toch nog is uiteindelijk, wegens je kleur, in een hokje geplaatst wordt. Ze hebben er de "one drop" rule. Wie dus mulat is hoort bij de zwarten. Als je dat zou toepassen op bvb. Cuba dan is 90% van de bevolking er zwart.
Waar slaat dat op? De campagne van Obama draaide voor een groot deel rond 'de eerste zwarte president'. Wrm zou die meer 'blank' zijn tussen de oren? Hoe is iemand 'blank' tussen de oren?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 15:03   #29
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, moest hij een echte zwarte zijn, dan was hij natuurlijk nooit president geworden, want echte zwarten horen bijna vanzelfsprekend (in de VS) bij de bas-classe. Hij is een nerd die opgroeide in een blanke elite-omgeving.
50 jaar geleden
Oud 27 januari 2013, 15:13   #30
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Rr00ttt
7
Citaat:
]I beg to differ. Een Ron Paul zou een oneindig betere keuze zijn dan een Obama. Maar ja aangezien die niet gesponserd werd door Goldman Sachs en aanverwanten, tegen het militair industrieel complex is, een eind wil aan de FED, herstel van Civil Liberties en een buitenlandse politiek �* la Zwitserland kreeg die natuurlijk geen kans. (Boycot in de media, kiesfraude...)
Ron Paul maakte geen enkele kans, net omdat belangrijke lobby's hem niet steunden. Je kunt dat jammer vinden maar zo werkt Amerikaanse politiek nu eenmaal. Obama snapte dat en deed wat hij moest doen.(niet dat ik dat positief vind, maar als hij president wou worden had hij geen andere keuze dan z'n ziel te verkopen)

Citaat:
En Obama's hervorming van de gezondheidszorg is onbetaalbaar en de zoveelste inbreuk van de staat op persoonlijke vrijheid (ik weet dat dat voor u van geen tel is, maar sommige mensen hebben nu eenmaal liever hun eigen leven in handen). Ik zie dat niet als een vooruitgang. De enigen die er echt van profiteren zijn de grote pharmaceutische bedrijven. (Die heel de wet trouwens grotendeels geschreven hebben..)
onzin natuurlijk, vooral de grote verzekeringsmaatschappijen zijn tegen die hervorming, want nu kunnen ze minder misbruik maken en minder aanrekenen aan mensen in nood.
Het is trouwens nooit een persoonlijke keuze om geen zorgverzekering te hebben, dat betekent namelijk, tenzij je heel rijk bent, dat je je niet kunt laten verzorgen als je ziek bent, zelfs niet naar de tandarts kunt gaan als je een abces hebt...

Citaat:
Dat 'rechts' amerika Obama niet graag heeft ziet u als een verdienste? Ik had van Obama 1 ding gehoopt en dat was dat hij de klassenstrijd en race relations binnen de VS zou verbeteren. Zelfs dat heeft hij niet gedaan. Hij wakkert ze enkel nog aan om er politiek munt uit te slagen. (Waarbij de armen een aalmoes geeft en de echt rijken nog veel rijker maakt).
Obama heeft gepoogd de rijken meer belasting te laten betalen, het door de republiekeinen gedomineerd congres heeft dat verhinderd. Obama heeft inderdaad niet zoveel verwezenlijkt, maar toch geprobeerd.

Citaat:
Ik weet dat uw politieke visie heel anders is dan de mijne, maar kijk eens met ogen open naar Obama. NDAA, Patriot Act, Kill Lists, Amerika nog veel dichter bij de financiële afgrond dan het al was, Lybië (zowat het meest welvarende land van Afrika) herschapen tot Anarchie, Syrië, Somalië, Pakistan, Mali en binnenkort ook nog Iran, en een bevolking die meer verdeeld is dan ooit tevoren. Nog even zo voortdoen en je hebt er werkelijk burgeroorlog / revolutie.
Obama kon niet anders. In het geval van LibiË was de VS de remmende factor, wat we niet gewend zijn van de VS. Vooral Engeland en Frankrijk namen het voortouw. Maar er waren natuurlijk de militair-industriele lobby en talloze andere groepen die graag zagen dat Khadafi ten val kwam.
obama echter is over het algemeen tegen buitenlandse militaire interventies, Afghanistan en Irak (waar hij als een van de weinigen vanaf het begin tegen was) heeft hij geërfd van Bush, en uiteindelijk hebben de VS zich uit Irak teruggetrokken, zelfs al is er geen pro-amerikaans regime aan de macht, in en Afghanistan zullen ze binnenkort net hetzelfde doen.

Citaat:
Of is het daarom dat u Obama goed vind? Omdat hij de ondergang van de VS in een stroomversnelling brengt?
In dat opzicht vond ik Bush en Cheney wel goed. Niemand heeft zoveel gedaan om het prestige van de VS in de wereld te verbrodden en de Amerikaanse belangen te ondermijnen. In dat opzicht had ik graag Palin of iemand anders van de "tea party" aan de macht gezien. Niets beter om een wereldwijde anti-Amerikaanse coalitie tot stand te brengen en zelfs de europeanen van zich te verdreemden, waar Bush en Cheney in geslaagd zijn. Voor de Amerikanen is dat natuurlijk erg slecht, hoewel de hillbillies die voor zulk soort mensen stemmen daar absoluut geen besef van hebben.
Oud 27 januari 2013, 15:18   #31
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waar slaat dat op? De campagne van Obama draaide voor een groot deel rond 'de eerste zwarte president'. Wrm zou die meer 'blank' zijn tussen de oren? Hoe is iemand 'blank' tussen de oren?
Daarmee bedoel ik dat hij in een rijke, blanke omgeving is opgegroeid. Daarom ook is hij van uiterlijk een mulat, maar hij denkt en handelt als een blanke.

Hij heeft inderdaad z'n zwart uiterlijk uitgespeeld, logisch ook, om de minderheidsgroepen achter zich te krijgen. Maar in feite is Obama gewoon een universitaire nerd uit een welvarend, blank en geëduceerd nest.
Oud 27 januari 2013, 15:20   #32
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
50 jaar geleden
nog steeds, ook al heb je nu een kleine groep zwarten die wel geld hebben.

Maar de meeste gevangenissen een ghetto's zitten nog steeds vol zwarten.
Oud 27 januari 2013, 15:23   #33
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Obama kon niet anders. In het geval van LibiË was de VS de remmende factor, wat we niet gewend zijn van de VS. Vooral Engeland en Frankrijk namen het voortouw. Maar er waren natuurlijk de militair-industriele lobby en talloze andere groepen die graag zagen dat Khadafi ten val kwam.
obama echter is over het algemeen tegen buitenlandse militaire interventies, Afghanistan en Irak (waar hij als een van de weinigen vanaf het begin tegen was) heeft hij geërfd van Bush, en uiteindelijk hebben de VS zich uit Irak teruggetrokken, zelfs al is er geen pro-amerikaans regime aan de macht, in en Afghanistan zullen ze binnenkort net hetzelfde doen.
Bron? De datum voor de terugtrekking uit Irak werd al onder Bush vastgelegd. De verdienste van Obama daarin is bijzonder klein.
Oud 27 januari 2013, 15:28   #34
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron? De datum voor de terugtrekking uit Irak werd al onder Bush vastgelegd. De verdienste van Obama daarin is bijzonder klein.
* October 2002 – Obama, then a state senator from Illinois, delivers a speech in Chicago against the Iraq war. "I don't oppose all wars. What I am opposed to is a dumb war," he says.

July 2007 – In an essay published in Foreign Affairs magazine, Obama calls the Iraq invasion a war "that never should have been authorised and never should have been waged." He calls for a phased withdrawal of US forces "with the goal of removing all combat brigades from Iraq by March 31, 2008."

* 2008 – As a presidential candidate, Obama promises to have all US troops out of Iraq within 16 months of taking office, which would be about May 2010.

* February 2008 – Democratic presidential candidate Obama and rival Senator Hillary Clinton face off over Iraq. In one debate, Obama charges that Clinton's Senate vote to go to war "facilitated and enabled" Republican President George W. Bush.

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...Iraq-war.html#

Obama was toen een van de weinige politici, ook binnen de democratische partij, die tegen de Irak-invasie gekant waren.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 januari 2013 om 15:31.
Oud 27 januari 2013, 15:32   #35
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee bedoel ik dat hij in een rijke, blanke omgeving is opgegroeid. Daarom ook is hij van uiterlijk een mulat, maar hij denkt en handelt als een blanke.

Hij heeft inderdaad z'n zwart uiterlijk uitgespeeld, logisch ook, om de minderheidsgroepen achter zich te krijgen. Maar in feite is Obama gewoon een universitaire nerd uit een welvarend, blank en geëduceerd nest.
Doe je hier nu een rassentheorie uit de doeken? Obama wordt gedomineerd door zijn 'blanke' (kwaadaardige) helft?
Oud 27 januari 2013, 15:35   #36
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
* October 2002 – Obama, then a state senator from Illinois, delivers a speech in Chicago against the Iraq war. "I don't oppose all wars. What I am opposed to is a dumb war," he says.

July 2007 – In an essay published in Foreign Affairs magazine, Obama calls the Iraq invasion a war "that never should have been authorised and never should have been waged." He calls for a phased withdrawal of US forces "with the goal of removing all combat brigades from Iraq by March 31, 2008."

* 2008 – As a presidential candidate, Obama promises to have all US troops out of Iraq within 16 months of taking office, which would be about May 2010.

* February 2008 – Democratic presidential candidate Obama and rival Senator Hillary Clinton face off over Iraq. In one debate, Obama charges that Clinton's Senate vote to go to war "facilitated and enabled" Republican President George W. Bush.

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...Iraq-war.html#

Obama was toen een van de weinige politici, ook binnen de democratische partij, die tegen de Irak-invasie gekant waren.
Je zei tegen buitenlandse interventies in het algemeen.
Oud 27 januari 2013, 15:36   #37
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Meer nog. Ze is onbestaande. Zijn kiesbelofte was om onmiddelijk uit Irak terug te trekken. ('The first thing I will do, you can take that to the bank (de ironie)').

En idd ze hebben zich maar gedeeltelijk teruggetrokken toen hij Irak er niet van kon overtuigen om het al onder Bush voorziene einde aan de bezetting nog wat uit te stellen, hoewel hij dat wel geprobeerd heeft. Gelukkig heeft hij een goede PR machine en is hij er dan in geslaagd om het merendeel van de mensen ervan te overtuigen dat hij verantwoordelijk was voor die terugtrekking.

Hier een voor u duidelijk onverdachte bron:

http://www.wsws.org/en/articles/2012/02/iraq-f02.html

Met de waarheid heeft dat echter helemaal niets van doen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 27 januari 2013 om 15:42.
Oud 27 januari 2013, 15:38   #38
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ron Paul maakte geen enkele kans, net omdat belangrijke lobby's hem niet steunden. Je kunt dat jammer vinden maar zo werkt Amerikaanse politiek nu eenmaal. Obama snapte dat en deed wat hij moest doen.(niet dat ik dat positief vind, maar als hij president wou worden had hij geen andere keuze dan z'n ziel te verkopen)
En dat is dan de 'beste president die de VS bevolking zich maar kan wensen'? De zoveelste inwisselbare marionet van de lobbygroepen?
Oud 27 januari 2013, 15:38   #39
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog steeds, ook al heb je nu een kleine groep zwarten die wel geld hebben.

Maar de meeste gevangenissen een ghetto's zitten nog steeds vol zwarten.
Er is zeker nog een onevenwicht, maar zeggen dat zwarten bijna vanzelfsprekend bij de basse-classe horen is overdreven, en stellen dat een 'echte' zwarte geen kans maakt om president te worden is belachelijk.
Oud 27 januari 2013, 15:39   #40
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe je hier nu een rassentheorie uit de doeken? Obama wordt gedomineerd door zijn 'blanke' (kwaadaardige) helft?
Dat heb ik nooit gezegd. hij werd opgevoed in een blank milieu, dus in feite is hij psychologisch gezien eerder blank. Ik voeg daar geen waardeoordeel aan toe, het is gewoon de feitelijke waarheid. Omdat hij in een blank, welstellend milieu is opgegroeid, kan hij zich een weg banen in het biotoop van de Amerikaanse elite, en dus ook de politiek. "Echte zwarten", zoals Martin Luther King, of Jesse Jackson, konden nooit doorstromen tot de top. Het bleven linkse, zwarte activisten die ijverden voor meer rechten voor minderheidsgroepen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be